op 02-04-2018 10:03 PM
Goedenavond,
Sinds enige tijd worden bij films met een .srt ondertitelingsbestand de ondertitels niet meer getoond. Betreft Smart TV UE40F6320. Toestel is voorzien van laatste softwareversie en is gereset, maar dat helpt niet. Wat te doen?
op 02-04-2018 11:01 PM
Hoi @geejeetje,
Volgens de volledige Model Code UE40F6320AWXXN is je tv uit 2013.
Even wat vragen:
Graag hoor ik van je!
op 03-04-2018 05:34 PM
Als antwoord op de vragen / opmerkingen:
Bij het beginscherm kan ik via 'tools' de ondertiteling (is dat voor TV-kijken?) instellen; daar staat deze op 'ingeschakeld'. Als ik tijdens het film kijken klik op 'tools', kan ik slechts kiezen uit 'beeldmodus', 'geluidmodus' en 'informatie'. Bij films met 'ingebakken' ondertiteling zie ik hier ook 'ondertiteling' staan en werkt de ondertiteling ook. Bij .srt-bestanden helaas dus niet.
op 03-04-2018 10:12 PM
Hoi @geejeetje,
Poe, lastig probleem en jammer dat de door jou gevonden posting geen oplossing kan bieden.
De instelling op de tv voor de ondertiteling heeft alleen betrekking op televisieprogramma's.
Ik ben bang dat ik je met deze, voor mij redelijk onbekende materie, niet verder kan helpen.
Missschien weten onze Moderators nog raad in deze? Helpie..😉😉..
op 04-04-2018 02:32 PM
Hee @geejeetje! Het klinkt inderdaad alsof je er alles aan gedaan hebt om dit alsnog werkend te krijgen. Ik neem zomaar aan dat dit dezelfde HDD is waar het voorheen wel op werkte maar voor de zekerheid, is deze als FAT32 of NTFS geformatteerd?
op 04-04-2018 03:41 PM
De schijf is als NFTS geformatteerd.
op 04-04-2018 03:49 PM
Hoi @JoeriS,
Ik verbaas me een beetje over het feit dat de tv een NTFS geformatteerde schijf kan zien.
Dit werkte bij mij in het verleden, maar na een firmware update werd ie niet meer herkend/zichtbaar.
Ik moest toen 'downgraden' naar exFAT of FAT32 om bv. een USB firmware update te doen, maar mss ben ik de enige..
op 04-04-2018 03:53 PM
@DickKoster: Ik weet niet beter dan dat zowel NTFS als FAT32 zou moeten werken, dit staat ook in de handleiding vermeld. Is er in de tussentijd misschien weer een update geweest die het weer mogelijk maakte?
op 04-04-2018 04:02 PM
Hi @JoeriS,
Ik kan dit helaas niet meer testen. Is al effies geleden.
Had toentertijd nog een klapdoos met Windhoos erop.
Nu kan ik niet meer NTFS formatteren om dit uit te testen ivm macOS.
Die kan alleen maar exFAT en MS-DOS (FAT) formatteren.
Zal ongetwijfeld gewoon mogelijk zijn, ander waren er hierover meer klachten geweest.
Mss een eenmalige 'hiccup'..🤔
op 04-04-2018 04:09 PM