op 29-12-2020 05:07 PM
Het spijt mij dat ik niet de juiste weg bewandeld heb en hoop dat ik het nu goed doe.
U bent de expert hoorde ik dus ga ik u heel brutaal een vraag stellen.
Ik ben in het rijke bezit van een Anthem receiver 310, een Samsung QLED 4K 55Q95T (2020) tv De modelcode is
QE55Q95TALXXN
en een Mediabox XL van Ziggo.
Nu krijg ik het maar niet voor elkaar om geluid over de boxen van mijn Anthem te krijgen.
Volgens mij heb ik de kabel uit de muur naar de Ziggo mediabox moeten brengen daar als ik het aansluit op de one connect er absoluut geen beeld te krijgen is.
De oneconnect van de tv en mediabox heb ik voorzien van een HDMI kabel en nu geluid over de tv speakers.
Ik heb een pittig gehoor probleem en wil dus graag geluid over mijn receiver.
Hoe kan ik dit voor elkaar krijgen zonder brokken te maken? De Anthem heeft een ARC aansluiting.
Hopelijk kunt u de tijd en zin vinden om mij te adviseren?
In enige spanning wacht ik uw antwoord af en geef u vast mijn hartelijke groeten.
Hennie van de Geijn
Opgelost! Ga naar oplossing.
30-12-2020 03:08 PM - bewerkt 30-12-2020 03:08 PM
Hey @Hennie4 , Hennie,
Je zou eventueel er nog remote naar kunnen laten kijken --> Hulp op Afstand
Op de site staat aangegeven wat het inhoudt en hoe je dit moet aanvragen.
Op welke vorige tv werkte het wel?
op 30-12-2020 03:57 PM
Beste Dick,
Dat heb ik nu geprobeerd, maar krijg geen contact. Wat een gedoe. Toch hartstikke bedankt voor de hulp tot nu toe.
Ik ga denk ik Samsung maar even bellen.
Je leest nog van mij.
hartelijke groeten,
Hennie
op 30-12-2020 05:47 PM
Een hele bijna goedenavond Dick,
Het is niet te geloven maar het is ( niet ) 😂😂 voor elkaar. Wat denk je, de one connect box is stuk. Ik heb een techneut van SamSung aan de telefoon gehad en deze heer vertelde mij dit ongelooflijke bericht na de controle uitgevoerd te hebben.
Ik krijg een nieuwe tv maar ik laat hem nu maar installeren daar ik zeker wil weten dat hij het doet. Tjonge, zoveel tijd aan gespendeerd en zo getwijfeld aan mijzelf, maar goed. Ik ben een vrouw van 72 en ik heb nog nooit
zoveel op mijn knieën gelegen om bij de kabels te komen.😂😂
Nu heb ik toch een vraagje. Mijn vorige SamSung ) tv zou ik bij een vriendin gaan installeren. Deze heeft dus ook een connectbox, maar geen arc aansluiting op haar Bose Lifestyle 235 systeem. Kan ik dan een optische kabel gebruiken om de one connectbox te verbinden met de Bose? Ik denk dat je zo langzamerhand een connectbox syndroom van mij krijgt.
Thanks wederom en hartelijke groet,
Hennie
30-12-2020 06:02 PM - bewerkt 30-12-2020 06:03 PM
Hey @Hennie4 , Hennie,
Haha! Prachtig verhaal! Fijn dat het opgelost is! En ja, ik krijg er zo langzamerhand wel grijze haren van 👴😂.
Uiteraard kun je een optische kabel gebruiken, want die aansluiting zit ook op de OCB.
Ik lees op sommige sites wel dat deze set geen optische aansluiting heeft, maar dat betwijfel ik.
Zou je misschien je vraag als ✅Oplossing willen markeren? Accepteer Oplossing aanklikken. Thanks!