Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Samsung QE65Q90RALXXN en soundbar HW-950T problemen

(Onderwerp aangemaakt op: 30-01-2021 03:34 PM)
1679 Weergaven
leen1967
Explorer
Opties

Hallo Samsung vrienden 

Mijn tv is een Samsung QE65Q90RALXXN(12-2019) versie: 03/QRQ90 met firmware versie :1374 (laatste versie binnengehaald via update menu tv).
Deze is gekoppeld met een Samsung soundbar HW-950T, gekocht op 22-01-2021, deze heeft een update gehad naar versie :HW-Q950TWWB-1017.5
Het volgende probleem is ontstaan sinds ik de soundbar heb aangesloten aan de one connect box van de Tv.
Na een avondje Netflix kijken, 3 afleveringen na elkaar, kan ik niet meer normaal tv kijken.
Als ik met de afstandsbediening schakel naar live-tv om gewoon kabel-tv te kijken heb ik wel geluid maar geen beeld.
Ga ik met de AB naar gids, zie ik links boven in dat vierkantje, wel beeld.
Ga ik weer terug naar gewoon beeld, wel geluid maar nog steeds geen beeld.
Ook als de Tv heel de nacht uitstaat en ik hem dan weer aanzet,wel geluid en geen beeld.
Wat ik al geprobeerd heb:
Tv uitzetten en weer aan, blijft het zelfde, wel geluid en geen beeld.

Tv uit, soundbar ontkoppeld en Tv aan, wel geluid en geen beeld.
Ga ik netflix kijken heb ik wel beeld en geluid, ook als ik de soundbar weer koppel.

Stroomkabel van Tv uit stopcontact gehaald, even wachten, stekker erin en ik heb weer geluid en beeld.

Tv een reset gegeven, weer 3 afleveringen netflix gekeken en daarna weer geen beeld met normaal kabel-tv kijken.
Soundbar ontkoppeld, maakt geen verschil.
Netflix opgestart, nu wel weer beeld en geluid.
Soundbar aan gesloten en geluid werkt.

Tv weer van het stroom afgehaald en met kabel-tv weer beeld en geluid.
Nu netflix, 2 afleveringen gekeken en weer terug naar kabel-tv, weer geen beeld en wel geluid.
Soundbar ontkoppeld, maakt geen verschil.
Netflix opgestart, nu wel weer beeld en geluid.
Soundbar aan gesloten en geluid werkt.

Weer van het stroom af en bij kabel-tv weer gewoon beeld en geluid.
Nu netflix, 1 aflevering gekeken en weer terug naar kabel-tv en zo waar beeld en geluid.
Ook hier weer gedaan met en zonder soundbar.

Netflix gekeken zonder soundbar,
3 afleveringen en terug naar kabel-tv kijken, beeld en geluid.

Het lijkt als of de soundbar het probleem door geeft aan de Tv.
Dat is raar omdat alleen het geluid naar de soundbox gaat en die heeft in dit geval toch niks met het beeld te maken.
Hopelijk heeft iemand dit ook meegemaakt en kan hij zeggen, oh maar dan moet je dit doen.

Leen

0 Likes
32 Antwoorden
DickKoster
MegaStar
Opties

Goedemorgen @leen1967 , Leen,

Een behoorlijk verhaal, maar ik begrijp er niet veel van. Er staan nogal wat onduidelijkheden in. Wat bedoel je met kabel-tv? Via coax, met een decoder, ethernet, etc..)?

Hoe is de soundbar aangesloten? Via HDMI? Gebruik je op beide de devices de ARC poort? Hoe was de soundbar voor de connectie met de OCB angesloten?

Welke afstandsbediening gebruik je? Die van de tv of van een eventuele decoder? Wat bedoel je met deze zinnen?:

"Netflix gekeken zonder soundbar, 3 afleveringen en terug naar kabel-tv kijken, beeld en geluid." Als je de zonder soundbar hebt gekeken waar komt dan het geluid vandaan?

Idem: "Soundbar ontkoppeld, maakt geen verschil. Netflix opgestart, nu wel weer beeld en geluid.
Soundbar aan gesloten en geluid werkt." Waar komt het geluid vandaan als de soundbar ontkoppeld is?

Idem: "Netflix gekeken zonder soundbar, 3 afleveringen en terug naar kabel-tv kijken, beeld en geluid. Waar komt het geluid vandaan?

"Ga ik met de AB naar gids, zie ik links boven in dat vierkantje, wel beeld.
Ga ik weer terug naar gewoon beeld, wel geluid maar nog steeds geen beeld."

Welk vierkantje" Wat bedoel je met 'gewoon beeld'? Ervaar je dit alleen met Netflix of ook met andere apps? Ervaar je dit alleen met de soundbar of ook met de interne speakers van de tv?

Graag wat meer duidelijkheid...

Groet, Dick
I don't know everything. Just trying to help.
0 Likes
leen1967
Explorer
Opties

Hallo Dick,

ik zal proberen wat duidelijker te zijn.

afstandsbediener.jpggids.jpgsnel menu.jpg

Ik kijk tv via Ziggo (coax) door middel van CI+ Module achter in de Tv.

De soundbar heb ik via de HDMI-arc aansluitingen op beide apparaten aan gesloten.

Tv herkend de soundbar en kan het geluid aanpassen via AB van de Tv.

De soundbar heb ik alleen nog maar via HDMI-arc aangesloten.

gebruik alleen AB van Tv, die van de soundbar heb ik niet nodig, omdat ik daar alles mee kan doen.

