op 04-05-2020 08:27 AM
Hoi Allemaal,
Ik ben in het bezit van een QE65Q8F en heb inmiddels voor een andere ruimte de QE43Q60R. Wat mij hierbij opvalt is dat de software beduidend meter functioneerd en dat er wat handigere features in zitten. Voor het aanzetten van de 4K box van KPN werkt op de nieuwe TV veel handiger. De aan/uit knop staat namelijk meteen in het menu van de TV terwijl dit bij de Q8F pas te zien is na 2e keer op de kleuren knop te drukken en dan verder in dat menu te gaan.
Het zou mooi zijn als samsung dit soort menu aanpassing wel blijft doorvoeren!
Kan iemand aangeven of dit nog gaat gebeuren?
op 08-05-2020 05:33 PM
Op de volgende site staan alle Tizen OS versies voor de Samsung TV's: https://developer.samsung.com/smarttv/develop/specifications/tv-model-groups.html
Op https://developer.tizen.org/forums/web-application-development/knowing-what-version-tizen-on-samsung... staat uitgelegd hoe je via je browser op je TV de versie kunt zien.
Mijn 2017 model heeft nog steeds OS 3 (wel de laatste firmware, maar dit zegt natuurlijk niets over het OS). Indien jij je beide TV's ook test kunnen we zien of ze uberhaupt wel een OS update doen.
Mijn vermoeden is dat ze geen updates verzorgen. De exacte reden hiervan laat ik aan Samsung over maar elke nieuwe feature is een unique selling point zullen we maar zeggen.
op 08-05-2020 05:40 PM
Dat vermoeden heb ik ook. Maar om te zeggen dat het een unique sellingpoint is ...... zeker niet. Ze horen gewoon hun eigen software up to date te houden. Als het nou echt hardware is prima maar functies en snelheid van menu's
op 08-05-2020 06:54 PM
Hoi RoySlond, het was ook een beetje sarcastisch bedoeld. Zo kunnen ze bijvoorbeeld nieuwe modellen promoten met nieuwe Smart TV features. Denk hierbij aan een Smartthings hub en Apple Airplay.
Je zou zeggen dat een fabrikant die en zijn eigen hardware soc in de TV stopt en zijn SDK ontwikkeling doet wel een jaar of 4 vooruit moet kunnen. Zelfs sommige TV fabrikanten met Android TV lijken het hierin beter te doen. En die zijn afhankelijk van meerdere partijen.
op 08-05-2020 08:25 PM
Haha,
maar idd dit is wel een van de redenen om geen Samsung meer te kopen als de ondersteuning van hun software zo waardeloos is. Blijf een liefhebber van hun beeld maar dit is wel echt een minpunt. Dus hoop echt dat ze gaan updaten. Of kan iemand versie 5 op een 2018 model zetten?
op 11-05-2020 09:51 PM
Inmiddels nog wat getest en op het 2019 model ervaar ik het bekende oplichten van de ondertitels niet. Zit dus mogelijk ook in de tizen software.
02-06-2020 07:44 AM - bewerkt 02-06-2020 07:46 AM
Is er al duidelijk of er een update gaat komen waarbij de mogelijke problemen met de ondertitelingen op de 2018 modellen wordt opgelost. Zoals aangegeven lijkt het namelijk een Tizen 4.0 probleem te zijn want in de nieuwe versies is dit niet het geval. Zou toch mooi zijn als samsung minimaal hun premium tv's voorziet van dit soort updates!
Tevens ben ik benieuwd of de kleine tweaks en snelheids upgrades (tizen 5 werkt veel vlotter en zonder lag).
op 03-06-2020 01:48 PM
Dit soort updates van het systeem bijvoorbeeld.
Waarom wordt dat tot op heden nog niet uitgerold over de oudere tv's?
19-06-2020 12:23 PM - bewerkt 19-06-2020 12:23 PM
Inmiddels een update van KPN gehad voor de 4K ontvanger welke ook inmiddels Atmos ondersteund. Nu heb ik daar zojuist de netflix app op opgestart en wat schets mijn verbazing, geluk!
Ja hoor Atmos werkt, er zit dus gewoon iets in de software van de samsung TV's welke iets geks doen indien de apps op de tv zelf worden gebruikt is dan mijn simpele conclusie.
op 24-06-2020 01:59 PM
@BruceH en @SamsungGAEENUPDATEN
Wanneer volgt er een reactie op dit soort updates????
op 26-06-2020 10:31 AM