Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

Smarthub wordt bijgewerkt

(Onderwerp aangemaakt op: 04-05-2020 08:17 AM)
2267 Weergaven
lreijnhoudt
Journeyman
Opties

Ik heb al geruime tijd problemen met de smarthub. De apps zijn 'grijs' en niet aan te klikken. Wanneer ik een app probeer te openen dan verschijnt de melding: 'smarthub wordt bijgewerkt. Probeer later opnieuw' Dit is nu al wekenlang het geval. Ik heb al uren gezocht op dit forum en de rest van internet, maar tot op heden nog geen oplossing.
Het volgende heb ik al gedaan:
- reset van smarthub
- algehele reset van de tv
- tv een nacht stroomloos gehad
Het gaat om de volgende tv: UE40J6200AW met softwareversie 1550.

0 Likes

1 Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Oplossing
DickKoster
MegaStar
Opties

Hey @lreijnhoudt , Ireijn,

Geen dank! Vervelend dat dit geen oplossing heeft geboden. Misschien een Extern Beheer wel.

Graag de volgende gegevens sturen in een privébericht naar 1 van onze Moderators:

• Je naam, telefoonnummer, email- en huisadres
  • Serienummer van de tv (zie sticker achterop) of bij Instellingen->Ondersteuning->Over deze tv
  • Een kopie van de aankoopbon
  • De tijd dat je hierover gebeld wilt worden en in de buurt kunt zijn van de tv

Het versturen van een privébericht naar 1 van onze Moderators gaat als volgt:
Klik op 1 van onderstaande namen en kies voor 'EEN BERICHT VERZENDEN’

@BruceH , @ImaneL , @Daniel  of @NadiaS 

Houd me even op de hoogte over de voortgang..

Groet, Dick
I don't know everything. Just trying to help.

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

0 Likes
16 Antwoorden
DickKoster
MegaStar
Opties

Goedemorgen @lreijnhoudt , Ireijn,

De softwareversie van de tv is up-to-date. Het intoductiejaar van de tv is 2015.

Meestal is een reset van de Smart Hub de oplossing. Er zijn mogelijk 2 andere oorzaken:

1. Heb je internet op de tv? Check bij Instellingen->Algemeen->Netwerk->Netwerkstatus
  2. Ben je ingelogd op je Samsung-account? Check bij Instellingen->Algemeen->Systeembeheer->Samsung-account

Zou je misschien een Smart Hub verbindingstest kunnen doen?

Bij Instellingen->Ondersteuning->Zelfdiagnose->Smart Hub-verbindingstest starten

Graag hoor ik van je..

Groet, Dick
0 Likes
lreijnhoudt
Journeyman
Opties

Ik heb een werkende internetverbinding op de tv en ben aangemeld met mijn Samsung account. Dat is het probleem dus niet...

De smarthub verbindingstest geeft bij de laatste stap telkens een foutmelding. De eerste stappen verlopen probleemloos. Dit heb ik nl. al meerdere keren geprobeerd. De melding die verschijnt bij de laatste stap is: Samsung apps paneel (er is een probleem opgetreden tijdens het bijwerken van de app of game info. Zet de tv uit en aan, en probeer opnieuw (ERR08005).

0 Likes
DickKoster
MegaStar
Opties

Hoi @lreijnhoudt , Ireijn,

Bedankt voor je snelle reply! Strange. Waarschijnlijk komt de tv in een "updating loop' terecht. Nog even meedenken.

Zou je de tv eens aan willen zetten en de Exit knop op de afstandsbediening voor minimaal 20 seconden ingedrukt willen houden?

Hierna zou hij teruggezet moeten zijn naar de fabrieksinstellingen.

Mocht dit niet helpen, dan kan ik eventueel een Extern Beheer voor je aanvragen.

Hiermee logt een collega via internet in op je tv om zo alles samen met jou te controleren.

Ze kunnen op afstand een 'harde reset' doen. Laat maar even weten of  je dit wilt laten doen..

Groet, Dick
0 Likes
lreijnhoudt
Journeyman
Opties

Terugzetten naar fabrieksinstellingen heb ik zelf al meerdere keren gedaan, maar helaas zonder resultaat. Hulp via extern beheer zou welkom zijn! Ik vraag me trouwens af of dit tot een oplossing leidt, maar het valt natuurlijk te proberen. Bedankt voor de reacties tot nu toe.

0 Likes
Oplossing
DickKoster
MegaStar
Opties

Hey @lreijnhoudt , Ireijn,

Geen dank! Vervelend dat dit geen oplossing heeft geboden. Misschien een Extern Beheer wel.

Graag de volgende gegevens sturen in een privébericht naar 1 van onze Moderators:

• Je naam, telefoonnummer, email- en huisadres
  • Serienummer van de tv (zie sticker achterop) of bij Instellingen->Ondersteuning->Over deze tv
  • Een kopie van de aankoopbon
  • De tijd dat je hierover gebeld wilt worden en in de buurt kunt zijn van de tv

Het versturen van een privébericht naar 1 van onze Moderators gaat als volgt:
Klik op 1 van onderstaande namen en kies voor 'EEN BERICHT VERZENDEN’

@BruceH , @ImaneL , @Daniel  of @NadiaS 

Houd me even op de hoogte over de voortgang..

Groet, Dick
0 Likes
lreijnhoudt
Journeyman
Opties

Ik heb een privebericht verstuurd. Nu maar afwachten wanneer dit opgepakt wordt. Bedankt tot nu toe!

lreijnhoudt
Journeyman
Opties

Ik heb ook al een jaar (of langer) dat ik geen apps meer kan installeren omdat er zogenaamd geen ruimte meer beschikbaar is. 0 Kb geheugen beschikbaar. Apps installeerde ik de laatste jaren dus op een aangesloten USB stick, maar dat gaat nu ook niet meer omdat de Smarthub eeuwig durend aan het bijwerken is.

Lukt dit bijwerken niet omdat er geen ruimte meer vrij is?
Als dit zo is dan is het volgens Google (en dit forum) een vaak voorkomend probleem en moet er een ander moederbord in. Dat gaat in de papieren lopen en zal voor eigen rekening zijn neem ik aan?

0 Likes
DickKoster
MegaStar
Opties

Goedemorgen @lreijnhoudt , Ireijn,

Misschien een beetje een overbodige vraag. Je kunt beter even wachten op een Extern Beheer.

Je kunt het dan daaraan voorleggen. Het heeft verder geen zin om, door op internet te zoeken, nu al conclusies te trekken.

Iedereen heeft weer een andere oplossing voor het probleem..

Groet, Dick
0 Likes
lreijnhoudt
Journeyman
Opties

Beste Dick,

Ik snap je reactie, maar ik hoopte dat u alvast wat meer informatie kon geven en dit probleem (geen opslagruimte) herkende.  Dat zou nl. een deel van alle problemen kunnen verklaren. Uiteraard zal het extern beheer definitief uitsluitsel geven, maar ik was benieuwd welke informatie er bij u nu al bekend is hierover.

0 Likes