Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Nieuwe firmware features op QE65Q8F

(Onderwerp aangemaakt op: 04-05-2020 08:27 AM)
1606 Weergaven
RoySlond
Navigator
Opties

Hoi Allemaal,

Ik ben in het bezit van een QE65Q8F en heb inmiddels voor een andere ruimte de QE43Q60R. Wat mij hierbij opvalt is dat de software beduidend meter functioneerd en dat er wat handigere features in zitten. Voor het aanzetten van de 4K box van KPN werkt op de nieuwe TV veel handiger. De aan/uit knop staat namelijk meteen in het menu van de TV terwijl dit bij de Q8F pas te zien is na 2e keer op de kleuren knop te drukken en dan verder in dat menu te gaan.

Het zou mooi zijn als samsung dit soort menu aanpassing wel blijft doorvoeren!

Kan iemand aangeven of dit nog gaat gebeuren?

0 Likes
28 Antwoorden
SjorsK
Maestro
Opties
Lijkt mij een goede feature request :smiling-face: Eerlijk gezegd zou ik het beter vinden als KPN HDMI-CEC zou ondersteunen gezien dit nog minder werk is :smiling-face: Maarja dat moet KPN implementeren.
RoySlond
Navigator
Opties

klopt, maar het up to date houden van de eigen firmware is toch wel iets wat samsung moet doen.

Dat na een jaar op een Q8F de software beduidend minder werkt als op de Q60 vindt ik toch wel gek. 

Bijvoorbeeld alleen al het uit doen van de TV. op de Q8F zie je het "gordijn" happerend dicht gaan en bij de Q60 is dit gewoon vloeiend. Het zijn kleine dingen die de ervaring toch allemaal wat beter maken.

0 Likes
SjorsK
Maestro
Opties
De Q8F is een 2018 model maar verder ben ik het in deze helemaal met je eens 😄

Ik heb zelf een Q9F en een dergelijke wijziging lijkt mij een kleine moeite als het al geprogrammeerd is.
0 Likes
RoySlond
Navigator
Opties

Klopt dat het een model van 2018 is maar denk dat veel mensen die pas in 2019 hebben gekocht.

Maar goed in de nieuwe firmware zit het allemaal al ingebakken en het zijn geen functies die met de hardware te maken hebben dus dit mooi allemaal updaten is echt wel iets wat samsung zou moeten doen. 

0 Likes
JB9
Explorer
Opties

Da's wel een goeie inderdaad. Ik heb zo'n vermoeden dat Samsung het Tizen OS geen of nauwelijks een upgrade geeft. Ik zag dat ze voor de 2020 modellen op OS 5 zitten. Ik zit volgens mij met mijn 2017 model nog op versie 3. Weet iemand of ze dit actief wel/niet doen om alle Tizen geschikte modellen door de jaren heen te voorzien met de allerlaatste versie?

0 Likes
RoySlond
Navigator
Opties

volgens mij doen ze dat inderdaad niet op de oudere tv's en krijgen alleen de nieuwe modelen steeds een update. super slecht dat dit zo wordt gedaan. Vooral omdat het om verbeteringen van de software gaat.

Hoop echt dat ze het gaan verbeteren en gewoon updates gaan doorvoeren.

0 Likes
RoySlond
Navigator
Opties

Komt er nog een reactie van iemand van Samsung zelf?

0 Likes
BruceH
Community Manager
Opties

Hi @RoySlond,

Goede suggestie. Ik heb hem doorgezet, maar ik kan niets beloven. Hoe bevalt je TV verder?

rsz-846676
RoySlond
Navigator
Opties

Dank je wel. Hopelijk pakken ze het op.

de tv bevalt verder goed op wat kleine details na. Denk aan de software-updates en een goede oplossing voor de ondertiteling. In het model van 2019 wat ik heb is dat problem er niet, dus het lijkt in de  firmware te zitten.

0 Likes