Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

Geen geluid bij enkele apps smart tv

(Onderwerp aangemaakt op: 08-11-2022 08:54 AM)
969 Weergaven
rburgers
Explorer
Opties

Ik ben in het bezit van een QE55q90tat smart tv. Was verbonden met een soundbar . Geen probleewm. Onlangs ben ik overgegaan op een Dali Sound Hub Compact voorversterker, die, draadloos, naar twee boxen het geluid overbrengt. De TV heeft de soundhub ontdekt . De Verbinding is als volgt: Vanaf de SOLCON mediabox loopt een HDMI kabel naar de TV. Vanaf de TV een HDMI kabel naar soundhub ( eArc in/out) . Geluid van de zenders is prima. Enkele apps daarentegen, zoals Netflix, Pathe-thuis,Tidal geven geen geluid. Youtube app weer wel.

Waar ligt dat aan ? Lijkt mij dat de TV geluid doorgeeft maar dat de soundhub dat niet oppakt ? Of geeft de TV verschillende soorten geluid door ?

Wie heeft er een idee ?

0 Likes

1 Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Oplossing
rburgers
Explorer
Opties

En opgelost.  Gespeurd op internet ( o.m. bij Netflix forum). Geluidsinstellingen ( bij expertinstellingen) op PCM gezet. Nu weer geluid op alle apps.

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

4 Antwoorden
Oplossing
rburgers
Explorer
Opties

En opgelost.  Gespeurd op internet ( o.m. bij Netflix forum). Geluidsinstellingen ( bij expertinstellingen) op PCM gezet. Nu weer geluid op alle apps.

rburgers
Explorer
Opties

Nog een aanvullende vraag. Wanneer ik verder lees over PCM, dan lees ik dat de PCM instelling een mindere kwaliteit is. Klopt dit ? Mijn tv is pas 1 jaar oud en ik wil  samen met de nieuwe hifi installatie toch een hoge kwaliteit geluid behouden. 

0 Likes
MartijnK
MegaStar
Opties

Je hoeft je hier geen zorgen over te maken. Wanneer je de optie PCM hebt geselecteerd wordt het audio-signaal on-gecomprimeerd doorgestuurd naar je versterker of soundbar 😇

Groeten,

Martijn

members-moderator-signature-unpk-aug23-800x200
brenniej
First Poster
Opties
Jaahh!! Wat goed! Door deze tip heb ik weer geluid bij me gehuurde pathe thuis films! Top! Bedankt 🙂