Over het geluid, als de soundbar niet aan gesloten is, kan je gewoon luisteren via Tv speakers.

Over de gids, daar bedoel ik mee de TV bode, zie plaatje , waar je kan zien wat er op welke zender uit gezonden word.

Dus het beeld wat je links boven ziet is de zender waar hij nu op staat, dat geluid hoor je dan ook, ga je dan terug naar volledig beeld, hoor je wel het geluid van die zender maar zie je niks, beeld is zwart.

Gisteravond netflix film bekeken en daarna weer geprobeerd om normaal (Ziggo) Tv te kijken.

Weer niet gelukt, geschakeld naar Prime video en naar Videoland en weer naar Netflix en die doen het gewoon.

Het lijkt wel of er iets is, wat de terugschakeling van internet tv kijken naar gewoon Ziggo moet doen, niet functioneert of getriggerd word.

Dit gebeurd alleen als ik een tijdje via apps tv kijk, doe ik gelijk na het aanzetten van de Tv, schakelen tussen de apps en Ziggo doet alles het gewoon.

hopelijk ben ik nu wat duidelijker geworden en zo niet hoor ik dat graag.

Leen 

0 Likes
Maarten29
First Poster
Opties

Beste Leen en Dick,

ik heb hetzelfde probleem.  Ik heb een tv Samsung serif met Samsung soundbar HW Q800t. ook ziggo als provider via ziggo box met HDMI kabel op de tv aangesloten. Soundbar is ook via  HDMI kabel aangesloten op de tv. 
Na netflix of YouTube of Videoland gekeken te hebben gaat het bij het terugschakelen naar de ziggo box iets fout. Wel geluid via soundbar van wat er op live tv is maar geen live beeld op de tv. Dan komt alleen het Serif symbool in beeld. 
De soundbar heb ik eind december 2020 gekocht. 

als de soundbar niet aangesloten is gaat het terugschakelen naar live tv wel goed. Dan komt we wel live beeld door.

hopelijk komt er een goed antwoord voor ons. 
Groeten Maarten

0 Likes
leen1967
Explorer
Opties

Hallo Maarten,

Ik heb de soundbar een reset gegeven en nu al een paar dagen geen last meer van het probleem.

leen1967
Explorer
Opties

Helaas weer het zelfde probleem, ga nu de soundbar loskoppelen en via interne Tv-speakers luisteren.

Er is een update voor de tv geweest in de maand januari, misschien doet die vreemd en ligt het niet aan de soundbar. 

Ik heb al stiekem gekeken op internet maar het schijnt dat je geen oude firmware terug kan zetten ?

Weet iemand dat toevallig ?

Leen

0 Likes
BruceH
Community Manager
Opties

@leen1967 Terug naar eerdere firmware is niet mogelijk. 

Lijkt op een conflict tussen de CI+ module en de TV/soundbar. Heb je de soundbar al eens via een optische kabel aangesloten?

Hoe gaat dat? 👍

rsz-846676
0 Likes
leen1967
Explorer
Opties

Zucht en nog eens zucht.

donderdag netflix en tv gekeken zonder problemen met interne speakers.

Vrijdag soundbar weer gebruikt en netflix gekeken en zonder problemen weer terug naar normaal tv kijken.

Vanmiddag een film gekeken op netflix en daarna weer terug geschakeld naar normaal tv kijken.

Weer wel geluid en geen beeld, C+ module los gemaakt en opnieuw geplaatst, nog steeds geen beeld.

OCB stroomkabel los gemaakt en weer aan gesloten, alles werkt weer zoals het hoort.

Vanavond ga ik nog netflix kijken met soundbox, atmos film en dan vanaf zondag doe ik de HDMI kabel losmaken en de optische kabel aan sluiten.

Ik heb dan alleen nog maar 5.1 geluid en daar heb ik hem niet voor gekocht.

Ik word wel een beetje moe van deze welles nietes klacht.

Maar alsnog fijn weekend.

Leen

0 Likes
Maarten29
First Poster
Opties

Hoi Leen,

balen voor je dat het weer gebeurde dit weekend. 
bij mij gaat het soms goed en soms niet. Vanavond ging het niet goed en had ik tijd om te zoeken naar een oplossing. Ik had de HDMI kabel verwisseld met andere HDMI poorten. Dat hielp niet. Daarna HDMI eruit en optische kabel erin. Dat werkte wel. Wat ik ook veranderd heb aan een instelling is de Mic, de Mic heb ik nu uitgezet. Eerst had ik de Mic aan staan, nu uit. 
Daarna wilde ik controleren of dat het is. Dus de optische kabel eruit en de HDMI kabel aangesloten. Na een Netflix serie gekeken te hebben terug gezet op tv en het werkte goed. Meteen beeld.

ik denk dat het kan liggen aan de Mic instelling. Heb je de Mic aan of uit staan? Misschien het proberen waard.

Als het toch niet de oplossing blijkt te zijn. Hoor je het....

groeten Maarten

0 Likes
Maarten29
First Poster
Opties

Beste Samsung,

vandaag ging het weer mis met de tv en soundbar. Terug schakelen naar de tv vanaf YouTube ging het beeld weer op Serif. 
de Samsung ziggo box gereset, dat hielp niet. Soundbar van HDMI naar optische kabel aangesloten, dat werkte niet!! Dan maar de tv van het stroom gehaald. Toen kon ik weer tv kijken. 

Hoe kan het toch dat 3 apparaten van Samsung gekoppeld het beeld bij schakelen tussen tv bronnen niet goed werkt? Na het aansluiten van de soundbar.

groeten Maarten

0 Likes