op 29-12-2020 10:42 PM
Ik heb een QE43Q67TASXXN met Apple TV app. (Voorheen had ik de klassieke Apple TV 1e generatie).
Bij het starten van een video geeft de tv na een paar seconden beeld steeds de melding “video niet beschikbaar”. Wat kan er loos zijn ? Thx,
Johan
op 29-12-2020 10:55 PM
Goedenavond @Johanxmarleen , Johan,
Net echt duidelijk. Over wat voor een video gaat het? Waar start je die van op?
op 30-12-2020 07:40 AM
Dag Dick,
Wel, de tv heeft de apple app standaard ingebouwd, zodat ik mijn zwarte doosje niet meer nodig heb.
Weer wat kabels minder, dus ok. Als ik nu echter content bekijk vanaf Apple TV+, via de build in app op de tv, krijg ik steeds een foutmelding dat de ‘video niet kan worden geladen’. Ik ben nochtans ingelogd op de build in app met mijn Apple-Id en alle instellingen lijken normaal. Als ik de film of content ga downloaden naar mijn iPad, en dan vandaar ga streamen naar de tv krijg ik de melding dat ‘er een probleem is met het laden van het materiaal’. Streamen vanaf andere platforms gaat prima. De andere build in apps zoals Streamz, etc, werken perfect. Alleen het Apple verhaal werkt niet...
geen idee hoe ik dat kan oplossen. Mijn oude zwarte doos terugplaatsen dan maar zeker...
grts Johan
op 30-12-2020 10:17 AM
Goedemorgen @Johanxmarleen , Johan,
Je vergeet even te vermelden over welk content het gaat. Dit kan met codecs te maken hebben..
op 30-12-2020 10:49 AM
Dick,
het betreft alle films en series die op Apple tv bekijken zijn...
Ik heb er toch een vijftal geprobeerd.
op 30-12-2020 11:21 AM
Hoi @Johanxmarleen , Johan,
Oké. Dat kan te maken hebben met DRM beveiligde video's. DRM is Digital Rights Management.
Wat gebeurt er met het content wat je niet gedownload hebt van Apple TV+?
op 30-12-2020 11:46 AM
Hey,
Hetzelfde... maar als ik een abonnement heb bij Apple TV+ dan moet ik toch gewoon alle content kunnen bekijken ? 2 weken terug bekeek ik nog probleemloos dezelfde content via mijn Apple TV doosje, aangesloten via HDMI op een Loewe tv... nu heb ik een Samsung tv met de Apple TV app ingebouwd af fabriek, en kan ik dezelfde content niet meer bekijken... als Apple geen vriendjes wil zijn met mijn Samsung tv, dan moeten ze het ook niet inbouwen toch ?
johan
op 30-12-2020 11:51 AM
Hi @Johanxmarleen , Johan,
Eigenlijk heb je helemaal gelijk. Altijd oorlog tussen die 2 😉. Compatibiliteitsprobleem?
Heb je eventueel nog een iPhone om te testen? En wat gebeurt er met muziek/foto's?
op 30-12-2020 11:54 AM
By the way... één aflevering heb ik kunnen bekijken van de serie weliswaar met om de 30 sec beeldstoring maar met de Nederlandse ondertitels, wat betekent dat hij mijn account herkent.
toen we de 2e aflevering gingen opstarten was het verhaal uit...
.
op 30-12-2020 11:57 AM
iPhone idem dito, zowel iPhone als iPad van dit jaar...met laatste AirPlay update dus