Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

QLED beeld wordt lichter en donker bij ondertiteling

(Onderwerp aangemaakt op: 04-05-2020 01:55 PM)
3731 Weergaven
T53
Apprentice
Opties

Sinds ik de tv heb gekocht erger ik me aan HDR films met ondertiteling. Ik stoor me aan het feit dat het beeld steeds plotseling van helderheid veranderd als er een ondertitel verschijnt.

Het lijkt of de achtergrondverlichting telkens een paar tellen automatisch omhoog en omlaag gaat om de ondertiteling op de juiste helderheid te vertonen.

Wat ik al geprobeerd heb:

Netflix ondertiteling op semi transparant gezet, dit helpt enigszins. Maar dan is de ondertiteling soms zo slecht te lezen.

Netflix terugschakelen naar fullHD i.p.v. 4K (dus zonder HDR) dan doet het probleem zich niet voor. Maar deze oplossing lijkt me niet de bedoeling.

Ook vreemd dat HDR niet handmatig uit te schakelen is, geeft overdag toch veelal te donker beeld.

Het betreft een Qled85R. Tv een paar maanden in het bezit.

Heeft iemand tips?

0 Likes
8 Antwoorden
DickKoster
MegaStar
Opties

Goedemiddag @T53 ,

Net echt handig om een melding te doen zonder de gegevens van de tv 😉.

Wat is de volledige, dus met XXN op het eind, Model Code van de tv? Zie de sticker op de achterzijde van de tv.
Wat is de huidige softwareversie van de tv? Bij Instellingen->Ondersteuning->Over deze tv.

Graag hoor ik van je..

Groet, Dick
I don't know everything. Just trying to help.
0 Likes
T53
Apprentice
Opties
Qe55q85ralxnn
T-Msmdeuc-1356.2
0 Likes
BruceH
Community Manager
Opties

@T53, kun je deze instellingen eens proberen?

Modus:Film

Achtergrondverlichting:22

Helderheid:0

Contrast :34

Scherpte:5

Kleur:30

Tint:0

Beeldinstellingen:Alle Bronnen

Clean Digital View:Uit

Auto Motion:Naar Eigen Wens Instellen

Lokaal Dimmen:Standaard (op standaard zetten!! want de optie hoog en laag hebben veel negatieve invloed op het subtitle probleem).

Contrastverbetering:Uit

HDR+-:Modus Uit

Kleurtint:Warm1

Witbalans:2 Tint En 20 Tint Niet Aangepast

Gamma:0

Kleurruimte-Instelling:Auto

rsz-846676
BonesNL
Navigator
Opties
0 Likes
T53
Apprentice
Opties

@BonesNL:

Bedankt voor je reactie. Inderdaad. Ik denk toch dat ik binnenkort als oplossing een externe mediaspeler moet gaan zoeken, dan zijn de subs ingebakken, en moet het probleem over zijn, en kan de tv local dimming blijven gebruiken. Toch wel zonde als dit uit staat denk ik?

Ik heb de post waar jullie discussie over de QLed tv's helemaal doorgelezen. 
Ik dacht eerst nog terug te gaan naar de winkel maar heb totaal geen zin in de rompslomp en stress die dit mogelijk met zich mee brengt.

@BruceH

Ook bedankt voor je reactie. Ik ga dit proberen, echter heb ik al zo veel geprobeerd om een setting te vinden waardoor het minder wordt. De beste oplossing tot nu toe vind ik : Subs op transparant én geel kleurig met zwarte schaduw. En dan de tv-settings zoals jij voor stelt. Dan blijft de tekst ook bij scènes met veel witte beelden  goed leesbaar, in tegenstelling tot wit-transparant. (Probleem is niet helemaal weg maar geminimaliseerd).

0 Likes
BruceH
Community Manager
Opties

Alright, let me know!

rsz-846676
0 Likes
peternofx
Apprentice
Opties

Betreft 75Q85R 2019 ook last van local dimming bij ondertitels Netflix. (gele ondertitels werken niet op de Samsung Netflix app?)

Test: begin van Birdbox op Netflix.

Intelligente modus + eco licht sensor moeten aan. (anders gaat de achtergrond verlichting niet automatisch naar 50 bij HDR)

Maar toch is het gehele beeld naar mijn idee veels te donker.

Naar 10 keer het begin van Birdbox opnieuw kijken vond ik dit de beste instelling voor HDR:

Intelligente modus: Aan

Eco licht sensor: Aan

Local dimming: Hoog (Volgens mij heeft de Q85R wel iets meer dimming zones dan de Q80)

Contrast verbetering: Laag

Auto motion: uit

Toch blijft het beeld iets lichter worden als er ondertiteling in beeld komt, maar dan moet je er wel heel erg op letten.

Ik zou zeggen probeer het eens.

0 Likes
peternofx
Apprentice
Opties

Hoi, we hebben het hier over de HDR modus, met bovengenoemde instellingen is het gehele beeld veels te donker.

Dus je ontkomt er bij mij niet aan om de local dimming op hoog en de contrast verbetering op laag te zetten.

0 Likes