op 30-08-2018 10:25 AM
Geachte, ik heb een UE58MU6120 gekocht die gisteren is geleverd, nadat ik deze had opgehangen en aanzetten kwam ik tot de schrikbarende verrassing te staan, net na het midden aan de onderkant is het beeld heel veel donkerder (tot het aller onderste streepje, die is dan wel weer lichter). Met mijn beperkte kennis van TVs ga ik er van uit dat dit een Backlight issue is en dat er iets kapot is.
Het betreft een TV die retour is gegaan bij een webwinkel en ik dus voor een gereduceerd tarief kon aanschaffen, dit paste mooi in budget dus dit kwam goed uit. Gisteren natuurlijk gelijk gebeld en twee opties gekregen;
- Terug sturen geld terug
- Zoeken naar oplossing (loopt via bol.com dus tussen partij, overigens heet de zaak waar ik via bol.com bestelde 'bol.com retourdeals' dus ik ga er van uit dat deze betrouwbaar is.
Ik heb nu voor optie twee gevonden, want geld terug is prima, maar dan moet ik een andere tv zoeken die in het budget past etc etc.
Nu vraag ik me af, stel één van de opties zou zijn repareren van deze TV, hoe zou dit in zijn werk gaan? Komt er dan iemand langs die het fixed of moet ik hem opsturen.... terug krijgen... zijn we dus al snel weer 1-2 weken verder? Dat laatste heb ik namelijk geen zin / vertrouwen in en dan zou ik eerder neigen naar het terugsturen en dan maar mijn geld terug.
Ideale wereld overigens krijg ik gewoon een hele nieuwe tv, en kan dit ding terug en heb ik ten alle tijden een tv in mijn huis (deze werkt tenslotte wel, alleen ziet het beeld er ruk uit, al klagen de kinderen daar nog niet over :-))
op 30-08-2018 10:34 AM
Hoi @FBtenKate,
Jemig, wat een vervelend verhaal!
Bol.com is idd betrouwbaar maar dit kan dus niet.
Anders retour. Garantie. Tv is uit 2017.
Wat is de huidige Model Code van deze tv?
Zie de sticker op de achterzijde van de tv en moet eindigen op XXN.
Graag even contact houden..
op 30-08-2018 11:24 AM
Zit nu op mijn werk maar ik zal als ik thuis ben eens kijken.
op 30-08-2018 12:00 PM
op 30-08-2018 07:08 PM
Bij deze de type UE58MU6120WXXN (foto, ook nog foto er bij gedaan van het probleem voor de volledigheid).
op 30-08-2018 07:54 PM
Hoi @FBtenKate,
Bedankt voor de foto’s! Ziet er niet lekker uit voor een tv uit 2017.
Zie je dit ook terug bij een beeldschermtest? Hier krijg je een strandfoto te zien.
Bij Instellingen->Ondersteuning->Zelfdiagnose->Beeldtest starten.
Als je het hier ook ziet, dan is er waarschijnlijk een probleem met je LED-LCD scherm.
Dit wordt anders een garantiekwestie..
Keep me posted..
op 30-08-2018 08:11 PM
Yup, kan niet anders dan dat backlight van het LED-LCD paneel naar de vaantjes is.
Verkoper heb ik inmiddels contact mee, die wilt hem voor reparatie aanmelden, ik wil alleen weten of dit opsturen, wachten, nog meer wachten, hopen op een goede terugkomst is...
Of een monteur die hem op locatie komt fixen.
Het laatste is oké, het eerste niet, dan gaat hij terug voor geld en bestel ik wel een neiuwe ofzo.
30-08-2018 08:32 PM - bewerkt 30-08-2018 10:07 PM
Hoi @FBtenKate,
Het kan idd niet anders. Leuke uitdrukking ‘naar de vaantjes’, 😉
Miss even een DM sturen naar 1 van onze Moderators.
@JoeriS, @BruceH, @Nick of @Tim.
Klik op 1 van hun namen en kies voor ‘Een bericht verzenden’
Acterlaten:
Hopelijk wordt alles naar wens opgelost en anders hier nog even contact houden.
Fijne avond!
op 31-08-2018 01:08 PM
Prima, heb er maar één naar @JoeriS gestuurd, eens kijken wat zijn reactie zal zijn.
Ondertussen van 'bol.com retourdeals' te horen gekregen dat ik hem of terug kan sturen, of dat hij gerepareerd kan worden. Ik wacht nog op antwoord of dit een reparatie op locatie zou zijn of niet, want opsturen en dan afwachten zou voor mij geen optie zijn.
op 31-08-2018 01:13 PM
👍! Op locatie, als t goed is...
Suc6!