Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Geluid e ARC valt steeds 1 a 2 sec. uit.

(Onderwerp aangemaakt op: 28-01-2025 11:54 PM)
268 Weergaven
WH1991
First Poster
Opties
Goedendag,
Mijn TV met oneConnect box heeft om ongeveer het half uur het probleem dat het geluid wegvalt voor 1 a 2 seconden.
Soundbar aangesloten met HDMI op poort 3 (eARC) van de oneConnect box
Dit doet hij met alle randapparatuur die op de oneConnect zitten met HDMI (KPN kasje, Cromecast, etc.)
Met Apps van de TV zelf ervaar ik het probleem niet.
Voorheen geluid via Bluray speler met home cinema set exact hetzelfde probleem. Probleem op samsung forums noemen ze ook wel (eARC drop outs)

TV Samsung QE55Q95TCLXXN (2020)
Soundbar Samsung HW-Q990D (2024)

Reeds uitgevoerd:
Software is up to date (2505.4)
Fabrieks reset uitgevoerd.
Spanningsloos gemaakt met reset en handeling met afstandsbediening in samenwerking met Samsung remote service
Samsung remote service heeft de HDMI poorten gereset.

Helaas nog niet opgelost.

Klinkt dit bekend en heeft iemand wellicht een oplossing hiervoor?

Met Vriendelijke groet,
Wesley

0 Likes
7 Antwoorden
mollie319
Big Cheese
Opties
Hoi,

Ik had laatst iets soortgelijks.
Ik heb het toen kunnen oplossen door deze instelling aan te passen:

Instellingen - Geluid - Expert Instellingen en dan HDMI-eARC modus op UIT ingesteld.
Deze stond bij mij op auto en zorgde voor de drop-outs ellende in combinatie met Sonos Arc Ultra soundbar.

Problemen met de HDMI drop-outs meteen opgelost, toen ik deze op UIT heb ingesteld.

Wellicht kun je er iets mee.

Peace & Β ωild!
In This Galaxy, On My Galaxy and Beyond!
Alledaags: S25 Ultra/Z Fold6, Watch Ultra, Galaxy Ring, Book4 360, Tab S10 Ultra, Buds3 Pro, SmartTags2
Familie: Z Fold5, Watch7, Tab S9, Buds3 Pro

Diepe745
Navigator
Opties
Had het ook een ook E arc uitgezet geen last meer tevens ook formaat digitale geluiduitvoer op PCM gezet omdat mijn Samsung soundbar uitvoer ook PCM heeft.
0 Likes
WH1991
First Poster
Opties
Heej Mollie319 bedankt voor je reactie, eARC op uit gezet het is wel minder erg geworden maar niet weg.
2 dagen getest en het wegvallen is er nog wel maar korter en niet meer om het half uur.

Het is echt iets softwarematigs lijkt t.

0 Likes
Webhenky 1959
Journeyman
Opties

Geloof het of niet bij mij was het probleem opgelost door goede 2.1 hdmi kabels te kopen.

Willem ipskamp
Explorer
Opties
Sinds drie dagen heb ik hetzelfde met mijn frame televisie daarvoor nooit probleem, heeft dit te maken met een software probleem. Arc uitzetten is natuurlijk geen oplossing dit moet door Samsung worden opgelost.
0 Likes
WH1991
First Poster
Opties
Probleem is ook bij mij nog steeds aanwezig. eARC op uit gezet (werkt evengoed)
Geluid op doorvoer/pass trough gezet. Van de TV en het KPN kasje. Het is er nog maar niet meer zo vaak als eerst. HDMI kabels zijn 2.1
Chromecast 4K Google TV kasje zit de HDMI aanvast maar daar heb ik het probleem ook mee
0 Likes
Webhenky 1959
Journeyman
Opties

Probeer toch eens een andere hdmi kabel (een goede) ben ook lang bezig geweest maar alles werkt veiloos nu.