op 22-01-2022 08:58 PM
Hoi,
Met black friday heb ik de Samsung Neo Qled 55QN93A gekocht. Ik heb hier nu al een tijdje wat problemen mee maar ik weet niet hoe dit op te lossen is. Het eerste probleem is gerelateerd aan mijn nintendo switch. Als deze gekoppeld is wordt sporadisch het scherm zwart voor 1 a 2 seconden waarna deze weer verder gaat. Hiernaast is het zo dat wanneer de console in gamestand staat, deze soms flikkert (zie filmpje 1 vooral bovenin en filmpje 2 de randen, via de telefoon was het lastig op te nemen maar in realiteit flikkert het een stuk erger). Aan de switch / hdmi kabel zou het niet moeten liggen, aangezien mijn vorige tv hier geen problemen mee had. Dit heb ik hierna voor de zekerheid ook nog eens getest en daarop gebeurde het niet. Het flikkeren gebeurd ook op netflix (filmpje 3 de lucht) en ook op de chromecast. Bij hele felgekleurde spellen op mijn ps5 vindt dit ook plaats (in gamestand). Hier heb ik geen filmpje van. Voor mijn gevoel gebeurd het voornamelijk bij overgangen van donkerdere naar fellere momenten. Ik heb alle automatische (eco-)systemen die in de achtergrond werken uitstaan (licht dempen aan de hand van omgevingslicht etc), dit verminderde wel hoevaak het voorkomt maar het vindt nog steeds plaats.
Wat kan ik precies doen om te zorgen dat dit niet meer gebeurd?
Met vriendelijke groet,
Lucas
op 25-01-2022 09:53 AM
Hoi @Lucas_Lucas, goedemorgen.
Goed dat je ons een bericht stuurt, we helpen je dan ook graag verder! Dankjewel voor de uitgebreide omschrijving en de video's. Heb je de Switch en PS5 ook met een nieuwe HDMI 2.1 kabel getest op je TV?
We hebben eventueel ook de mogelijkheid om op afstand met je mee te kijken, echter kan mijn collega alleen naar de instellingen kijken van je TV en niet beelden zoals jij die ervaart. Wanneer je de filmpjes op een USB stick zet en deze in de TV plaatst kan ook mijn collega de filmpjes bekijken. Kijk hier voor meer informatie over Hulp op Afstand | Samsung Nederland
Groeten,
Martijn
op 09-02-2022 03:25 PM
Hoi Martijn,
Bedankt voor de reactie. De PS5 had ik al getest met een HDMI 2.1. Op de switch heb ik dit nu ook gedaan maar dat geeft hetzelfde resultaat. Ik zal de beelden op een USB zetten en hulp op afstand aanvragen.
Met vriendelijke groet,
Lucas
op 25-03-2022 10:51 PM
Ik heb zelf sinds september mijn Samsung Neo Qled 65QN95 en ook ik heb helaas hier problemen mee. Ik heb dit bij mijn Nintendo Switch en met mijn playstation 5 en zelf met mijn Ziggo decoder. Ik heb dit natuurlijk ook getest met een andere tv en hierop heelde week gegamed en tv gekeken en toen had ik geen problemen mee. Wat kunnen we doen?
op 28-03-2022 01:30 PM
Hi @Rohit Gowrising, goedemiddag.
Welkom op de Samsung Community en goed dat je ons een bericht stuurt, we helpen je dan ook graag verder!
Is je TV verder helemaal up-2-date? En ervaar je dit ook als je een app start op je TV zelf? Heb je de TV ook al eens teruggezet naar de fabrieksinstellingen?
Maakt dit geen verschil dan zal een service verzoek de volgende stap worden, kijk hier voor meer informatie: Samsung Reparatie | Samsung Nederland
Groeten,
Martijn
op 28-03-2022 10:57 PM
Beste Martijn,
Bij apps zoals netflix en of disney+ komt het denk ik niet voor. Hij is zeker up to date. En inderdaad ook fabrieksinstellingen al keertje gedaan maar zonder succes 😞 hoe nu verder?
groetjes Rohit
29-03-2022 12:00 PM - bewerkt 29-03-2022 12:04 PM
Hi @Rohit Gowrising , goedemiddag.
Omdat je dit enkel ervaart met randapparatuur zou je kunnen kijken naar andere/betere HDMI kabels of wellicht is er iets in de instellingen van deze apparaten wat je kunt aanpassen. Wij hebben ook een mogelijkheid voor Hulp-op-Afstand, mijn collega kan dan de HDMI poorten resetten. Kijk hier voor meer informatie: Hulp op Afstand | Samsung Nederland
Groeten,
Martijn
op 03-04-2022 09:29 PM
En welke HDMI zou je dan kunnen adviseren? Want ik heb de HDMI al keertje vervangen maar ook dat had geen effect. En even een losse vraag erbij: Als ik mijn Playstation 5 opstart zie ik staan dat mijn VRR uit staat. Hoe krijg ik dit aan?
Groetjes Rohit
op 05-04-2022 07:53 AM
Hi @Rohit Gowrising, goedemorgen.
Bedankt voor je reactie. Je zou kunnen kijken naar een HDMI 2.1 kabel, deze hebben een hogere en snellere data overdracht. Heb je de spelconsole ook aangesloten op HDMI poort 4? En dien je het VRR in te schakelen op je TV of op je spelconsole?
Groeten,
Martijn
op 05-04-2022 09:30 PM
Bedankt voor je reactie.
Heb je een link voor een goede kwaliteit 2.1 HDMI ik wil het gerust kopen.
Ik heb mijn ps5 op HDMI 1 zitten omdat er in de specificaties van mijn samsung neo qled 4k 65qn95a alle poorten 2.1 zouden zijn. Als ik mijn ps5 inschakel dan komt er te staan game modus alleen dan zie je dat de VRR uit staat. Ik heb een foto doorgestuurd
ik hoor het graag