21-05-2021 11:55 AM - bewerkt 26-09-2021 10:55 AM
Hoi,
Sinds deze week bezitter van een 55QN95A. Over het algemeen ben ik tevreden over beeld en geluid.
Wat me stoort is dat na het aanzetten van de TV, na ca. 1 minuut, het beeld op zwart gaat en het geluid wegvalt. Dit duurt ca. 2-3 seconden en daarna functioneert de TV weer als verwacht.
Nu heb ik al enig speurwerk verricht en in het Duitse forum is hierover een zeer uitgebreide thread (https://eu.community.samsung.com/t5/tv/neo-qled-qn95a-qn800a-qn900a-bildaussetzer-und-tonaussetzer-m...).
Volgens de laatste stand van zaken zou het zich handelen om een hardware probleem. Voor een topmodel zou dit toch niet mogen.
Weet iemand hierover meer?
Groet,
Jack
Edit 26/09/2021; In tegenstelling tot wat de tag aangeeft; het issue is verre van opgelost.
Opgelost! Ga naar oplossing.
op 18-01-2022 10:17 PM
Hoi Marijn, @Marijn109 ,
Ik kom er even tussendoor. De 1903.0 is van 14 januari. Erg recent.
Het duurt altijd even voordat deze op de server staat zodat de tv em kan vinden.
Je zou het nu via USB kunnen doen..
op 25-04-2022 11:58 AM
op 21-05-2021 12:17 PM
Goedemiddag @Jack0071 , Jack,
Dat is geen leuk begin met een nieuwe tv! Is de volledige Model Code van de tv QE55QN95AATXXN?
Deze staat in het zwart omlijnde vak op de sticker achterop de tv.
Is de huidige softwareversie van de tv de 1506.0? Ga naar Instellingen→Ondersteuning→Over deze tv.
Graag hoor ik van je..
21-05-2021 12:23 PM - bewerkt 21-05-2021 12:24 PM
Hoi Dick,
Bedankt voor je snelle reactie.
Het betreft al de tweede QN95A. De eerste had geen geluid en nu dit. Slechte beurt voor Samsung.
Het betreft inderdaad een QE55QN95AATXXN.
Ik heb gisteren de laatste firmware van Samsung geupload naar de TV. Dit was inderdaad versie 1506.0.
Groet,
Jack
op 21-05-2021 12:57 PM
Hoi @Jack0071 , Jack,
Geen dank! Ik wist niet dat dit al je tweede tv is. Nog vervelender.
Het is echter wel zo dat de verkoper verantwoordelijk blijft voor het verkopen van een deugdelijk product.
Dit is blijkbaar geen deugdelijk product. Je hebt een koopovereenkomst met de leverancier. Niet met Samsung.
Hij zou op de hoogte moeten zijn van dit probleem en had dus deze tv niet mogen verkopen.
Je moet dit sowieso weer melden bij de leverancier. Je kunt ook de koopovereenkomst laten ontbinden.
Je kunt gebruikmaken van de wettelijke termijn van veertien dagen (bedenktijd) die voor internetverkoop van nieuwe producten geldt. Zonder opgaaf van reden en dus geld retour..
op 21-05-2021 01:09 PM
Hoi Dick,
Je reactie is uiteraard correct. Maar teruggeven aan de leverancier heeft m.i. weinig zin. Hij kan het probleem immers niet verhelpen.
Ik kan vervolgens elders een toestel kopen met waarschijnlijk weer hetzelfde euvel. Samsung moet gewoon zijn zaken in orde hebben, zeker voor dit soort toestellen.
Ik wacht nog ff af hoe de afhandeling in Duitsland en Oostenrijk plaatsvindt (firmware fix of daadwerkelijk reparatie) en kijk dan verder. Het issue is gelukkig (nog) niet echt storend.
Groet,
Jack
op 18-06-2021 03:14 PM
Wij hebben sinds pinksteren een QN95A en hadden hetzelfde probleem. Gisteren is de tv omgeruild voor een nieuwe en het euvel heeft zich niet meer voorgedaan. Mogelijk is er een bepaalde serie die het defect heeft.
op 23-06-2021 03:54 PM
Ook ik heb hetzelfde probleem met dit type tv en ook tijdens Pinksteren gekocht.
Misschien kan Samsung hier iets op zeggen wat te doen?
Mvrgr,
Oebel
23-06-2021 04:35 PM - bewerkt 23-06-2021 04:36 PM
Bij ons is dit gewoon voortvarend aangepakt door de leverancier, PlatteTV. In principe is dat ook jouw aanspreekpunt, daar heb je immers een overeenkomst mee.
op 23-06-2021 04:38 PM
Hiervoor moet je bij de leverancier zijn. De leverancier is verplicht een deugdelijk product te leveren.
Je hebt een koopovereenkomst met de leverancier. Niet met Samsung..
op 23-06-2021 04:48 PM
Hoi FritzM,
Gezien de verhalen in het Duitse forumgedeelte betwijfel ik dat slechts een enkele serie dit gedrag vertoont. Het lijkt er meer op dat je geluk hebt als je QN95 niet betroffen is.
Echter, het is nog totaal onduidelijk wat het probleem veroorzaakt (hardware, firmware, de ocb, het panel, ....). Enige gemene deler zijn de hdmi ingangen.
Zolang de oorzaak niet duidelijk is lijkt het een loterij (of je moet geen hdmi bron gebruiken).
Het blijft wel een mooi toestel. Veel plezier met je QN95.
Groet,
Jack