Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

70" Samsung televisie UE70TU7020 binnen 2,5 jaar drie maal defect (Samsung roept buiten garantie)

(Onderwerp aangemaakt op: 21-04-2023 09:26 AM)
733 Weergaven
ChrisDG
Journeyman
Opties

Mijn 70" inch UE70TU7020WXXN is na 2,5 jaar tijd wéér defect - blijft in een bootloop hangen (bekend probleem, aan-uit). De boodschap van Samsung: 3,5 maand buiten garantie en dus geen kosteloze reparatie of toestel. Hierdoor mijn verhaal om anderen te behoeden voor deze praktijken.

Het gaat om het volgende: kort na ontvangen van de televisie gaf het toestel problemen met de wifimodule. De televisie is na een moeizaam proces vervangen door een nieuw toestel, dit was in december 2020. Het probleem bleef maar heb ik zelf opgelost door de televisie aan een internetkabel te leggen. Dit was en is nog steeds gebrek nummer 1.

Hierna volgde in oktober 2021 dode pixels in het scherm, gebrek nummer 2. Wederom melding gedaan en reparateur CE Repair heeft het scherm in diezelfde maand vervangen. Direct na montage constateerde de monteur zelf dat ook het nieuwe scherm niet goed was, er zat een vlek in het scherm. Bij zijn tweede bezoek zaten er wéér dode pixels in het scherm en pas bij zijn derde bezoek in december 2021 is er een “goed“ scherm geplaatst, dit was in januari 2022.

Ons plezier was van relatief korte duur want circa 1 maand geleden begon de televisie wederom raar te doen en viel af en toe in een bootloop waardoor hij aan en uit ging, gebrek nummer 3. Soms kwam hij erdoorheen en konden wij even televisie kijken. Inmiddels doet de televisie niets meer behalve de bootloop. Ik heb direct melding gedaan via de serviceafdeling van Samsung. Hierop volgend stuurde CE Repair mij een prijsopgave waarbij ik zelf een bijdrage van € 378,00 moet betalen. Opvallend is dat het scherm defect blijkt te zijn. Wij zijn dus 15 maanden verder en het scherm is wéér defect. Toch besluit Samsung dat dit niet onder garantie valt en ik dus zelf voor deze kosten op mag draaien.

Hier kan ik uiteraard niet akkoord mee gaan. Ik verwacht, gezien de aantoonbare bovenstaande geschiedenis van het toestel kosteloos reparatie óf een vergelijkbaar vervangend toestel. Samsung laat helaas van zich afweten.

Hoewel ik nog twijfel over een eventueel juridisch vervolg wil ik een ieder waarschuwen voor dit soort situaties met Samsung.  Een gewaarschuwd mens telt ten slotte voor twee. Hoewel ik mijn levenlang een Samsung fan ben geweest is de liefde na dit verhaal wel bekoeld.

Ondanks bovenstaande, met vriendelijke groet,

Chris de Groot

0 Likes
15 Antwoorden
sandra2023
First Poster
Opties
Ik heb met mijn Samsung UE50NU7020 ook een kapotte tv. Gekocht in 2019, altijd problemen met vastlopen en met verbinden gehad, nu doet naar draadloos verbinden ook het geluid het niet.

0 Likes
Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Goedemorgen @sandra2023 ,

Hiervoor moet je bij de leverancier zijn i.v.m. wettelijke garantie.
De leverancier is verplicht jou een deugdelijk product te leveren.

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/bescherming-van-consumenten/vraag-en-antwoord/wat-kan-ik-do...
https://conformiteit.nl/

Houd er wel rekening mee dat er gekeken wordt naar de gemiddelde gebruiksduurverwachting van de tv.
Hiervoor zijn richtlijnen opgesteld door de UNETO-VNI:

https://www.technieknederland.nl/onze-leden/waar-staan-onze-leden-voor/gebruiksduurverwachting

Er kan dus een gedeelte van de reparatiekosten voor eigen rekening komen.

Houd je ons op de hoogte?

Fijne dag!

signatureee
Groet, Dick

ChrisDG
Journeyman
Opties

Hoi Dick,

Mooi stukje kopiëren en plakken maar in de werkelijkheid nemen leveranciers (in mijn geval Samsung zelf) geen verantwoordelijkheid. Wellicht vond jij mijn post te lang om aandachtig door te nemen. Het regent klachten over de 7000 serie en ondanks een geschiedenis van ellende mocht ik na 15 maanden zelf opdraaien voor de reparatie of een vervangend toestel. Kom nu alsjeblieft niet aanzetten met dit soort reacties want er klopt helemaal niets van.

0 Likes
ChrisDG
Journeyman
Opties

Hoi Members_Fz9SCVk,

Spijtig om te horen dat jij hetzelfde hebt meegemaakt. De korting op een nieuw toestel is helaas een wassen neus. Er staat een zéér beperkt assortiment op van veel te dure toestellen.

De arrogantie van Samsung zal op een dag als een boemerang terugkomen. Hoewel ze het wellicht niet direct voelen, gaat dit op de lange termijn klanten kosten. Samsung had moeten ownen dat de 7000-serie een flop was en klanten tegemoet moeten komen. 

Succes met een volgende televisie!

Chris

0 Likes
Members_trDQWq1
First Poster
Opties

Gday Chris, I live in Amsterdam and I'm having an identical problem to you with the same tv, same time line, same repairs etc. Just got quoted 400 euro for a new main board.... May as well buy a new one 

0 Likes
ChrisDG
Journeyman
Opties

Hey,

Samsung will not take responsibility for this, unfortunately. The goodwill arrangement is a sham and cannot be taken seriously.

Unfortunately, there is no other option than to buy a new television, although this time I would think carefully about the brand :winking-face:

Good to see that my topic is still visited by people with the same problem. I hope Samsung learns from this, especially in the area of ​​the scandalous service.

0 Likes