Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

One Connect Box blijft opnieuw opstarten en tikt (QE55Q9, SOC1004N)

(Onderwerp aangemaakt op: 19-05-2021 07:10 PM)
4274 Weergaven
Milanz
Journeyman
Opties

Hoi Samsung Community,

Ik heb een QE55Q9 met One Connect Box (de SOC1004N zoals achterop staat). Gisteren hebben we hier nog prima TV op gekeken maar toen ik hem vandaag aan wilde zetten werkte de TV niet meer.

Op het moment dat ik de stekker in het stopcontact doe, zie ik heel kort even de backlight op de TV en hoor ik een tik in de One Connect Box. Ook zie ik het rode lampje op de TV (onder het logo) welke reageert op de afstandsbieding en ook zie ik een rood lampje achter de aansluiting voor een optische kabel / audio. Voeding werkt in elk geval lijkt het.

De backlight gaat na 1 seconde weer uit, daarna duurt het ongeveer 10 tot 15 seconden voordat hij dit opnieuw doet, dus weer even de backlight en een tik in de One Connect Box en dit gaat zo oneindig door tot ik de stekker er weer uithaal.

Ik heb de TV nog geen 3 jaar en was duur genoeg. 

Heeft iemand een idee? Wat kan ik proberen en waar zou dit aan kunnen liggen?

Alvast bedankt!

Groet, Milan

0 Likes
25 Antwoorden
Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Goedenavond @Milanz , Milan,

Dat klinkt niet gezond! Gaat het om de Model Code QE55Q9FNALXXN?
Deze staat in het zwart omlijnde vak op de sticker achterop de tv..

signatureee
Groet, Dick

Milanz
Journeyman
Opties

Hoi Dick,

Bedankt voor je interesse in mijn probleem!

Het gaat inderdaad om de QE55Q9FNALXXN

Version No: 02 / QNQ9F

Komt het probleem je bekend voor?

0 Likes
Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Hoi @Milanz ,

Geen dank! Inderdaad eerder meegemaakt. Meestal een defect aan het beeldscherm i.c.m. het moederbord.
Het klikkende geluid kan ook duiden op een defecte voeding. Sowieso een hardware issue.
Hier moet een monteur naar kijken. De aankoopdatum is bepalend voor de fabrieksgarantie.
Als deze voorbij is, heb je toch nog rechten in de vorm van wettelijke garantie.
De leverancier is verplicht jou een deugdelijk product te leveren. 3 jaar is niet de normale levensduur van een tv.
 Dit is dus geen deugdelijk product. De leverancier is in deze verantwoordelijk.
Je hebt een koopovereenkomst met de leverancier. Niet met Samsung. Hierbij wat informatie:

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/bescherming-van-consumenten/vraag-en-antwoord/wat-kan-ik-do...
https://www.conformiteit.nl/

Je moet je dus wenden tot de leverancier. Liefst via de mail. Niet telefonisch. Zwart op wit.

Houd me even op de hoogte van de voortgang..

signatureee
Groet, Dick

Milanz
Journeyman
Opties

Hoi Dick,

Bedankt voor je antwoord! Het klinkt mij ook zeker als een hardware probleem, helaas zelf niet op te lossen. 

Ik had vanmiddag al met Samsung gebeld maar voordat ze überhaupt nadachten of gingen zoeken werd me al een monteur aangeraden van ~100 euro voorrijkosten + ~60 euro per uur + eventuele vervangende onderdelen. 

Het is dus zeker slim om bij de leverancier te gaan navragen / garantie te krijgen mocht dat nog opgaan.

Bedankt en ik zal je op de hoogte houden.

Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Hey @Milanz , Milan,

Zeker contact opnemen met de leverancier en zeker even niks betalen.
Mocht je nog wat informatie nodig hebben, dan hoor ik het graag.

Ondanks alles toch een fijne avond toegewenst!

signatureee
Groet, Dick

Milanz
Journeyman
Opties

Hoi Dick,

Nou, klein ontwikkeling. Ik heb via een duitse webshop een andere One Connect Box van exact hetzelfde type weten te bestellen en deze doet EXACT hetzelfde als mijn eigen box. Hierdoor denk ik dat het niet aan de box ligt maar aan de kabel of de TV.

