19-05-2021 10:52 PM - bewerkt 19-05-2021 11:01 PM
Ik heb voor op kantoor een grote QLED tv gekocht in een meeting ruimte om o.a. te kunnen video conference middels Microsoft Teams en/of Zoom. Met een losse (bijv. Logitech) camera (webcam) wil ik dat mijn medewerkers eenvoudig verbinding kunnen maken met hun Macbook en de webcam gekoppeld aan de tv. Maar ik kan geen camera vinden die je aansluit op de tv, waar vervolgens voor gekozen kan worden (via apple Airplay oid) in de Microsoft teams omgeving.
Is hier een oplossing voor? Dit is toch iets wat meer (zakelijke) gebruikers willen en nodig hebben vandaag-de-dag? Beeld en geluid van teams of zoom meeting via de TV? Graag hulp!
19-05-2021 11:15 PM - bewerkt 19-05-2021 11:17 PM
Goedenavond @Louder ,
De enige camera die je kon aansluiten is de Samsung VG-STC4000 TV Camera.
Is niet meer verkrijgbaar, maar had je ook niks aan gehad. Werd gebruikt voor Skype.
Skype is al vanaf juni 2016 niet meer beschikbaar. Zoom is ook niet beschikbaar in de Store.
Dit zou een optie kunnen zijn:
op 19-05-2021 11:24 PM
Dag Dick, dank voor het meedenken. Maar helaas is dat inderdaad niet de gewenste oplossing. Screen mirroring. Ik zou graag middels een (losse) camera/webcam de hele meetingruimte in beeld brengen om alle deelnemers aan de conference in beeld te brengen. Zo ook qua audio. Een losse professionele webcam met audio (bijv. van Logitech) zou mijn inziens afdoende moeten kunnen zijn, toch? Maar connecten lukt vooralsnog niet.
Laten we hopen op meer responses uit de community!
Nogmaals dank!
op 19-05-2021 11:38 PM
op 19-05-2021 11:51 PM
@Louder ,
Met een Logitech lukt het niet. Zoals ik eerder schreef, moet een specifieke Samsung zijn.
Ook al zou het werken, dan zou je een Zoom app op de tv moeten hebben. Die is er dus niet.
Misschien hier nog iets?
https://www.quora.com/Can-we-connect-a-webcam-to-a-Samsung-SmartTV