op 08-11-2022 08:54 AM
Ik ben in het bezit van een QE55q90tat smart tv. Was verbonden met een soundbar . Geen probleewm. Onlangs ben ik overgegaan op een Dali Sound Hub Compact voorversterker, die, draadloos, naar twee boxen het geluid overbrengt. De TV heeft de soundhub ontdekt . De Verbinding is als volgt: Vanaf de SOLCON mediabox loopt een HDMI kabel naar de TV. Vanaf de TV een HDMI kabel naar soundhub ( eArc in/out) . Geluid van de zenders is prima. Enkele apps daarentegen, zoals Netflix, Pathe-thuis,Tidal geven geen geluid. Youtube app weer wel.
Waar ligt dat aan ? Lijkt mij dat de TV geluid doorgeeft maar dat de soundhub dat niet oppakt ? Of geeft de TV verschillende soorten geluid door ?
Wie heeft er een idee ?
Opgelost! Ga naar oplossing.
op 08-11-2022 09:13 AM
En opgelost. Gespeurd op internet ( o.m. bij Netflix forum). Geluidsinstellingen ( bij expertinstellingen) op PCM gezet. Nu weer geluid op alle apps.
op 08-11-2022 09:13 AM
En opgelost. Gespeurd op internet ( o.m. bij Netflix forum). Geluidsinstellingen ( bij expertinstellingen) op PCM gezet. Nu weer geluid op alle apps.
op 08-11-2022 10:14 AM
Nog een aanvullende vraag. Wanneer ik verder lees over PCM, dan lees ik dat de PCM instelling een mindere kwaliteit is. Klopt dit ? Mijn tv is pas 1 jaar oud en ik wil samen met de nieuwe hifi installatie toch een hoge kwaliteit geluid behouden.
op 09-11-2022 11:31 AM
op 20-01-2024 08:36 PM