op 07-06-2024 01:25 PM
Tijdje geleden deze TV aangeschaft. Tot nu toe werkelijk een fantastische televisie, superhandig opzet van Tizen (ik kom van een oudere Sony Android...was een al chaos en bagger ondanks goed beeld).
Anyway, erg tevreden MAAR ik ben sinds een week overgestapt naar Ziggo, had voorheen Canaal Digitaal (sateliet).
Nu heb ik dus tuners op deze TV voor DVB-C (Ziggo) en DVB-S (FTA satteliet). Als ik deze kabelzenders installeer en vervolgens de sattelietszenders wil scannen en erbij wil doen, dat gaat dus blijkbaar niet. Telkens wist de TV de zenders alvorens nieuwe hetzij kabel of satelliet zenders toe te voegen. Er lijkt dus geen mogelijkheid te zijn om beide op een of andere manier te behouden. Op dit moment kan ik ze dus ook niet samen bijvoorbeeld in een groep favorieten gooien.
Nu heb ik daar schoorvoetend inmiddels vrede mee (ofschoon je je afvraagt waarom in hemelsnaam niet? Er zitten toch meerdere tuners op de connect box! En ik heb maar 1 decoder nodig omdat sat free to air is, het is dus geen decodeer probleem).
Maar wat ik niet begrijp, het is althans nog niet gelukt, is dat ik NIET kan schakelen tussen deze twee bronnen. Dus tussen kabel en satteliet. Dan maar afzonderlijk zou je zeggen. Dat lukt dus niet, het is of het een of het ander. En als dat zo is opgezet, dan is het werkelijk jammer en onbegrijpelijk.
Iemand ideeen of suggesties?
Alvast bedankt
E Savran