Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

Beeld valt weg bij opstaan draaistoel

(Onderwerp aangemaakt op: 14-01-2021 03:53 PM)
3523 Weergaven
dop1
Apprentice
Opties

Hoi, ik ben ik het bezit van een Samsung QE55Q80 (2019) en sinds kort kijk ik TV vanuit mijn nieuwe relax draaistoel, echter als ik opsta gaat regelmatig het beeld 1 - 2 seconden op zwart, ik heb dit eerder gezien in dit platform in 2018 echter geen bevredigende oplossing gevonden, weet iemand hoe ik dit kan verhelpen?

0 Likes

3 oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Oplossing
DickKoster
MegaStar
Opties

Hey @dop1 , Jan,

Beter laat dan nooit 😉. Je bent er maar druk mee. Ik kreeg net een idee van 1 van onze moderators door.

Is het misschien een idee om een rubber mat onder de stoel te leggen? Scheelt misschien een hoop werk.

De luchtvochtigheid verhogen lijkt me niet ideaal i.v.m. eventuele schimmelvorming of het uitzetten van parket.

Is bij mij een keer gebeurd, doordat ik de centrale afzuiging had uitgezet. Stond behoorlijk bol. Niet slim..

Groet, Dick
I don't know everything. Just trying to help.

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

0 Likes
Oplossing
Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Goedemiddag @Alex Meulenbroeks ,

De tv aarden is geen optie. Het voorkomen van statische elektriciteit wel:

https://www.esdsite.nl/statisch.html
https://www.esdsite.nl/preventie.html

signatureee
Groet, Dick

Oplossing
dop1
Apprentice
Opties
Hoi Alex, ik heb toen ik hetzelfde probleem hab mijn stoel met een antistatische spray behandeld, sindsdien is het probleem over

12 Antwoorden
DickKoster
MegaStar
Opties

Goedenavond @dop1 ,

Is de volledige Model Code van de tv QE55Q85RALXXN? Deze staat in het zwart omlijnde vak op de sticker achterop de tv.
Is de huidige softwareversie van de tv de 1374.0? Ga naar Instellingen→Ondersteuning→Over deze tv. Een hoop vragen 😉.
Hoever zit je van de tv af? Is de tv aangesloten op een stekkerblok? Hoe is de tv aangesloten op het internet?

Bedraad of via wifi? Hoe kijk je tv? Met een decoder, CI+ module, etc.? Gebeurt dit bij alle bronnen?

Graag hoor ik van je..

Groet, Dick
0 Likes
dop1
Apprentice
Opties

Hoi Dick,

Modelcode is gelijk aan degene die je aangeeft, software versie is 1372, heb geprobeerd deze handmatig te upgraden maar volgens de TV ben ik up-to-date?

Ik zit ongeveer 3 mtr van het scherm, de TV is direct aangesloten op het netwerk en krijg signaal via de KPN decoder.

De spanning is via een stekkerdoos waarop alleen de TV en mijn netwerk verdeelkastje is aangesloten.

Zelf heb ik nu het idee gekregen dat het misschien mogelijk wordt veroorzaakt door statische elektriciteit, ik heb een koperdraadje aan de as van mij stoel gemonteerd en deze maakt contact met mijn vloer, als ik opsta dat pak ik dit eerst even beet, krijg soms een stootje en tot op heden blijkt het beeld stabiel?

0 Likes
DickKoster
MegaStar
Opties

Hoi @dop1 ,

Dat denk ik dus ook. Vandaar dat ik ook vroeg of de tv op een stekkerblok zit.

Kun je de stoel niet op de 1 of andere manier aarden? Ik verzin ook maar wat..

Groet, Dick
dop1
Apprentice
Opties

Hoi Dick,

Hierbij een wat late reactie, stoel aarden is niet echt een optie, kabel door de kamer:(, ik ben wat gaan experimenteren, eerst een antistatische sleutelhanger gekocht, deze werkt voor het ontladen van mijzelf, als ik de hanger tegen het koperdraad hou dan licht de led op die de spanning afvoert en heb geen last meer als ik opsta dat het beeld wegvalt.

Ik ben verder gegaan en heb de leren bekleding van mijn stoel met antistatische textiel/meubel spray behandeld, dit werkt perfect, geen hanger meer nodig om mijzelf te ontladen.

Blijft wel staan dat mijn TV super gevoelig is voor statische elektriciteit/zwerfspanning.

Als laatste ga ik de luchtvochtigheid in mijn woonkamer verhogen deze is nu rond de <40% en is ideaal voor het statisch opladen .

Groet, Jan

0 Likes
Oplossing
DickKoster
MegaStar
Opties

Hey @dop1 , Jan,

Beter laat dan nooit 😉. Je bent er maar druk mee. Ik kreeg net een idee van 1 van onze moderators door.

Is het misschien een idee om een rubber mat onder de stoel te leggen? Scheelt misschien een hoop werk.

De luchtvochtigheid verhogen lijkt me niet ideaal i.v.m. eventuele schimmelvorming of het uitzetten van parket.

Is bij mij een keer gebeurd, doordat ik de centrale afzuiging had uitgezet. Stond behoorlijk bol. Niet slim..

Groet, Dick
0 Likes
Rubeness
First Poster
Opties
  • bizar maar waar. Heb precies hetzelfde. Ook een draaistoel vlakbij tv.
  • dacht ook meteen aan statisch geladen.
  • Voor mij wel duidelijk nu. Zolang de tv er verder geen schade van ondervind, vind ik het prima.
0 Likes
Pim en Pauline
First Poster
Opties

Ik  dacht dat het alleen aan mij lag.

Als wij opstaan uit de draaistoel, gaat de tv uit, voor 2-3 sec. Wat een gekkigheid. Bij mijn oude tv had ik dit niet.

0 Likes
MartijnK
MegaStar
Opties

Hi @Pim en Pauline, goedemorgen. 

Dat is inderdaad wel bijzonder! Is het een elektrische draaistoel? Zit de draaistoel toevallig op hetzelfde stopcontact als de TV aangesloten?

Groeten,

Martijn

members-moderator-signature-unpk-aug23-800x200
willeke2003
First Poster
Opties
Bij mij heeft een handdoek op de zitting leggen geholpen, tv is daarna nooit meer uitgegaan
0 Likes