op 18-04-2020 08:53 PM
- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Dempen
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
- Ongepaste inhoud melden
Hallo,
Ik heb mijn Qled verplaatst binnen het huis en toen die aan moest kreeg ik dat de stroom kabel en one box kabel niet aangesloten terwijl alles aangesloten stond
Grtjs appi
op 18-04-2020 10:16 PM
- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Dempen
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
Goedenavond @Iyado , Appi,
"mijn Qled" is wel heel erg summier. Er zijn nogal wat QLED tv's. Ik kan hier zo niks mee.
Wat is de volledige, dus met XXN op het eind, Model Code van de tv? Zie de sticker op de achterzijde van de tv.
Graag hoor ik van je..
Groet, Dick
I don't know everything. Just trying to help.
19-04-2020 01:32 PM - bewerkt 19-04-2020 01:34 PM
- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Dempen
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
Hallo
Het model code is
QE55Q8CAM
One connect is
QE55Q8CAMTXXH
op 19-04-2020 08:57 PM
- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Dempen
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
Goedenavond @Iyado ,
De codes die je doorgeeft, zijn niet van een OCB, maar van de tv. Dit is overigens geen leuke Model Code.
Dit is een buitenlands gemodificeerde tv (Hongaars). Deze tv's kunnen problemen opleveren.
Mocht je hier meer informatie over willen weten, dan hoor ik dit graag.
Waarschijnlijk is de One Invisible Cable defect geraakt door het verplaatsen of de aansluitingen zijn niet goed gemaakt.
De stekker die in de tv gaat, moet je stevig, maar met beleid erin drukken.
Graag hoor ik van je..
Groet, Dick
op 19-04-2020 09:34 PM
- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Dempen
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
Hallo dick
Dankjewel voor u reacties ik wist dat de tv buiten de benulex is (Hongarije) ik heb via foka store gekocht met 5 jaar garantie ik heb de winkel gebeld ze hebben mij geadviseerd om samsung te bellen omdat ze dachten dat het technisch probleem is samsung gebeld en alle de opties geprobeerd maar blijft dezelfde beeld en ze hebben mij geadviseerd om de invisible kabel bij de winkel vervangen en zal ik morgen winkel bellen om tot een oplossing t komen
Gts Iyado
19-04-2020 10:53 PM - bewerkt 20-04-2020 09:23 AM
- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Dempen
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
Hoi @Iyado , Lyado,
Nog even niks ondernemen en zeker niet telefonisch reageren, maar via de mail. Zwart op wit.
FOKA (was Kamera Express) is een onbetrouwbare leverancier. Vreemd om je naar Samsung door te verwijzen.
Die staat hier buiten. Zij hebben jou doelbewust, gebaseerd op onwetendheid, een gemodificeerde tv verkocht.
Ik neem morgen hierover uitgebreid contact met je op..
Groet, Dick
op 20-04-2020 12:21 PM
- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Dempen
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
Hallo dick,
Ik heb naar foka gebeld en dan weer opnieuw het probleem verteld maar dit keer ik duidelijk aangegeven dat het geen spraak van technisch probleem is en dat aan de kabel legt die blijkbaar beschadigd is of hoe dan ook (in principe doet het niet meer) en op het einde vervangt moet worden nadat ik hem overtuigd, heeft ie besloten om alles te noteren en naar Rotterdam te sturen zodat ze mij straks bellen en kijken verder hoe we dat gaan oplossen
Gts iyado
20-04-2020 12:27 PM - bewerkt 20-04-2020 12:33 PM
- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Dempen
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
Beste @Iyado , Lyado,
Misschien mijn eerdere bericht niet goed gelezen. Dit lost misschien alleen het probleem met de kabel op.
Je blijft echter zitten met een bewust geleverde gemodificeerde tv die problemen kan opleveren.
Ook heb ik gevraagd om niet telefonisch te reageren.
De Benelux Model Codes eindigen altijd op XXN en niet op XXH
De inkoopprijzen van televisies zijn in bv. Duitsland en Italië lager dan in Nederland.
Een lagere inkoop vertaalt zich vaak in een lagere verkoopprijs.
Deze tv's worden vaak gebruikt bij stuntaanbiedingen van elektronicazaken.
Sommige verkopers vanuit 'grijze import' afkomstige televisies veranderen de software om de tv voor Nederland geschikt te maken.
Door de ongeautoriseerde wijziging van de ‘localset’ (landcode) kan de fabrieksgarantie van Samsung in gevaar komen en mogelijk zelfs geheel vervallen.
Dit betekent niet dat de televisie geen garantie meer heeft, maar dat hiervoor door de verkopende partij gezorgd dient te worden.
Mocht deze bijvoorbeeld binnen de garantietermijn failliet gaan dan is het recht op fabrieksgarantie verdwenen en kunnen reparatiekosten voor eigen rekening komen.
En dan is er ook de garantie. Je kunt slechts beperkt aanspraak maken op de garantie met een tv uit het buitenland. Voor een tv uit België zal dit geen probleem zijn, maar uit Duitsland wel.
Dit is omdat er andere onderdelen gebruikt worden in buitenlandse modellen waar door Samsung Nederland niet aan te komen is. In eerste instantie heb je recht op garantie bij de leverancier.
Omdat de Nederlandse importeur buitenspel is gezet, zal Samsung Benelux niet snel genegen zijn een toestel, dat zij niet hebben geïmporteerd, onder fabrieksgarantie te herstellen. Het is jouw keuze..
Groet, Dick
op 20-04-2020 01:26 PM
- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Dempen
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
Hallo dick,
Ik heb wel goed gelezen maar ik kom uit Eindhoven en de winkel in roterdam moest ik eerst bellen jaa dan wat is u advise precies aub
Gts iyado
op 21-04-2020 08:18 AM
- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Dempen
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
Goedemorgen @Iyado , Lyado,
Mijn advies is om hierover contact op te nemen met FOKA. Via de mail en niet, zoals ik eerdere zei, telefonisch.
Ze hebben jou namelijk bewust, zonder jou daarvan op de hoogte te stellen, een verkeerd product geleverd.
Eventueel contact opnemen met je rechtbijstandsverzekering of het Juridisch Loket.
Houd me even op de hoogte over de voortgang..
Groet, Dick