op 01-02-2021 07:35 PM
Goedenavond,
Heb op 27 oktober een mooie QE75Q95T gekocht onder een promotie actie. Nu ben ik sindsdien bezig om de cashback te mogen ontvangen. Heb netjes de foto van de streepjescode, de foto van serienummer op de achterkant van de tv en de aankoopbon opgestuurd via het registratieformulier met nummer NLD2638843JFZCJ.
Hierop volgde een mailbericht, die ik blijkbaar had gemist/spam, met de tekst "The Label is not cut out accordingly" met het verzoek dit aan te passen. Ondertussen was de link naar de registratie niet meer geldig en heb via een medewerker van de klantenservice te horen gekregen dat dit geen probleem was en ik dit via de Whatsapp het beste kon laten afhandelen. Zo gezegd zo gedaan. Contact gelegd via de Whatsapp op 6 januari en de hele situatie doorgenomen en hier ook de foto van de streepjescode weer toegevoegd.
Op 9 januari werd mij verteld dat het erg druk was maar dat de foto intern was doorgezet en werd de garantie afgegeven dat de registratie opnieuw beoordeeld zou worden.
Heb op 15 januari opnieuw een statusupdate gevraagd. Via de Whatsapp te horen gekregen dat het erg druk was en dat de registratieafdeling mn gegevens nog niet had beoordeeld. Wel het verzoek om over 2 weken weer een berichtje te sturen over de voortgang.
Op 30 januari opnieuw via whatsapp gevraagd wat de reactietijd zou mogen zijn van mijn aanvraag. Antwoord: Dank voor je bericht, een medewerker zal je snel mogelijk helpen.
31 januari -Heb voor de zekerheid opnieuw een foto van de uitgesneden streepjescode ditmaal met de doos op de foto erbij via whatsapp opgestuurd. Via de mail kreeg ik ondertussen het volgende bericht van Samsung:
Beste John,
Onlangs heb je deelgenomen aan onze Samsung Q-Symphony promotie met registratienummer NLD2638843JFZCJ. Omdat je deelname niet aan de voorwaarden voldeed hebben we je enige tijd geleden per e-mail gevraagd je gegevens uiterlijk 14/01/2021 aan te passen. Inmiddels is die datum verstreken. Daarom kunnen we je deelname helaas niet meer goedkeuren.
De reden hiervoor is:
The Label is not cut out accordingly
31 januari - ondertussen maar weer via whatsapp aangegeven dat mijn deelname nu blijkbaar definitief niet was goedgekeurd en dat ik al vanaf 6 januari bezig ben dit te laten wijzigen. Kreeg via whatsapp van te horen dat ik de genoemde mail kon negeren en dat het "systeem" naar alle klanten een foutmail heeft gestuurd. Met excuses en het bericht dat het nogmaals is opgestuurd naar de verantwoordelijke afdeling.
Heb tevens maar gevraagd of de bijgestuurde foto van de streepjescode met de doos erbij (want dat enorme ding staat al 3 maanden in mn woonkamer) de juiste foto is. De reactie via whatsapp was, het is de juiste foto, het staat ook in de registratie en ik heb het intern doorgezet.
Wordt vervolgd !!
Voor mij is zo zachtjesaan de werkwijze omtrent de cashbackacties van Samsung niet te begrijpen. Een premium merk met goede producten kan toch niet zo'n gebrekkig proces hebben?
Gezien de vele meldingen op deze community ben ik er wel achter dat ik niet de enige ben. Ik hoop dat iemand mij via deze weg verder kan helpen !!
03-02-2021 01:29 PM - bewerkt 03-02-2021 01:37 PM
Hi @john19641,
Welkom op de Community en goed dat je het komt checken!
Ik ga het voor je uitzoeken met de verantwoordelijke, ik houd je op de hoogte 👍
Update: Het is erg druk en het wordt zo snel mogelijk opgepakt. Het is nog geen einde oefening en mijn collega's gaan dit oppakken!
op 03-02-2021 02:31 PM
Goedemiddag Bruce,
Dank voor je actie, ik wacht even rustig af.
Groet John
op 08-02-2021 12:54 PM
Hallo Bruce,
Zag dat je zojuist bij diversen leden (deBoer, andre100) heb aangegeven dat hun gegevens juist in het systeem staan en dat er binnenkort wordt overgegaan tot uitbetaling van hun cashback.
Dat is mooi voor hun maar ik ben ook iemand die al 3 maanden op de cashback wacht. Kun je voor mij controleren of bevestigen dat mijn gegevens ook compleet zijn en/of in mijn geval er ook wordt overgegaan tot uitbetaling van de cashback ?
