op 30-01-2021 03:34 PM
Hallo Samsung vrienden
Mijn tv is een Samsung QE65Q90RALXXN(12-2019) versie: 03/QRQ90 met firmware versie :1374 (laatste versie binnengehaald via update menu tv).
Deze is gekoppeld met een Samsung soundbar HW-950T, gekocht op 22-01-2021, deze heeft een update gehad naar versie :HW-Q950TWWB-1017.5
Het volgende probleem is ontstaan sinds ik de soundbar heb aangesloten aan de one connect box van de Tv.
Na een avondje Netflix kijken, 3 afleveringen na elkaar, kan ik niet meer normaal tv kijken.
Als ik met de afstandsbediening schakel naar live-tv om gewoon kabel-tv te kijken heb ik wel geluid maar geen beeld.
Ga ik met de AB naar gids, zie ik links boven in dat vierkantje, wel beeld.
Ga ik weer terug naar gewoon beeld, wel geluid maar nog steeds geen beeld.
Ook als de Tv heel de nacht uitstaat en ik hem dan weer aanzet,wel geluid en geen beeld.
Wat ik al geprobeerd heb:
Tv uitzetten en weer aan, blijft het zelfde, wel geluid en geen beeld.
Tv uit, soundbar ontkoppeld en Tv aan, wel geluid en geen beeld.
Ga ik netflix kijken heb ik wel beeld en geluid, ook als ik de soundbar weer koppel.
Stroomkabel van Tv uit stopcontact gehaald, even wachten, stekker erin en ik heb weer geluid en beeld.
Tv een reset gegeven, weer 3 afleveringen netflix gekeken en daarna weer geen beeld met normaal kabel-tv kijken.
Soundbar ontkoppeld, maakt geen verschil.
Netflix opgestart, nu wel weer beeld en geluid.
Soundbar aan gesloten en geluid werkt.
Tv weer van het stroom afgehaald en met kabel-tv weer beeld en geluid.
Nu netflix, 2 afleveringen gekeken en weer terug naar kabel-tv, weer geen beeld en wel geluid.
Soundbar ontkoppeld, maakt geen verschil.
Netflix opgestart, nu wel weer beeld en geluid.
Soundbar aan gesloten en geluid werkt.
Weer van het stroom af en bij kabel-tv weer gewoon beeld en geluid.
Nu netflix, 1 aflevering gekeken en weer terug naar kabel-tv en zo waar beeld en geluid.
Ook hier weer gedaan met en zonder soundbar.
Netflix gekeken zonder soundbar,
3 afleveringen en terug naar kabel-tv kijken, beeld en geluid.
Het lijkt als of de soundbar het probleem door geeft aan de Tv.
Dat is raar omdat alleen het geluid naar de soundbox gaat en die heeft in dit geval toch niks met het beeld te maken.
Hopelijk heeft iemand dit ook meegemaakt en kan hij zeggen, oh maar dan moet je dit doen.
Leen
op 09-02-2021 11:35 AM
Zucht, even een update, zucht
Zondag hele dag getest met netflix en gewoon tv kijken.
Soundbar fysiek niet aangesloten, dus geen hdmi op de OCB naar soundbar en soundbar stroomkabel uit stopcontact gehaald.
geluid via interne tv speakers en alles werkt, ook schakelen tussen netflix en gewoon tv kijken.
Maandag soundbar stroomkabel in stopcontact en alleen optische(glas) kabel aangesloten.
ook hier na testen met netflix en gewoon kijken geen problemen ondervonden.
Avonds heb ik de soundbar aan gesloten via hdmi kabel tussen ocb en soundbar en optische kabel verwijderd.
En je kan het raden, na testen tussen netflix en gewoon kijken, tv is weer geblokkeerd, schakelt
weer niet naar gewoon kijken.
Nu op dinsdag morgen , tv nog steeds geblokkeerd en ik ga het nu via , hulp op afstand , proberen.
Mag vandaag thuis werken, dus heb even tijd om te wachten.
op 09-02-2021 01:46 PM
***** dat heel je tv geblokkeerd is....
Hier heb ik zondag ook verschillende instellingen en met kabels zitten wisselen. Geen succes.
Een vriend van me heeft ook een soundbar Q950T. Hij heeft geen van deze problemen, het verschil met mijn aansluiting is, die soundbar is niet verbonden via WiFi.
ik heb mijn soundbar gereset, WiFi gegevens gewist en alleen via HDMI aangesloten. Bij het koppelen met de tv wordt er gevraagd “verbindinggegevens overnemen van tv?” Dat is de WiFi, daar heb ik NEE of annuleren als instructie gegeven. Gisteravond getest met YouTube en Videoland en wonderbaarlijk ging het goed bij terugschakelen naar gewoon tv kijken. Net vanmiddag ook een keer geprobeerd en het ging weer goed.
zal het zijn dat de WiFi instelling van de soundbar en aansluiting via HDMI kabel samen ergens in de tv module (ocb) met elkaar ‘botsen’?
Later deze week geef ik een update of het nog goed werkt.
op 09-02-2021 06:44 PM
Nou dat werkte ook niet! Later vanmiddag weer getest en het terugschakelen naar tv ging weer mis. 😞
leest er iemand van Samsung mee? Met tips?
op 10-02-2021 10:06 AM
Gisteren geen tijd gehad om naar , hulp op afstand te bellen.
