op 06-11-2021 06:33 PM
Wij hebben een SAMSUNG UE32M5525AKXXC 32" Full-HD Smart TV. Gekocht eind januari 2019
in Spanje, waar wij ook wonen. Wij zijn in de zeventig jaar oud en het gehoor wordt wat minder,
maar willen de buren geen geluidsoverlast bezorgen. De TV heeft geen bluetooth, maar op internet heb ik gelezen dat er wel een mogelijkheid is middels een verzend- en oplaadstation.
De koptelefoons moeten wij nog kopen. Onze vragen zijn o.a.:
- is de "installatie" van zo´n verzend- en oplaadstation ingewikkeld ?
- is er verschil in kwaliteit van deze stations ?
- welk merk van de koptelefoons en verzend- en oplaadstation kan worden aanbevolen ?
- werkt e.e.a op twee koptelefoons ?
Heel graag een reactie en eventuele tips.
Vriendelijke groet.
Opgelost! Ga naar oplossing.
07-11-2021 02:06 PM - bewerkt 02-06-2024 07:43 PM
Hoi @andreas161 ,
Aan deze tekening heb ik niks. Dat zijn alle aansluitingen op de tv.
Het gaat om een instelling in het menu van de tv.
Bij Instellingen→Algemeen →Toegankelijkheid→Multi-uitgang geluid.
Ik weet niet of het bij jou in het Spaans of in het Engels staat.
Als deze ontbreekt, dan is het niet mogelijk. Jammer dat je niet bij CB kunt bestellen..
06-11-2021 07:00 PM - bewerkt 09-11-2021 10:54 AM
Goedenavond @andreas161 ,
Als de tv geen bluetooth heeft, dan kun je de optische uitgang van de tv gebruiken.
Daar sluit je dan een Bluetooth Receiver/Transmitter op aan. Ik heb op mijn 32" in de slaapkamer ook geen BT.
Je kunt daar in principe elke bluetooth koptelefoon aan koppelen. Hier bij de transmitter die ik heb:
https://www.bol.com/nl/nl/p/lubeez-bluetooth-ontvanger-bluetooth-5-0/9200000078001396/?bltgh=stNhEPV...
Zelf heb ik de Bose 700, maar die is erg prijzig. Hier is keuze genoeg. Het merk moet jezelf kiezen.
Is erg persoonlijk: https://www.coolblue.nl/hoofdtelefoons/bluetooth
De geluidsuitvoer van de tv moet je dan op Audio-uitgang optisch zetten.
De optische uitgang van de tv zou je ook nodig hebben met een zend en oplaadstation.
Je kun sowieso geen 2 koptelefoons aansluiten, ook al zou de tv wel BT hebben.
Mocht je nog vragen heb als het niet lukt met aansluiten, dan horen we het wel..
op 06-11-2021 10:09 PM
Hartelijk dank voor de reactie.
Op internet las ik, dat de verbinding tv en koptelefoon middels BT hinderlijke vertraging zou kunnen opleveren.
Gaat dat met het gebruik van een zogenaamde verzend-oplaadstation
en een koptelefoon zonder BT niet beter ?
Is er geen enkele mogelijkheid om de TV te beluisteren met 2 koptelefoons. Luisteren met 1 koptelefoon lost ons probleem niet echt op.
Groet, Andreas
op 06-11-2021 10:25 PM
Hoi @andreas161 , Andreas,
Latency (vertraging tussen beeld en geluid) heb je bij alle draadloze koptelefoons, omdat ze de ether gebruiken.
Als je een goede koptelefoon hebt, hoeft dit niet het geval te zijn.
Met de Bose 700 ervaar ik dit niet en de transmitter is ook Low Latency.
Het blijft alleen niet mogelijk om met 2 koptelefoons te luisteren. Je kunt er maar 1 koppelen.
op 06-11-2021 10:52 PM
Dick, goedenavond.
Ik heb veel waardering voor je hulp en toelichting.
Wat het aansluiten van 2 koptelefoons betreft, beschrijft Johnno van den Brink op de website van "audiobeeld.nl" hoe je 2 koptelefoons kunt aansluiten. Je hebt wel een bluetooth-splitter nodig en 2 soortgelijke koptelefoons.
Ik moet bekennen dat ik op dit gebied een complete leek ben, en daarom door te "googelen" probeer mijn vragen beantwoord te krijgen.
Groet, Andreas
op 07-11-2021 09:34 AM
Graag gedaan! Het klopt inderdaad wat Johnno beschrijft. Hij is alleen de enig die dit beschrijft.
In theorie moeten dit werken, maar in de praktijk kom je vaker tegen dat het niet dan wel werkt.
Je mag het wat mij betreft proberen. Het wordt dan wel een dure aangelegenheid..
op 07-11-2021 10:12 AM
Hoi Dick,
Je hebt inderdaad gelijk. Als het niet zou werken betaal je een flinke prijs voor niets.
Wij overwegen eerst 1 te kopen (Bose 700). Amazon.com heeft ze te koop staan voor € 299,00 (originele prijs € 399,00). Maar kan degene die niet de koptelefoon gebruikt wel de uitzending gewoon beluisteren op b.v. een ander/lager geluidsniveau dan de gebruiker van de koptelefoon ? De koptelefoon kun je, neem ik aan, harder en zachter zetten, maar kun je de toonhoogte ook aanpassen ?
Groet, Andreas
op 07-11-2021 10:39 AM
Persoonlijk ben ik niet zo'n fan van Amazon. Je weet niet wie de echte verkoper is.
Garantie? Beter hier bestellen. Daar staan ook de specs en is ook € 299,-:
https://www.coolblue.nl/product/831770/bose-noise-cancelling-headphones-700-zwart.html
De koptelefoon kun je inderdaad harder en zachter zetten. Toonhoogte is niet instelbaar.
Je ziet dit ook bijna niet op koptelefoons terug. Op sommige tv's zit een functie Multi-uitgang geluid.
Je kunt dan naar de speakers van de tv en de koptelefoon luisteren.
Ik kan dit bij deze tv niet terugvinden en weet ook niet of het werkt als je de optische aansluiting gebruikt..
op 07-11-2021 01:13 PM
Hoi Dick,
Ik stuur je bijgaand een schema uit het instructieboekje van de TV.
Kun jij aan de hand hiervan beoordelen of de één met koptelefoon en de ander zonder kan luisteren.
Bestellen bij Coolblue is voor mij niet mogelijk, zij verzenden niet naar Spanje.
Groet, Andreas
07-11-2021 02:06 PM - bewerkt 02-06-2024 07:43 PM
Hoi @andreas161 ,
Aan deze tekening heb ik niks. Dat zijn alle aansluitingen op de tv.
Het gaat om een instelling in het menu van de tv.
Ik weet niet of het bij jou in het Spaans of in het Engels staat.
Als deze ontbreekt, dan is het niet mogelijk. Jammer dat je niet bij CB kunt bestellen..