14-02-2023 08:50 PM - bewerkt 14-02-2023 09:35 PM
Sinds ik een snelle internet heb (glasvezel() heb ik regelmatig problemen met het opstarten van de NPOstart app.
Soms start de app wel op, maar als ik dan bijvoorbeeld ene serie kies, blijft het 'laden' symbool stil staan en er verschijnt dan het bericht dat de video niet gestart kan worden. Tegenwoordig heb ik alleen een zwart scherm als ik de app start.
Wat heb ik gedaan inmiddels:
1. Een koude start van de TV
2. De app opnieuw geïnstalleerd
3. Gekeken of er een Samsung update nodig was (auto update staat aan) huidige update versie: T-KTMDEUC-1310-1, BT-S
TV specs:
Samsung modelcode: UE49MU6450
Software versie: T-KTMDEUC-1310-1, BT-S
Sub-micom0versie: T-KTMINTV-1012
Graag advies
Bart Dirks
Opgelost! Ga naar oplossing.
op 20-02-2023 11:55 PM
Ik heb vandaag contact gehad met de technische afdeling van NPO. Zij vonden mijn klachtomschrijving en details van wat ik allemaal geprobeerd heb zeer gedetailleerd en volledig. Daardoor hadden ze 1e lijns geen nieuwe suggestie om iets anders te proberen. Ook zeiden ze dat enkele andere gebruikers hetzelfde probleem hadden. Ze zetten het probleem nu door naar de 2e lijns technische support en komen terug op mijn probleem.
Wel heb ik van hun een maand gratis NPO start plus gekregen, maar ja, als je niet kan kijken heb je daar niet zoveel aan 🙂
Wanneer ze weer contact opnemen en een mogelijke oplossing voorstellen, zal ik dat hier ook gaan plaatsen. Daarom denk ik dat het handig is om deze post open te houden.
op 14-02-2023 09:00 PM
Goedenavond @Redstar , Bart,
Zou je het serienummer willen weghalen? Hier kan misbruik van gemaakt worden.
Deze app heeft erg veel last van storingen: https://allestoringen.nl/storing/npo/
Zou je de Smart Hub willen resetten? Bij Instellingen→Ondersteuning→Zelfdiagnose→Smart Hub opnieuw instellen.
Houd er bij het resetten van de Smart Hub rekening mee dat alle zelf gedownloade apps uit het geheugen verwijderd worden en opnieuw moeten worden geïnstalleerd.
Mocht dit niet helpen, dan moet je contact opnemen met NPO zelf. Samsung maakt geen apps.
op 14-02-2023 09:36 PM
Thanx!
Serienummer is weg en zal de Smart Hub resetten.
op 16-02-2023 11:00 AM
18-02-2023 11:37 PM - bewerkt 18-02-2023 11:39 PM
Hallo Dick,
Nee, helaas niet. Ik heb trouwens ook ontdekt dat ik wel de NPOstart app opnieuw kon installeren, maar ik kon hem niet verwijderen (deze optie is grijs) om daarna de laatste versie app te installeren. Dit is wel een eigenschap van mijn huidige Samsung TV, dat ik deze app niet kan verwijderen omdat deze voor geïnstalleerd is. En als ik hem her-installeer weet ik niet of Samsung dan de laatste versie pakt van NPOstart.
Wel een beetje treurig, want ik ga echt om 1 app geen nieuwe (modernere) TV aanschaffen omdat 1 app het niet doet, maar vind het wel jammer dat ik hem niet kan verwijderen en de laatste versie kan downloaden en installeren. Lijkt een beetje op het gedrag van een verouderde smartphone.
PS: dit probleem heb ik wel sinds ik ben overgestapt van Coax (Ziggo) internet naar glasvezel van T-mobile. Of het er mee te maken heeft weet ik niet, maar vind het wel toevallig.
groeten,
Bart
op 19-02-2023 10:36 AM
Goedemorgen @Redstar , Bart,
Een andere provider staat hier los van. Als je de app opnieuw installeert, wordt altijd de nieuwste app erop gezet.
Dat gebeurt ook als je de Smart Hub reset. Je zou er remote naar kunnen laten kijken:
https://www.samsung.com/nl/support/remoteservice/
Op de site staat aangegeven wat het inhoudt en hoe je dit moet aanvragen.
Bovenin wel eerst op SMART TV’s klikken en daarna naar beneden scrollen.
op 19-02-2023 02:00 PM
Dank je wel, ga ik doen
op 20-02-2023 11:55 PM
Ik heb vandaag contact gehad met de technische afdeling van NPO. Zij vonden mijn klachtomschrijving en details van wat ik allemaal geprobeerd heb zeer gedetailleerd en volledig. Daardoor hadden ze 1e lijns geen nieuwe suggestie om iets anders te proberen. Ook zeiden ze dat enkele andere gebruikers hetzelfde probleem hadden. Ze zetten het probleem nu door naar de 2e lijns technische support en komen terug op mijn probleem.
Wel heb ik van hun een maand gratis NPO start plus gekregen, maar ja, als je niet kan kijken heb je daar niet zoveel aan 🙂
Wanneer ze weer contact opnemen en een mogelijke oplossing voorstellen, zal ik dat hier ook gaan plaatsen. Daarom denk ik dat het handig is om deze post open te houden.