op 21-04-2023 09:26 AM
Mijn 70" inch UE70TU7020WXXN is na 2,5 jaar tijd wéér defect - blijft in een bootloop hangen (bekend probleem, aan-uit). De boodschap van Samsung: 3,5 maand buiten garantie en dus geen kosteloze reparatie of toestel. Hierdoor mijn verhaal om anderen te behoeden voor deze praktijken.
Het gaat om het volgende: kort na ontvangen van de televisie gaf het toestel problemen met de wifimodule. De televisie is na een moeizaam proces vervangen door een nieuw toestel, dit was in december 2020. Het probleem bleef maar heb ik zelf opgelost door de televisie aan een internetkabel te leggen. Dit was en is nog steeds gebrek nummer 1.
Hierna volgde in oktober 2021 dode pixels in het scherm, gebrek nummer 2. Wederom melding gedaan en reparateur CE Repair heeft het scherm in diezelfde maand vervangen. Direct na montage constateerde de monteur zelf dat ook het nieuwe scherm niet goed was, er zat een vlek in het scherm. Bij zijn tweede bezoek zaten er wéér dode pixels in het scherm en pas bij zijn derde bezoek in december 2021 is er een “goed“ scherm geplaatst, dit was in januari 2022.
Ons plezier was van relatief korte duur want circa 1 maand geleden begon de televisie wederom raar te doen en viel af en toe in een bootloop waardoor hij aan en uit ging, gebrek nummer 3. Soms kwam hij erdoorheen en konden wij even televisie kijken. Inmiddels doet de televisie niets meer behalve de bootloop. Ik heb direct melding gedaan via de serviceafdeling van Samsung. Hierop volgend stuurde CE Repair mij een prijsopgave waarbij ik zelf een bijdrage van € 378,00 moet betalen. Opvallend is dat het scherm defect blijkt te zijn. Wij zijn dus 15 maanden verder en het scherm is wéér defect. Toch besluit Samsung dat dit niet onder garantie valt en ik dus zelf voor deze kosten op mag draaien.
Hier kan ik uiteraard niet akkoord mee gaan. Ik verwacht, gezien de aantoonbare bovenstaande geschiedenis van het toestel kosteloos reparatie óf een vergelijkbaar vervangend toestel. Samsung laat helaas van zich afweten.
Hoewel ik nog twijfel over een eventueel juridisch vervolg wil ik een ieder waarschuwen voor dit soort situaties met Samsung. Een gewaarschuwd mens telt ten slotte voor twee. Hoewel ik mijn levenlang een Samsung fan ben geweest is de liefde na dit verhaal wel bekoeld.
Ondanks bovenstaande, met vriendelijke groet,
Chris de Groot
21-04-2023 09:38 AM - bewerkt 21-04-2023 09:40 AM
Goedemorgen @ChrisDG ,
Vervelend allemaal! Hiervoor moet je echter bij de leverancier zijn.
De leverancier is verplicht jou een deugdelijk product te leveren.
Je hebt een koopovereenkomst met de leverancier. Niet met Samsung. Tenzij Samsung de leverancier is
Als de fabrieksgarantie voorbij is, is er ook nog wettelijke garantie.
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/bescherming-van-consumenten/vraag-en-antwoord/wat-kan-ik-do...
https://conformiteit.nl/
Houd je ons op de hoogte?
op 21-04-2023 10:16 AM
Goedemorgen Dick,
Aan jouw bericht is geen woord gelogen. Ik heb de televisie rechtstreeks bij Samsung gekocht. Ik heb de servicemedewerker uitgelegd dat het te makkelijk is om te roepen dat het toestel buiten de garantie is. Helemaal met oog op de geschiedenis van het toestel. In mijn optiek is het toestel nooit deugdelijk geweest en is Samsung hiermee dus in gebreke. Helaas betwijfel ik of het zin heeft om in te gaan tegen een gigant als Samsung. Ik vind het gewoon jammer dat hun service het laat afweten. Als ik de televisie bij Media Markt had gekocht was dit waarschijnlijk inmiddels al opgelost. Al met al een dure les.
op 21-04-2023 10:24 AM
Hoi @ChrisDG , Chris,
Bedankt voor je terugkoppeling! Onze Community Manager leest sowieso mee.
