op 08-11-2022 06:36 PM
Ik bezit een 50" Neo QLED 4K - 50QN92A (2021) TV. Soms krijg ik bij het aanzetten (starten) van mijn TV een uniform roze beeld. Ik moet dan een paar keer de TV uitzetten met de afstandsbediening van mijn TV box en de TV aanzetten met de afstandsbediening van de TV zelf. Dan herstelt het probleem zich vanzelf en kan ik terug op de TV gids van mijn provider (Telenet One).
Is dit normaal? Moet ik mij zorgen maken? Ligt het probleem bij de TV of bij het (ontbreken) signaal van de provider?
Met vriendelijke groeten,
DenOuwe
Opgelost! Ga naar oplossing.
28-12-2022 06:16 PM - bewerkt 28-12-2022 06:28 PM
Hoi @Denouwe ,
Bij ons zijn er geen meldingen bekend over dit fenomeen.
Altijd lastig als iets zich zo random voordoet.
Als de frequentie hoger wordt, moet je maar weer aan de bel trekken.
Je zou er een foto van kunnen maken en dan op een USB-stick zetten.
Op die manier kan remote beheer toch te zien krijgen hoe het eruitziet als ze de stick uitlezen.
Fijne avond!
op 04-02-2023 11:22 AM
Beste community,
Het lijkt erop dat mijn probleem opgelost is (toch nog wel hout vasthouden). Eerst had ik de kleuren gereset naar de fabrieksinstellingen. Dat hielp niet, ik bleef nog regelmatig een roze scherm krijgen bij de opstart van mijn TV. Wat blijkbaar wel heeft geholpen: het vervangen van de HDMI kabel vtussen de TV en de decoder van mijn provider (Telenet TV box). Sinds die ingreep kreeg ik geen roze scherm meer. Hopelijk is het euvel definitief van de baan, dus hout .... etc.
Ik bedank alle community leden voor hun reacties en tips.
Met vriendelijke groeten,
DenOuwe
op 08-11-2022 07:16 PM
Goedenavond @Denouwe ,
Zou je de tv een keer zonder aangesloten randapparatuur willen opstarten?
Eventueel een foto maken als het probleem zich voordoet.
op 10-11-2022 11:43 AM
op 10-11-2022 09:33 PM
Als het probleem zich nog eens voordoet, zal ik zeker een foto nemen en jou doorsturen
DenOuwe
op 10-11-2022 09:43 PM
Ik kreeg het roze beeld weg en de TV terug aan de praat door een paar keer de TV achtereenvolgens aan en uit te zetten met de afstandsbediening respectievelijk de afstandsbediening van mijn provider (Telenet). Maar dat lijkt mij geen echte geijkte procedure om een probleem op te lossen. Daarenboven weet ik eigenlijk niet of het probleem bij de TV ligt, of bij Telenet.
Ik zit momenteel nog wat in het ongewisse, en had een uitleg van Samsung verwacht omtrent de oorsprong van het probleem. M.a.w. moeten eigenaars van dit type TV zich zorgen maken. Zitten wij binnen een paar maanden met een TV, die enkel een (weliswaar) mooi roze beeld vertoont.
DenOuwe
op 11-11-2022 09:01 AM
Goedemorgen @Denouwe ,
De enige die kan bepalen wat het probleem is, is een monteur.
In het forum zijn geen technici aanwezig.
op 11-11-2022 04:03 PM
Bedankt Dick
op 11-11-2022 04:11 PM
Hoi @Denouwe ,
Je zou de tv ook een keer kunnen resetten.
Bij Instellingen→Algemeen→Resetten.
Fijn weekend!
op 11-11-2022 04:15 PM
Hallo Dick
Dat is misschien het proberen waard, je weet maar nooit. De cybergod moves in mysterious ways.
Jij ook fijn weekend
DenOuwe
op 14-11-2022 01:39 PM
Hi @Denouwe, goedemiddag.
Hoe gaat het intussen met je TV? Als je mij een privé berichtje (https://bit.ly/3BoC5B0) stuurt kan ik ook serviceverzoek voor je indienen. Het servicecentrum neemt vervolgens contact met je op voor het maken van een afspraak.
Groeten,
Martijn