Gelukkig, kuch,kuch, had ik gisteren avond weer het probleem.
Vanmorgen gebeld naar hulplijn in de hoop dat ze mij/ons kunnen helpen.
Ik heb nu een afspraak staan op 16-02-2021 en dan gaat er wat gebeuren hoop ik.
De avond van tevoren nog even netflix kijken zodat hij weer blokkeert en dan maar hopen dat ze kunnen zien wat het probleem is.
Dat weten we wel maar nog niet waarom dat gebeurd, heb nog garantie tot december, hoop niet dat ze zo lang rekken.
ik heb thuis ook nog een Nvidia Shield TV waarmee ik mijn film collectie afspeel.
Hiermee kan ik ook netflix, amazon prime en zo kijken, ga ik die maar testen samen met de ocb.
op 11-02-2021 06:57 PM
weer een update over het ocb probleem.
mijn Shield aangesloten op een ocb hdmi poort en soundbar op ocb hdmi arc poort.
Netflix gestart en een serie gekeken en ocb blokkeerd weer, geen normale tv.
het bekende probleem, wel geluid en geen beeld.
stroomkabel los van ocb en na 10 sec. weer vast en alles doet weer wat het moet doen.
iets geeft de hdmi poorten niet vrij of schakelt niet naar de ocb eigen kabel naar de tv.
ik ben er klaar mee, heb nu genoeg getest en kan alleen maar concluderen dat het aan de ocb ligt.
de soundbar op zich werkt uitstekend, super geluid zowel bij normaal tv kijken als bij films.
ik wacht nog even af wat de hulp op afstand zegt en kijk dan wel wat ik voor verdere stappen kan ondernemen.
op 16-02-2021 12:13 PM
Een update, het ging een week goed.
Ik heb een oudere type Samsung zonder ocb en heb het probleem ook type QE43LS01RAS
gisteravond na Videoland gekeken te hebben ging het mis. Tv uit gedaan en naar bed gegaan. Vanochtend stond de tv nog steeds op Serif beeld en alleen geluid. Soundbar uitgedaan, ziggo Samsung media box gereset en het beeld kwam terug.
als test een ci+ module geleend. Nou dat werkt ook niet, zappen gaat langzaam. Van Videoland terug naar live tv ging het weer mis!!
waar zit de kink, in de kabel mbt soundbar, tv en media box?
hopelijk krijg je een antwoord Leen1967 van hulp op afstand. Anders sturen ze maar een monteur van Samsung.
ik ben er wel klaar mee met Samsung.....
op 16-02-2021 04:15 PM
beste Lezers,
Er zijn meerdere gevallen bij de community gebruikers die dit overkomt, lees ik.
een oplossing lees ik niet.
Ik heb bij Ziggo een andere media box aangevraagd. Kijken of dat helpt.
op 16-02-2021 05:25 PM
hierbij een update over het probleem.
de medewerker van , hulp op afstand, heeft heeft de tv overgenomen zodat we samen konden kijken wat het probleem nu is.
verschillende instellingen geprobeerd en alle randapparatuur los gekoppeld maar mocht niet helpen.
heb hem ook de gids laten zien, zie foto op pagina 1 waar je dus wel beeld ziet in dat kleine vierkantje links boven, ook hij vond dat raar dat je daar dus wel beeld had.
voorlopige oplossing is geworden, hij heeft een diep reset gedaan, schijnt meer te doen dan de reset die wij kunnen.
mocht de klacht dan nog terug keren, kan ik via casenummer aan hem laten doorgeven dat het niet geholpen heeft en krijg ik een nieuwe ocb kabel opgestuurd om te kijken of het daar aan ligt.
en werkt het dan nog steeds niet, dan mag er een monteur langskomen.
we gaan straks de tv weer opnieuw instellen en dan maar weer een avondje netflixen, om te testen natuurlijk.
houd jullie op de hoogte van de resultaten.
Leen
op 16-02-2021 11:02 PM
Nu, dat was het ook niet, weer geen beeld na terug schakelen naar gewoon tv kijken.
Deze keer heb ik in plaats van dat ik de stekker eruit haal, de ocb kabel stekker die naar de tv gaat even los gemaakt en weer vast en wat denk je , beeld en geluid.
Denk ik maar zo, kan dus niet aan de kabel leggen en heb een nieuwe ocb nodig.
Gaan we morgen maar bellen en voorstellen.
Tot de volgende keer maar weer.
Leen
op 25-02-2021 11:04 AM
Hier een update van mijn tv en soundbar.
Tijdens het schakelen tussen de apps (YouTube, Videoland, Netflix) en live tv viel me op dat het beeld bijna vastliep. Wanneer ik via het huisje, op de afstandbediening, naar live tv schakel.
wanneer ik de app eerst goed afsluit, door in de app net zo lang op terug te drukken tot er op de tv staat, “weet u zeker dat u de app wilt verlaten?” Of bij Netflix op de homepage onderaan op Netflix afsluiten te klikken.
Dan schakelt de tv goed terug naar live tv, geen vastgelopen beeld. Goed geluid.
Ik heb het veel getest afgelopen week en geen probleem gehad. Maar ja dat hebben wel vaker gehad 😉
misschien kan je het proberen Leen, of dat bij jouw ook werkt?
Ik ben benieuwd wat er uit je contact met Samsung komt.
Groeten Maarten