Het komt dus zeker ook onder zijn aandacht.
Ondanks alles toch een fijn weekend toegewenst!
op 24-04-2023 08:52 AM
Hi @ChrisDG, goedemorgen.
Het is natuurlijk niet fijn wanneer de TV het niet meer goed doet. Standaard heb je 2 jaar fabrieksgarantie op je TV en binnen deze termijn worden technische defecten ook kosteloos hersteld. Helaas valt jouw TV net buiten deze periode. Ook na deze periode kunnen we de TV repareren, echter zullen hier wel kosten voor worden berekend. Het servicecentrum houdt hierbij natuurlijk wel rekening met de leeftijd van jouw TV.
Groeten,
Martijn
op 24-04-2023 11:42 AM
Goedemorgen Martijn,
Dat het scherm in minder dan 2 jaar tijd al 3 keer is vervangen weegt blijkbaar niet mee in jullie "oplossing". Dit is wel erg volgens de regeltjes en vooral makkelijk.
De televisie is simpelweg nooit goed geweest, hoe je het went of keert. Dat de 70" héél toevallig uit jullie assortiment is verdwenen verbaast mij daarom ook niet.
De reparatie mét coulancekorting kost mij 378,00 euro, die ik gezien de geschiedenis van het toestel beter in een nieuwe televisie kan steken. Daarnaast claimen jullie 2 jaar fabrieksgarantie te geven, maar dan weer niet op nieuwe onderdelen(?), aangezien het laatste scherm nog lang geen 2 jaar oud is. Het is dus blijkbaar maar net hoe het uitkomt.
Het had een merk als Samsung gesiert als zij dit probleem hadden erkent en mij hierop een passende oplossing hadden geboden.De "korting" is natuurlijk een wassen neus. In plaats hiervan kiest Samsung ervoor om haar kop in het zand te steken. Prima, het standpunt is duidelijk.
Ik zal in ieder geval niet zonder slag of stoot gaan. Dit verhaal zullen jullie ongetwijfeld nog voorbij zien komen via andere kanalen!
op 26-12-2023 01:20 PM
Goedendag. Denk dat het aan het product ligt. Ook wij hebben deze tv. Scherm is reeds vanwege het aan en uitgaan en blijven hangen vervangen binnen de garantie. Nu weer hetzelfde probleem. Kosten raming reperatie met coulance zou 517 euro kosten. Dat noem ik geen coulance. Kan je een compleet nieuwe tv van kopen. Ik ga hier wel juridisch werk van maken, zeker na het lezen van deze klachten
op 27-12-2023 10:25 AM
op 17-02-2024 11:49 PM
Jemiggg dit is toch echt heel teleurstellend van Samsung.. Ik ben superfan van Samsung al vele jaren en 3 jaar geleden een 75" UE75TU7020 TV gekocht (in belgie) en exact na 3 jaar plots donkere scherm. Gebeld met Samsung en de wi kel waar die is aangekocht. Na 2wkn een hersteller via Samsung aan huis gekomen bleek dat het scherm defect is. Kostenraming MET COULANCE 609 euro wany ja geen garantie meer. Het is toch wel heel erg dat er zoveel klachten zijn van tv's die het na 2,5 jaar begeven.. ik ben nogaltijd heel verbaasd hoe een tv van zo een groot merk en na zo korte tijd begeeft. Vorige tv van eeen goedkoper merk is 6 jaar meegegaan en was nog altijd niet stuk toen we die vervingen.. nu dus helaas opzoek naar een nieuwe tv en ben zo bang opnieuw voor Samsung te kiezen 😞
op 20-02-2024 09:34 AM
Hallo @Members_Fz9SCVk ,
Bedankt voor jouw bericht. Wanneer je mij een privé bericht stuurt kan ik je voorzien van toegang tot onze kortingsportaal. Daar kan je o.a. televisies vinden voor een kortingsprijs.
Met groet,
Ajay