Alvast bedankt,
Groet, John
op 08-02-2021 01:07 PM
@john19641, Zoals ik aangaf in mijn bericht, zijn we ermee bezig. Nog niets concreet vermeldt over uitbetaling. Ook deBoer dient nog geduld te hebben.
Ik kan dit niet versnellen, het enige wat ik kan doen is vragen om voor nu nog even geduld te hebben.
op 08-02-2021 03:00 PM
Hoi Bruce,
Dank voor je reactie, ik wil zeker niet ongeduldig overkomen maar ik hoop dat je begrijpt dat ik er gewoon een beetje bovenop wil blijven zitten. Zeker gezien het verloop van het proces tot nu toe.
op 09-02-2021 10:57 PM
Hoi John,
Ik heb precies hetzelfde. We worden alleen maar aan het lijntje gehouden. Een heel peloton aan Samsung medewerkers 'kijkt wel even' maar niemand kan wat. Dit is gewoon oplichterij.
Ongeloof wat slecht. Ik heb dit nog nooit meegemaakt.
Begin november 2020 een tv gekocht met een cashback van 500€.
Alles netjes opgestuurd, kreeg ik een mail dat ik een EAN code had moeten uitknippen, foto maken en opsturen. Ik had hem niet uitgeknipt. Doos helaas al weggegooid maar gelukkig kon ik ook een foto maken van iets anders en dan zou het goed zijn.
Maand later nog geen bericht.
Vervolgens opeens een mail dat de boel opnieuw niets was goedgekeurd. Ik snapte er niks van, had dit samen met iemand van Samsung gedaan. Hoe kan dat nou?
Samsung weer gecontact en die vertelde mij dat de mail niet klopte en het allemaal goed zou komen. Begin januari nog geen bericht. Weer Samsung gecontact. Ze snapten ook niet waarom het zolang duurde want er stond bij de status dat ze ermee bezig waren..
Nu is het 8 februari en ik heb nog niks gehoord. Ik word helemaal gek hier. Wat een ongelooflijk slechte service is dit zeg. Dit was mijn eerste keer een cashback actie maar Samsung heeft het verprutst. Dit doe ik nooit weer.
Is Samsung failliet? Als Samsung een persoon was geweest had ik hem wat aangedaan..
Wat een pannekoek! Morgen maar weer bellen..
Mijn broertje werkt bij kassa. Ik heb hem al voorgesteld hier een topic over te doen. Hij zegt dat ik dan meer mensen moet verzamelen. Ik zal een post openen om te kijken of er mensen in geïnteresseerd zijn. Wat denk jij?
Groeten Wouter
op 10-02-2021 03:49 PM
Hallo Wouter,
Herkenbaar verhaal.
Vindt t zelf ook frustrerend en onbegrijpelijk. Het kan best mis gaan in een proces maar niet bij zoveel mensen tegelijk. Ondertussen (gisteren) heb ik wel bericht gehad dat mijn aanvraag is goedgekeurd en dat ze hun best doen om de cashback binnen 6 weken op mn rekening te storten. Als dat idd gebeurt heeft het dus nut gehad om het hier op deze community te melden en na te vragen.
Wellicht dat dat de vaart erin zet, ook voor jou. Zo niet dan kunnen er altijd nog andere stappen overwogen worden lijkt mij !
Ik wacht nu iig even af hoe het gaat lopen.
Groet, John
op 11-02-2021 09:18 AM
Hoi John,
Bedankt voor je spoedige response.
Smoesjes als onderbezetting en een te drukke periode rond kerst kan je echt niet mee wegkomen als een gerenommeerd bedrijf. Ongelooflijk zwak.
Hou mij op de hoogte van de ontwikkelingen. Ik ben samen met een onderzoeksjournalist bezig met het verzamelen van ervaringen over Samsung.
We houden contact.
Groeten Wouter
op 11-02-2021 02:17 PM
Hallo Wouter,
Ondertussen heeft Samsung, zoals beloofd in de mail van eergisteren, de cashback vandaag op mn rekening gestort. Ik denk dat het goed is geweest om op deze community te melden en te laten navragen hoe het met mijn aanvraag is verlopen, waarvoor dank @BruceH !!
Toch hou ik niet een goed gevoel over aan deze cashbackactie en vraag me af of ik ooit weer zou deelnemen. Ik zou iig Samsung willen adviseren om dit soort meldingen eens tegen het licht te houden en te evalueren. Wellicht komt er dan boven water waar het proces misloopt en daar dan verbeteringen doorvoeren.
Ondanks ik nu geholpen ben blijf ik de ontwikkelingen op de community zeker volgen. Ik hoop ook dat anderen verder geholpen kunnen worden op deze manier.
Groet, John