op 06-11-2021 07:32 PM
Beste Support,
Vandaag ging het scherm van mijn Samsung TV plotseling op zwart (zie ook afbeelding onderaan in de mail), terwijl er achter het zwarte scherm wel een soort van witte waas te zien was waar beweging in zat. Ook bleef het geluid wel gewoon werken. O.b.v. onderzoek heb ik het volgende zelf al gedaan:
Na bovenstaande toe te passen deed het beeld het weer, maar na verloop van tijd herhaalde het probleem zich weer. Nu had ik ook gelezen dat een volledige reset een optie is, maar deze optie kan ik niet uitvoeren, lijkt wel omdat ik onvoldoende rechten heb, wat natuurlijk ook vreemd is.
Op dit moment heb ik wel weer beeld (geen idee voor hoe lang), maar ik ben uiteraard benieuwd hoe we dit probleem voor de volle 100% kunnen verhelpen?
Hieronder alvast wat extra informatie:
Na het typen van mijn laatste zinnen in de TV weer op zwart gegaan, dus ik hoor spoedig een oplossing. De TV is hangt nog geen jaar en heeft aardig wat gekost, dus dan mag je volgens mij ook wel een goed werkend toestel verwachten.
Ik hoor het dus graag.
Met vriendelijke groet,
Mark Kokkelkoren
op 06-11-2021 07:38 PM
Goedenavond @Mark Kokkelkoren , Mark,
Hiervoor moet je bij de leverancier zijn. De leverancier is verplicht jou een deugdelijk product te leveren.
Je hebt een koopovereenkomst met de leverancier. Niet met Samsung.
Er zit nog garantie op de tv. De leverancier moet een monteur aan huis regelen..
op 09-11-2021 09:12 AM
op 12-11-2021 10:52 PM
Hi Anita,
Bedankt voor goede adviezen!
Inmiddels hebben we je adviezen opgevolgd, maar helaas bleek mijn kont niet geschikt te zijn voor een HDMI kabaal. Ondanks de eenvoudige input, bleek dat er geen goede verbinding kon worden gemaakt. Om deze reden ben ik dan uiteraard ook benieuwd of ik het wel op de juiste manier heb gedaan en zie ik dan ook graag een voorbeeld foto tegemoet, zodat ik goed kan vergelijken of ik de kabel wel op de juiste wijze heb ingeplugd.
Indien alles volledig volgens jouw adviezen is opgevolgd, zal ik Samsung dat ook zeker over contacteren.
Wij persoonlijk hebben genoten van jouw reactie en het was waardevol!
Nogmaals bedankt voor de fijne adviezen.
Lieve groet,
Mark & Romy
op 16-11-2021 05:14 PM
Beste Dick,
Allereerst bedankt voor je berichten. Ik zal hier even kort samenvatten wat er allemaal speelt momenteel en daar ben ik op zijn zachtst gezegd totaal niet happy mee.
Servilux:
Na een telefoontje met Samsung was er een issue aangemaakt en ben ik in contact gekomen met Servilux. Na meerdere berichten over en weer heb ik uiteindelijk een video moeten toesturen naar Servilux. Na enkele dagen geen reactie op mijn video te hebben gekregen, besloot ik telefonisch contact met Servilux op te nemen en gaven zij mij aan dat het onderdeel wat kapot is niet meer leverbaar is. Uiteraard vervelend, maar ik snap dat dit kan gebeuren. Echter was dit natuurlijk nog geen oplossing, dus heb ik de dame in kwestie gevraagd hoe dit zou worden opgelost en zij liet mij weten dat Samsung contact met mij zou opnemen en het aankoopbedrag zou crediteren. Vervolgens kreeg ik vanuit Servilux ook een e-mail, waar ik plotseling terug las dat Servilux - samen met Samsung - naar een alternatieve oplossing gaat, terwijl mij telefonisch dus al een credit van het aankoopbedrag is beloofd. Hier gaat dus al iets mis...
Samsung:
Vervolgens heb ik telefonisch contact opgenomen met Samsung met de vraag of de credit van het aankoopbedrag al staat ingepland en tot mijn grote spijt kreeg ik te horen dat ik gewoon eventjes t/m 26 november mag wachten op een alternatieve oplossing..Blijkbaar moet dat zo lang duren?
Samenvatting:
Eigenlijk zitten mij dus momenteel 2 dingen dwars (en dan laat ik mijn eerdere issue bij de aanschaf van mijn televisie even achterwege). Enerzijds vind ik het al heel vervelend dat mij beloftes worden gedaan, die blijkbaar nog helemaal niet zijn vastgesteld, maar nog vervelender vind ik het dat ik nu al bijna 2 weken zonder televisie zit en blijkbaar ook nog eens 10 dagen mag gaan wachten alvorens ik een alternatieve oplossing mag verwachten en er vanaf dat moment waarschijnlijk ook nog eens een dag of 10 overheen gaat voordat ik deze oplossing akkoord heb bevonden / heb mogen ontvangen.
Nu weet ik niet of ik bij jou bij de juiste persoon ben, maar anders zou je mij wellicht in contact kunnen brengen met iemand binnen Samsung die mij met dit probleem kan helpen. Het bellen van de klantenservice heeft namelijk weinig nu weet ik uit ervaring (zie vorige issue).
Ik zie je reactie graag tegemoet.
Groet,
Mark
op 16-11-2021 05:28 PM
Hoi Mark, @Mark Kokkelkoren ,
Bedankt voor je uitgebreide verslag! Erg vervelend allemaal!
Onze moderators lezen sowieso mee, dus het komt zeker onder hun aandacht.
Ik stuur voor de zekerheid de link van het topic door. Is Samsung ook de leverancier?
op 18-11-2021 03:31 PM
Hi @Mark Kokkelkoren, goedemiddag.
Goed dat je ons een bericht stuurt, ik zag dat je ons ook een privé bericht hebt gestuurd. Deze heb ik ook gezien en heb je hier een bericht op teruggestuurd.
Mocht je nog vragen hebben dan hoor ik dat ook graag van je.
Groeten,
Martijn
op 06-07-2024 07:18 PM
op 09-07-2024 10:36 AM