op 24-05-2018 10:55 PM
Mij is opgevallen dat er een lichte flikkering in het scherm zit. Ik dacht dat dit eerst alleen bij interactieve tv was omdat daar de achtergrond één kleur heeft en het daarom opvalt.
Maar als je goed oplet zit het eigenlijk overal, ook in de tv uitzendingen.
Ik heb een voorbeel op onderstaande link staan:
het eerste deel is interactieve tv en daar zie je het goed (Ci+ 1.3)
Het tweede is een stukje van een film, maar ook daar zie je het.
24-05-2018 11:57 PM - bewerkt 25-05-2018 04:25 PM
Hoi @Lastdown,
Volgens de Model Code UE65KS8000 is je tv uit 2016.
Het is lastig om e.e.a te beoordelen via deze link.
In het begin zie je idd een lichte flikkering.
Hierbij dan ook een aantal vragen om sommige dingen uit te sluiten:
Graag hoor ik van je..
op 25-05-2018 02:13 PM
Hallo,
Het was even zoeken naar die code, maar dat is: UE65KS8002TXXH
sofware is idd: 1220.7
Bij de strandfoto lijkt het flikkeren niet aanwezig te zijn, al is dat in de 5 seconden dat de foto maar blijft staan moeilijk te zien.
de andere twee opties zal ik later eens doen want dan wil ik eerst wat settings noteren.
25-05-2018 04:15 PM - bewerkt 25-05-2018 04:38 PM
Hoi @Lastdown,
Toch even een teleurstellende mededeling.
Ik weet niet bij wie je deze tv hebt gekocht.
De software klopt wel maar de Model Code echter niet..
Hier ben je dus lekker klaar mee en dit is een heel vervelende situatie. Waarschijnlijk is het gebeurd buiten jouw schuld om.
Volgens de Model Code UE65KS8002TXXH (tv uit 2016) is dit geen Benelux model, maar een gemodificeerde Hongaarse tv of uit een ander land.
De Nederlanse/Benelux Model Codes eindigen altijd op XXN.
Deze tv's worden vaak gebruikt bij stuntaanbiedingen. Sommige verkopers van uit 'grijze import' afkomstige televisies veranderen de software om de tv voor Nederland geschikt te maken. Dit is overigens nog eens legaal ook, omdat in Europa sprake is van een vrije markteconomie met open grenzen. Door de ongeautoriseerde wijziging van de localset kan de fabrieksgarantie van Samsung in gevaar komen en mogelijk zelfs geheel vervallen. Dit betekent niet dat de televisie geen garantie meer heeft, maar dat hiervoor door de verkopende partij gezorgd dient te worden. Mocht deze bijvoorbeeld binnen de garantietermijn failliet gaan dan is het recht op fabrieksgarantie verdwenen en kunnen reparatiekosten voor eigen rekening van de koper van de televisie zijn.
Met deze tv's kunnen dus vervelende problemen ontstaan en je kunt de verkoper niet aansprakelijk stellen..
op 25-05-2018 05:05 PM
Dat is inderdaad niet fraai, temeer daar deze fima (Plasmavisie) onderstaande informatie verstrekt.
Onze Samsung modellen worden ingekocht via de Samsung Europe distributeur, en eindigen daarom op diverse verschillende eindcodes ( distributeur codes )
Al onze toestellen zijn geschikt voor de Nederlandse markt en dus geschikt voor Ziggo, UPC, Canal Digitaal en alle andere providers.
Dus ook met Nederlandse Apps en digitale Nederlandse handleiding. Dus identieke toestellen, geen enkel verschil in software of hardware en met 2 jaar garantie.
Onze toestellen werken dus weer niet in het buitenland.
Wij hanteren daarom ook niet de door Samsung Nederland vastgestelde en verlichte adviesprijzen
Met vriendelijke groet,
Team Plasmavisie
Anthonie Fokkerstraat 67
3772MP Barneveld
25-05-2018 05:23 PM - bewerkt 25-05-2018 05:53 PM
Hoi @Lastdown,
Natuurlijk prijzen ze hun producten zo aan om hier winst mee te maken ten koste van de cliënt.
Die is nietsvermoedend en niet op de hoogte van zo'n Model Code. XXN is echter doorslaggevend
voor een Benelux versie. Geen leuke firma dus.
Deze vervelende situaties komen in dit Forum erg veel voor en is dus geen reclame voor Samsung.
Wel een beetje out-of-date, maar lees hier: