Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

UE55MU8000 smartview Windows 10 werkt niet

(Onderwerp aangemaakt op: 03-04-2018 03:00 PM)
4470 Weergaven
BernardG
Explorer
Opties
Smartview Windows 10 werkt niet met mijn nieuwe Samsung TV UE55MU8000. Firewall staat uit, goede wifi verbinding via mijn thuisnetwerk. Smartview ziet de TV wel: Er staat: Select a TV to connect. [TV] Sasmung 8 Series 55 Something went wrong. Please try again. [OK] Hoe vaak ik ook 'retry', geen verbinding. Programma opnieuw geïnstalleerd. Maakt niets uit. Smartview op mijn smartphone (android) via hetzelfde netwerk werkt wél prima, Kan iemand mij helpen, wat gaat er fout? Groet, Bernard
0 Likes

2 oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Oplossing
DickKoster
MegaStar
Opties

Hoi @BernardG,

Geen dank hoor! Was zelf ook wel een beetje benieuwd

Ik las idd 'We can only support US products'. Lekker dan, 🤷‍♂️.

In ieder geval bedankt voor je feedback!

Kun je dit, ondanks dat het niet is opgelost, 😢, deze vraag toch als ✓Opgelost markeren.

Is weer leerzaam voor andere Members. Thanks!

Groet, Dick
I don't know everything. Just trying to help.

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

0 Likes
Oplossing
BernardG
Explorer
Opties
OK, upgrade uitgevoerd, probleem met Smartview voor Windows is daarmee inderdaad niet opgelost.

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

0 Likes
6 Antwoorden
DickKoster
MegaStar
Opties

Hoi @BernardG,

Volgens de volledige Model Code UE55MU8000LXXN is de tv uit 2017.

Check allereerst even de huidige softwareversie van de tv bij Instellingen->Ondersteuning->Over deze tv. Zou de 1210.8 moeten zijn. Als ie evt. lager is, kan ik je evt. instructies geven om deze te updaten.

Smartview is een leuke app die ik erg vaak gebruik op mn iPhone/iPad!

Ik had, tot op heden, nog niet gehoord dat die app ook voor Windows 10 te verkrijgen is.

Sinds lange tijd ben ik geheel over op Apple, dus vandaar 😉!

Ik heb met met het connecteren ook wel eens problemen, maar dit is incidenteel.

Wat wel gevraagd wordt bij het koppelen van een nieuw device, zie je in een schermpje rechtsboven in beeld, wat vraagt om het betreffende device toe te staan om te mogen gebruiken met de tv. 'Toest.' moet wel aangeklikt worden.

Kan zijn dat je dit gemist hebt. Je kunt dit eventueel checken bij Instelingen->Algemeen->Beheer externe apparaten->Apparaatverbindingen beheren->Toegangsmelding uit.

Ondanks dat dit op Uit staat kreeg ik bij mij toch die toestemmingsvraag in beeld (??).

Kijk op de boven beschreven route onder Toegangsmelding uit bij Apparatenlijst.

Hier kun je controleren welke devices toestemming hebben om te mogen gebruiken.

Als je Windows pc er niet bij staat, moeten we even verder kijken.

De firewall uitschakelen is een goeie, want ik dacht zelf dat hier wel eens het probleem zou kunnen zitten.

Je zou ook de app nog een keer kunnen downloaden (misschien is het wel niet de laatste versie) en installeren.

Laatste Windows updates zijn gedaan? Kortom, een hoop huiswerk..😰

Let me know!

Groet, Dick
0 Likes
BernardG
Explorer
Opties

Het betreft een UE55MU8000LXXN. De firmware heb ik vorige maand via USB bijgewerkt naar de versie die toen nieuw werd uitgebracht, op advies van een moderator van dit forum: versie 1201.0 n.a.v. een ander geeld probleem (pop-up 'niet beschikbaar' als je de gids oproept in combinatie met een Ziggo insteekkaart). Versie 1210.8 ken ik niet. Die moet dan onlangs beschikbaar zijn gekomen. Lijkt me sterk zo kort na de vorige update. Maar ik geloof niet dat het iets met de TV te maken heeft omdat Smartview bij mij en via mijn WiFi netwerk wél goed werkt met de Smartview Android App. Het werkt niet met Windows 10. Ik heb wat zitten Googlen en merk dat er veel meer mensen zijn met ditzelfde probleem. Bij externe apparaten staat mijn Windows 10 Laptop erbij met toestemming. De Windows App heb ik drie keer opnieuw geïnstalleerd. Maakt niets uit. Firewall staat helemaal uit. Ik heb de oude applicatie van Samsung: AllShare gedownload. Deze werkt wél direct met de TV. Dus wat mij betreft is het een bug in de Windows App. Ik kan niets anders bedenken.

groet, Bernard

0 Likes
DickKoster
MegaStar
Opties

Hoi @BernardG,

Heel erg bedankt voor je snelle terugkoppeling!! Idd ws. een bug, maar toch alle opties geprobeerd.

Ik had ook al wat voor je zitten googelen, maar kon niet veel bruikbare info voor je vinden.

Ook jammer dat die rare pop-up nog steeds niet is opgelost.

Mocht je toch gebruik willen maken van de 1210.8 ( heb je iig de laatste, is van 30-03 ), dan hierbij..

Hier te vinden:

http://www.samsung.com/nl/support/model/UE55MU8000LXXN

Volg onderstaande procedure:

http://www.samsung.com/nl/support/tv-audio-video/hoe-update-ik-de-firmware-of-software-van-mijn-tv-v...

Zorg wel dat van de uitgepakte  T-KTMDEUC_1210.8.exe de upgrade.msd (staat in de map T-KTMDEUC/image) in de 'root' van de Externe HDD/USB-stick staat, anders kan de tv em niet vinden.

Uiteraard kiezen voor updaten van USB. Vergeet bij Deel 2 punt 3 Menu/Home >.

Dit wist je ws. al. Mss ook wel een oplossing voor die pop-up, 😅. You'll never know. Suc6!

Groet, Dick
0 Likes
BernardG
Explorer
Opties
Hoi @dkoster
Hartelijk dank voor de link naar de nieuwe firmware. Toch zo snel al weer een update, ik ga deze proberen. V.w.b. het probleem met smartview voor windows, zie deze thread: https://us.community.samsung.com/t5/forums/v3_1/forumtopicpage/board-id/tv/thread-id/14829/page/1

Hieruit blijkt m.i. toch wel dat dit bij een hoop mensen met verschillende TV's , Laptops en desktops een probleem is.
groet, Bernard
0 Likes
Oplossing
DickKoster
MegaStar
Opties

Hoi @BernardG,

Geen dank hoor! Was zelf ook wel een beetje benieuwd

Ik las idd 'We can only support US products'. Lekker dan, 🤷‍♂️.

In ieder geval bedankt voor je feedback!

Kun je dit, ondanks dat het niet is opgelost, 😢, deze vraag toch als ✓Opgelost markeren.

Is weer leerzaam voor andere Members. Thanks!

Groet, Dick
0 Likes
Oplossing
BernardG
Explorer
Opties
OK, upgrade uitgevoerd, probleem met Smartview voor Windows is daarmee inderdaad niet opgelost.
0 Likes