op 18-04-2020 03:52 PM
Sinds kort CI+ module geplaatst in Samsug, Model UE32C4000(PWXXN) met fabrieksfirmware T-TDT5DEUC-1011.0. (nav bericht Ziggo dat alle analoge zenders gaan vervallen)
Na het zoeken en vastzetten van zenders blijkt dat slecht NPO1, 2 en 3, Kanaal 13 en 14 (digitaal zichtbaar) + het complete digitale zenderoverzicht op TV zichtbaar zijn cq geïnstalleerd zijn. Bij alle overige zenders verschijnt melding : Signaal Gecodeerd. De (analoge) kanalen 925 en volgende zijn wel beschikbaar.
Meerdere malen contact gehad met klantenservice Ziggo, doch niemand kan probleem verhelpen (zelfs kostenloos nieuwe gratis CI mudule ontvangen).
Ik dacht dat mogelijk de firmware van TV verouderd was en wil deze updaten.
Aangezien dit TV model geen aansluiting heeft voor internet, moet ik gebruik maken van een USB stick.
Volgens medewerker klantenservice Samsung moest ik de meest recente update (voor dit model is dat T-MSX5DEUC-2013.0) downloaden en "uitpakken / installeren" op een USB (USB is fat32 geformatteerd).
Als ik USB insteek/aansluit op TV en ik ga naar update software - via USB, verschijnt melding in beeld : "Geen bestand voor bijwerken beschikbaar" ????
Wie weet eventuele oplossingen voor : a. Signaal Gecodeerd en B. 't niet kunnen updaten via USB ?
BVD
18-04-2020 04:44 PM - bewerkt 18-04-2020 04:45 PM
Goedemiddag @Huub55p , Huub,
"beschikbaar" ????. 1 vraagteken is voldoende. Dit is een tv uit 2010. Niet 1 van de jongste meer 😉.
Deze melding krijg je, omdat je de verkeerde software hebt gedownload. Waarschijnlijk hier:
https://www.samsung.com/ie/support/model/UE32C4000PWXZF/. Deze software is voor een Frans model (XZF).
Voor deze tv is geen nieuwe software beschikbaar. De 1011.0 is de laatst beschikbare versie.
Het verschil tussen de 1011.0 en de 2013.0 zou wel erg groot zijn voor een tv uit 2010 😉.
Het ligt in deze ook niet aan de softwareversie van de tv.
Dit probleem is waarschijnlijk te wijten aan de leeftijd van de tv. Misschien kun je onderstaande eens proberen:
https://www.ziggo.nl/klantenservice/televisie-radio/ci-plus/televisie-opnieuw-instellen#/
Mocht dit niet helpen, dan dit probleem nogmaals voorleggen aan Ziggo ovv de leeftijd van de tv..
op 18-04-2020 08:06 PM
Beste Dick,
Ik heb geen Franstalige update gedownload, de upgrade die ik noem is voor UE32C4000PWXXN en staat op de site van Samsung en werd door servicedeskmedewerker Samsung aanbevolen. Mbt verwijzing site Ziggo: stappen diverse keren samen met medewerkers uitgevoerd, kunnen geen verklaring en/of oplossing geven.
op 18-04-2020 08:22 PM
Hoi @Huub55p , Huub,
Dit klinkt mij erg vreemd in de oren. Zou je mij de URL van die site kunnen doorgeven? Thanks!
op 18-04-2020 08:32 PM
op 19-04-2020 08:50 AM
Goedemorgen @Huub55p , Huub,
Even wat verwarring wegnemen. Je had het in een eerder bericht over de T-MSX5DEUC-2013.0.
Deze was door Support geadviseerd.
Als je echter op de https://www.samsung.com/nl/support/model/UE32C4000PWXXN/ kijkt, dan zie je daar 2 versies.
Zie plaatje 1. Dit is op zich erg vreemd. Waarschijnlijk krijg je door het gebuiken van de T-MSX5DEUC-2013.0 deze melding.
Als je op internet een search doet naar UE32C4000PWXXN, dan kom je geen Support site tegen. Zie plaatje 2. Vreemd. Probeer het zelf maar. Als je op 1 van die links klikt, dan komen er alleen Model Codes uit die eindigen op XXC, XZF, etc.
Dit heeft mij op het verkeerde been gezet. De Model Codes die je daar ziet geven allemaal hetzelfde resultaat als plaatje 2.
Ik heb namelijk gezocht op UE32C4000PWXZF. Zie mijn eerdere bericht. Hopelijk is e.e.a. duidelijk.
Nu de software. Ik zou nogmaals de 2013.0 proberen, maar dan volgens onderstaande procedure:
Zorg wel dat van de uitgepakte T-MSX5DEUC_2013.0.exe de map image (onder T-MSX5DEUC) in de 'root' (hoogste niveau) van de Externe HDD/USB-stick staat, anders kan de tv ‘m niet vinden.
Ga naar Menu/Home-> Instellingen->Ondersteuning->Software-update ->Nu bijwerken. Kies voor USB.
Mocht dit weer niet werken, pak dan de 1024.0 en volg dezelfde procedure. Hopelijk werkt dit.
Graag hoor ik van je..
Plaatje 1
Plaatje 2
op 19-04-2020 09:30 AM
Hoi Dick,
dan zou " inhoud stick" dus alleen maar betaan uit map image met bijbehorende bestanden ?
zie afbeelding
19-04-2020 09:53 AM - bewerkt 19-04-2020 09:54 AM
Hi @Huub55p , Huub,
Dat klopt als een zwerende vinger 😉! Werkte de 2013.0 niet?
Suc6!
op 19-04-2020 10:58 AM
Dick,
Helaas ook deze poging levert geen resultaat op (terwijl USB correct gezien/gelezen wordt door TV, geeft zelfs aan hoeveel ruimte op USB nog beschikbaar is; dus aan USB ligt het niet)
Mogelijk dat in dit electronisch tijdperk deze Samsung TV toch bij de categorie oudjes hoort, waar geen update meer voor mogelijk is.
gr. Huub
op 19-04-2020 11:26 AM
Hoi @Huub55p , Huub,
Jammer dat ook de 1024 niet werkt! Waarschijnlijk is de 1011.0, zoals ik al zei, de laatst beschikbare update.
Andere Samsung tv misschien 😉?
Fijne zondag!