Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

Aansluiten Anthem receiver op Oneconnect

(Onderwerp aangemaakt op: 29-12-2020 05:07 PM)
924 Weergaven
Hennie4
Journeyman
Opties

Het spijt mij dat ik niet de juiste weg bewandeld heb en hoop dat ik het nu goed doe.

U bent de expert hoorde ik dus ga ik u heel brutaal een vraag stellen.

Ik ben in het rijke bezit van een Anthem receiver 310, een Samsung QLED 4K 55Q95T (2020) tv De modelcode is

QE55Q95TALXXN

en een Mediabox XL van Ziggo.

Nu krijg ik het maar niet voor elkaar om geluid over de boxen van mijn Anthem te krijgen.

Volgens mij heb ik de kabel uit de muur naar de Ziggo mediabox moeten brengen daar als ik het aansluit op de one connect er absoluut geen beeld te krijgen is.

De oneconnect van de tv en mediabox heb ik voorzien van een HDMI kabel en nu geluid over de tv speakers.

Ik heb een pittig gehoor probleem en wil dus graag geluid over mijn receiver.

Hoe kan ik dit voor elkaar krijgen zonder brokken te maken? De Anthem heeft een ARC aansluiting.

Hopelijk kunt u de tijd en zin vinden om mij te adviseren?

In enige spanning wacht ik uw antwoord af en geef u vast mijn hartelijke groeten.

Hennie van de Geijn

0 Likes

1 Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Oplossing
DickKoster
MegaStar
Opties

Hey @Hennie4 , Hennie,

Haha! Prachtig verhaal! Fijn dat het opgelost is! En ja, ik krijg er zo langzamerhand wel grijze haren van 👴😂.

Uiteraard kun je een optische kabel gebruiken, want die aansluiting zit ook op de OCB.

Ik lees op sommige sites wel dat deze set geen optische aansluiting heeft, maar dat betwijfel ik.

Zou je misschien je vraag als Oplossing willen markeren? Accepteer Oplossing aanklikken. Thanks!

Groet, Dick
I don't know everything. Just trying to help.

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

0 Likes
13 Antwoorden
DickKoster
MegaStar
Opties

Hoi @Hennie4 , Hennie,

Bedankt voor het aanmaken van een topic! Ik ben vereerd door je opmerking, maar hier stel je je vraag aan iedereen 😉.

Ik begrijp deze zin niet: "Volgens mij heb ik de kabel uit de muur naar de Ziggo mediabox moeten brengen daar als ik het aansluit op de one connect er absoluut geen beeld te krijgen is."

Over welke kabel heb je het? De Mediabox moet gewoon op 1 van de HDMI poorten van de OCB aangesloten worden.

De Anthem moet met een hoogwaardige HDMI kabel (2.0 of 2.1) vanaf de ARC poort aangesloten worden op de ARC poort van de OCB.

Als het goed is, heeft de Anthem 8 HDMI poorten.

Graag hoor ik van je..

Groet, Dick
0 Likes
Hennie4
Journeyman
Opties

Hallo beste Dick,

Heel hartelijk dank voor je antwoord. 
Wat betreft de kabel uit de muur, daar bedoel ik de antennekabel mee. Ik had het wel even anders kunnen noemen, sorry. 
Tja Dick, ik ben er uren mee bezig geweest, maar tot nu toe geen succes. Ik ga er morgen weer mee aan de slag.

Ik had een HDMI kabel aangesloten op de OUT ARC van de Anthem en in ARC op de one connect tv

Misschien moet ik een andere HDMI kabel gebruiken? Klopt het dan dat ik een HDMI kabel op de out van  mijn dvd speler ook naar de HDMI in moet brengen op de one connect van de tv?  Kan het dan dat er maar EEN HDMI kabel aangesloten is op de out Anthem en verder niets? Kun je er nog uitkomen met mijn gebral? 
Ik wacht geduldig op jouw antwoord. Bij voorbaat dank.

0 Likes
DickKoster
MegaStar
Opties

Hoi @Hennie4 , Hennie,

Geen dank hoor! Het is zeker geen gebral want je doet het redelijk goed 😉. Aansluiten als volgt:

• Coax op de OCB
  • Mediabox XL op de OCB
  • DVD-speler van OUT naar de OCB
  • Anthem van HDMI (ARC) naar OCB HDMI (ARC)

Het klopt dat er maar 1  HDMI kabel is aangesloten op de Anthem. Meer heb je niet nodig.

Zorg wel op je de Anthum dat je de goeie setting kiest voor de invoer van het geluid.

Als je dan nog geen geluid hebt, dan met een andere HDMI kabel testen die geschikt is voor ARC. Hoger dan versie 1.4.

Groet, Dick
0 Likes
Hennie4
Journeyman
Opties

Fantastisch Dick. Heel hartelijk dank. Ik ga er morgen weer mijn best voor doen. Een laatste vraagje nog als het mag. Ik heb een HDMI kabel waar een label aanzit waarop vermeld staat HDMI EN EThernet. Ik heb zo de gedachte dat ik die kabel niet kan gebruiken, is dat juist? 
Ik laat je morgen weten of alles gelukt is.

Een fijne avond en heel harte bedankt voor de hulp.

0 Likes
DickKoster
MegaStar
Opties

Hoi @Hennie4 , Hennie,

Vragen mag je zoveel als je wilt 😉. Als het maar opgelost wordt.

Van zo'n kabel heb ik nog nooit gehoord. Ethernet is internet.

Lijkt me niet echt geschikt. Pak gewoon een hoogwaardige.

Ik hoor het morgen wel.

Jij ook een fijne avond toegewenst!

Groet, Dick
0 Likes
Hennie4
Journeyman
Opties

Beste Dick,

Hier ben ik met ( geen ) resultaat. ik heb het weer geprobeerd en wederom geen succes. Uiteindelijk heb ik een optische kabel gebruikt en nu heb ik wel geluid over de boxen, maar dit is niet de oplossing uiteraard.

Hopelijk wil je er nog eens de gedachten over laten gaan?

0 Likes
Hennie4
Journeyman
Opties

Sorry, ik vergeet je je bij voorbaat te bedanken.

0 Likes
DickKoster
MegaStar
Opties

Hoi @Hennie4 , Henny,

Geen dank hoor! Het blijft vreemd. Ik moet wel toegeven dat een optisch verbinding eigenlijk mooier is.

Het nadeel is wel dat je er geen HD audioformaten mee kunt afspelen, zoals als Dolby TrueHD en DTS-HD Master Audio.

Dit komt door de beperkte bandbreedte van de optische kabel. Welke HDMI kabel heb je gebruikt?

Hierbij de manual. Heb je de juiste invoer geselecteerd? Zie pagina 19:
https://www.anthemav.com/downloads/mrx-manual-710-510-310-en.pdf

Groet, Dick
Hennie4
Journeyman
Opties

Hallo Dick,

Dank voor het snelle antwoord. De Engelse handleiding heb ik al wel. Nou Dick, ik heb drie verschillende hdmi kabels geprobeerd maar geen succes. Het gekke is dat het met de vorige tv fantastisch werkte en waarom bij deze niet?

Echt om dol van te worden.

Ik ga maar weer eens de handleiding lezen, maar leuk is anders.

Ik laat nog iets weten hoor!

Hartelijke groeten

0 Likes