Ondertussen ben ik bezig met de originele verkoper (plattetv.nl), maar na 45 minuten in de wacht te staan heb ik mijn verhaal uitgetypt en naar hun Whatsapp Helpdesk verzonden. Helaas ook daar na 24 uur nog geen antwoord op.

Ik ga de andere One Connect box weer terug sturen en mijn hoop ligt dan volledig bij de originele verkoper. Ik zou nog een andere kabel kunnen proberen maar ook die zijn moeilijk te vinden (en duur!)

Nou, dat dus, groetjes!

0 Likes
Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Hoi @Milanz ,

Vervelend dat het allemaal niet opschiet. Ik zou zelf geen kosten gaan maken.
Dus ook geen kabel gaan aanschaffen en/of een OCB.
De leverancier is verantwoordelijk en moet dit probleem oplossen.
Wettelijke garantie..

signatureee
Groet, Dick

0 Likes
Milanz
Journeyman
Opties

Hoi Dick,

Ik heb intussen contact met verkoper, zie onderstaande berichtwisseling:

Vervelend om te vernemen dat de tv niet meer naar behoren werkt:( Heeft u al geprobeerd om een harde reset uit te voeren op de tv?

Bezoeker 13:21
Wat bedoel je precies met een harde reset?

Karima 13:22
Een harde reset aldus de tv van de stroom afhalen voor exact een half uur en alle randapparatuur los koppelen(indien mogelijk ook netsnoer los koppelen). De tv dient u dan na een half uur op te starten. De tv moet helemaal spanning vrij zijn. Dit kan een groot verschil uitmaken. Dit is ook het eerste wat wordt gedaan zodra een monteur begint met een reparatie.

Bezoeker 13:22
Ja, dat heb ik zeker gedaan! Zelfs een hele nacht

Karima 13:29
Ah helaas zonder resultaat dus.. Het is erg lastig om vanaf een afstand te beoordelen wat er exact aan de hand is, daarvoor dient een monteur langs te komen. Ik zie dat u wel buiten uw fabrieksgarantie valt, hierdoor zullen de kosten voor een monteur en een eventuele reparatie voor u zijn. De voorrij en onderzoeks kosten bedragen 85,-. Aan de hand daarvan maak de monteur een offerte op(met een tegemoetkoming in de reparatie prijs, i.v.m economische levensduur). U bepaald zelf of u akkoord gaat met de reparatie.

Bezoeker 13:36
Bedankt voor je bericht, ik ben het niet helemaal eens dat ik daarvoor kosten zou moeten maken gezien ik volgens wettelijke garantie een werkend product van jullie moet hebben. Daarbij ben ik ook benieuwd wat je dan bedoeld met een tegemoetkoming in de reparatie prijs. Ik hoor het wel!
Gelezen

Karima 13:41
U heeft inderdaad wettelijk 2 jaar fabrieks garantie.. die is inmiddels verstreken. Omdat de tv nog erg jong is wordt er vanuit de fabrikant een berekening gemaakt van de kosten. Daar uit wordt een bepaalde bedrag/ percentage af gehaald wegens de economische levensduur. Uw tv heeft een verwachte levensduur van 6 jaar of langer. U valt binnen die tijd dus u word tegemoet gekomen in de reparatie prijs. Wat de exacte prijzen zijn, durf ik niet te zeggen. Daarvoor dient eerst een monteur langs te komen.

Bezoeker 13:54
Bedankt voor de uitleg. Ik ben dan wel bang voor wanneer de monteur besluit dat de reparatie straks totaal 1000 euro is en jullie komen me voor een deel tegemoet, ik vervolgens een erg groot bedrag moet neerleggen voor een TV van nog geen 3 jaar oud.

0 Likes
Milanz
Journeyman
Opties
Karima 13:57
Daar hoeft u niet perse vanuit te gaan, het kant ook zijn dat de moederbord(SSB) moet worden vervangen. Dit onderdeel bedraagt max 280,- euro. Dat durf ik niet zo vanaf een afstand te beoordelen, dit kan enkel de monteur voor u na kijken. Immers bepaald u zelf of u akkoord gaat met de kosten.
0 Likes