Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Samsung smart tv gekocht in Nederland werkt niet in Duitsland

(Onderwerp aangemaakt op: 28-01-2020 11:30 AM)
2512 Weergaven
Marielle3
First Poster
Opties

We wonen net over de grens in Duitsland. We hebben een Samsung smart tv gekocht in Nederland. Probleem is dat we geen Nederlandse apps vinden in de App Store zoals CanalDigitaal Digital of KPN. Daarnaast onthoudt de tv de satellietontvanger niet. Zogauw we de tv uit zetten en weer aan kan de tv de satellietontvanger niet meer vinden. We hebben de tv op locatie Nederland staan en ook taal in Nederlands. De code van de tv eindigt op XXN.

Wat kan het probleem zijn?

0 Likes
27 Antwoorden
BruceH
Community Manager
Opties

Hi @Marielle3,

Ik kan een meekijkafspraak voor je inplannen, dan loopt een collega van mij op afstand de instellingen met je na om te kijken waar het mis gaat.
Als dat je wat lijkt, kun je mij een privebericht sturen met jouw contactgegevens en een datum en tijdvak dat schikt.

We werken in tijdvakken van 2 uur, dus van 8-10, 10-12, 12-2, 2-4, 4-6, het laatste tijdvak is van 6-9.

Let me know! 

rsz-846676
0 Likes
Marielle3
First Poster
Opties

Hoi BruceH. Bedankt voor jouw aanbod. We hebben de tv helaas teruggebracht naar de winkel. Er heeft  een medewerker van Samsung meegekeken, maar die begreep het probleem niet echt. Ik denk dat er gewoon iets in de Samsung tv zit waardoor we vanuit Duitsland geen contact kunnen maken met Nederlandse apps. We hebben nu een LG. Niet onze eerste keuze, maar wel toegang tot Nederlandse apps. Omdat we bij LG de instellingen konden wijzigen zodat we handmatig naar de de Nederlandse appwinkel konden. Kon bij Samsung niet.

0 Likes
BruceH
Community Manager
Opties

Je kunt de instellingen niet zelf aanpassen, die zitten in het servicemenu, waar je niet zomaar komt. Wij konden dit wel voor je doen, mocht je je bedenken of in de toekomst weer voor Samsung gaan. 😉

rsz-846676
0 Likes
Marielle3
First Poster
Opties

Weet je 100% zeker dat dit kan met het model dat we hadden? Zo ja, dan denken we er serieus over om te proberen de tv weer om te ruilen. 

0 Likes
BruceH
Community Manager
Opties

Als het issue in de instellingen zit, dan kunnen we dit door middel van een meekijkafspraak verhelpen. Een zogeheten country change op het model, kunnen we op afstand voor je aanpassen.

Echter, als daar het probleem niet in zit, dan wordt het lastig.

rsz-846676
0 Likes
Marielle3
First Poster
Opties

Ik heb je gisteravond een privébericht gestuurd. Wanneer zou een belafspraak kunnen?

0 Likes
BCMP
Apprentice
Opties

Beste, 

Ik heb dit probleem ook, zou ik geholpen kunnen worden met de instellingen? Nederlandse tv, na een reset ineens alleen maar Duitse apps, terwijl we voorheen altijd NL Ziet en Videoland konden kijken. Deze zou ik graag weer downloaden. 

0 Likes
BCMP
Apprentice
Opties

Hi BruceH,

Kun je mij helpen? Ik heb ditzelfde probleem en kom er maar niet uit. Gekocht via Coolblue in 2017, dus sowieso Nederlands model, sinds 2018 woonachtig in Duitsland. Tot voorheen altijd NL apps gehad maar toen internet het een keer niet deed (hij vond geen enkel wifi netwerk), de tv gereset en bleek ineens de Duitse appstore actief te zijn en NL Ziet en Videoland onvindbaar. Kun je dit voor ons fixen? Komt natuurlijk omdat hij na de reset het Duitse wifi netwerk hier als leidraad neemt gok ik? Ik hoop enorm dat je me kunt helpen. Anders moeten we de tv weer meenemen naar familie in NL en daar resetten helemaal en dan weer mee terug, een keer al gedaan. Lees nu dit dus ik hoop zooo dat het kan. 

0 Likes
DickKoster
MegaStar
Opties

Goedenavond @BCMP,

Je vergeet de gegevens van de tv te vermelden 😉.

Wat is de volledige, dus incl. XXN op het eind, Model Code van de tv?

Zie de sticker op de achterzijde van de tv. Zijn alle Nederlandse apps verdwenen.

Staat de menutaal nog wel in het Nederlands? Wie heb je als provider?

Graag hoor ik van je..

Groet, Dick
I don't know everything. Just trying to help.
0 Likes