op 29-12-2018 02:21 PM
Beste,
Op de Qled tv is er een dvbs tuner. Is het mogelijk een draaibare satelliet schotel erop aan te sluiten of enkel vaste schotel(s)? Indien ja, bestaat er een pc programma of phone app om de verschillende satellieten en zenders te selecteren en favoriete bouqets aan te maken. De zenders veranderen/verdwijnen regelmatig en je moet deze gemakkelijk kunnen aanpassen liefst zonder tussenkomst Samsung online support.
Met dank
Patrick
op 29-12-2018 03:10 PM
Hoi @Pat281, Patrick,
Op de tv zit inderdaad een DVB-S2 tuner.
Neem wel een schotel die geschikt is voor het zoeken naar DVB-S2 kanalen.
Of er een pc programma of een iPhone app beschikbaar is, weet ik niet. Even googelen.
Waarschijnlijk niet nodig als je onderstaande link bekijkt. Bevat sowieso handige info.
Bij:
Samenstelling programmapakketten
De kijker heeft geen directe invloed op de samenstelling van de diverse tv-pakketten van de aanbieders. Bij Satelliet TV is dat anders. Daar kan de kijker zelf zijn programmapakket samenstellen uit de honderden vrije buitenlandse tv-kanalen waar hij bovendien niets voor hoeft te betalen.
Link: https://www.satellietentv.nl/
op 03-01-2019 10:56 AM
Dag Dick,
Bedankt voor je antwoord, maar ik heb niets gevonden via google.
Is de S2 tuner diseqc 1.2 compatible?
Via een ander sat receiver kan ik via handig programma E-Channelizer, mijn favorite zenders selecteren, in bouquets plaatsen en uploaden in mijn oude sat receiver.
Heb de handleiding gelezen van de de qled tv en vind daar niets van terug.
Heb de helpdesk gebeld en daar ook niet echt een goed antwoord gekregen.
Bij de downloads van Samsung tv's vind je niets terug.
Is er iemand die ergens, een draaibaar schotel antenne op de S2 tuner van een qled tv heeft geconnecteerd en de favorite zenders in bouquets heeft kunnen aanpassen?
Graag zou ik weten hoe deze persoon dit heeft ingesteld en welke software hij/zij heeft gebruikt om de favoriete zenders in bouquets te bewaren.
Begin zo het vermoeden te hebben dat het deze S2 tuner enkel met vaste schotel kan geconnecteerd worden en dat je de helpdesk + externe verbinding nodig heb om je bouquet aan te passen. Is er een Samsung S2 tuner expert die mij kan helpen?
Graag meer info AUB.
Met dank
Patrick
op 03-01-2019 11:05 AM
Hi @Pat281, Patrick,
Ik moet je helaas het antwoord schuldig blijven. Sorry.
Onze Moderators lezen sowieso mee. Hopelijk wordt dit opgepakt.
Houd me even op de hoogte van de voortgang.
Als het te lang duurt, zal ik eventueel 1 van onze Moderators zelf benaderen..
Nice day!
op 04-01-2019 02:21 PM
Goeiemiddag @Pat281, ik heb net het aanpassen van de satelliet schotel besproken met een ander Community lid: http://bit.ly/2RxMvdJ
Als het goed is kan je hier alle info vinden wat betreft de benodigde menu's kom je er zo verder mee?