op 06-01-2018 07:18 AM
Sinds oktober nieuwe tv gekocht QE55Q7fam. Maar het valt op dat het beeldscherm verlicht als de ondertitels verschijnen en als ze weggaan word het terug donkerder. Dit gebeurt als het een donker beeld is in de film of serie, bijvoorbeeld als het nacht is in de film. Wij hebben al eerder rondgekeken op dit forum en ook al gechat met iemand van Samsung, andere instellingen geprobeerd en HDMI kabels vervangen door nieuwe, geen oplossing. Dan maar de technieker van Servilux laten komen en die zei dat het normaal was!! Omdat de backlightverlichting onderaan zit omdat ze de tv s zo smal mogelijk willen maken. Wij vinden het alleszins niet aangenaam kijken en had ik het geweten.... iemand dit probleem al eens gehad?
23-01-2019 11:20 PM - bewerkt 23-01-2019 11:24 PM
Het komt ook voor op fald schermen dat geef ik toch aan maar het hooft niet voor te komen.
Als ik de mute button gebruik en het fel witte symbool in beeld komt in zone 45 bijvoorbeeld hoor ik dat oplichten niet te zien in zone 236 bijvoorbeeld bij een fald scherm.
Persoonlijk ben ik meer onder de indruk van hdr dan van het 4K gebeuren dus ook die mening deel ik niet met je.
How to train your dragen uhd hdr...fantastisch al dat vuur in hdr..het voegt voor mij echt veel toe.
op 26-01-2019 08:33 PM
Vreemd als ik lokaal dimmen op HOOG ipv LAAG zet, heb ik er minder last van. Werkt die instelling op de Q9 nou net verkeerd om?
Mooi voorbeeld laatste Mercedes A reclame, witte tekst op het eind gaat op lokaal dimmen op laag compleet het licht uit op het scherm, op hoog blijven het witte letters.
op 28-01-2019 11:10 PM
Ja das toch geen oplossing? Netflix abbo naar full HD. Daar koop ik toch geen takke dure 4k TV voor? Als ik full HD content wil kijken koop ik wel een goedkope full HD TV. Of een nvidia shield kopen terwijl je al dik 3400 euro betaald heb voor een tv haha. Dan moet Samsung misschien een externe mediaplayer cadeau geven als dat dan de oplossing zou zijn maar zelf kopen is toch te gek voor woorden? Samsung flest de boel met zeer misleidende reclame tav. Hun qled tv's en beloofd iets wat het gewoon niet is. Dat zou bestraft moeten worden. Kan gewoon niet.
op 01-02-2019 03:27 PM
Wat mij trouwens opvalt, paar x zelfde stukje uit de punicher 2 gekeken. En dan met verschillende beeldinstellingen. Eerst onder standaard alles aangepast en dan onder filmode alles gepersonaliseerd. zodat je met 1 druk op de knop kan schakelen van instellingen.
Ik zie dat als kleur ruimte instelling op auto staat, dan flitst het beeld veel erger dan als je kleurruimte op eigen zet.
Nu staan er nog wat dingen anders maar dit lijkt echt zeer sterk van invloed. Het is nu bijna weg. Bij sommige series en scenes zie je het nog wel maar echt veel minder en heftig. Ik zou zeggen probeer het eens.
op 15-04-2019 12:34 PM
Firmware 1251 is beschikbaar.
15-04-2019 03:28 PM - bewerkt 15-04-2019 03:32 PM
Thx. Ben benieuwd Maar 1 ding, wat echt bizar is. Probeer maar eens, maar als ik mijn tv van film modus afhaal is het voor 80% verholpen. Meerdere series gekeken en tijdens diverse scènes overgeschakeld maar dat is echt een enorm verschil. Ik heb dan alle instellingen het zelfde staan als in film modus maar toch zit er verschil tussen en niet zo'n beetje ook.
15-04-2019 05:03 PM - bewerkt 15-04-2019 05:19 PM
Heb hem op film modus staan met lokaal dimmen op standaard, subtitels binnen Netflix aangepast.
Op klein gezet, typemachine semitransparant, uniform.
Probleem bijna geheel opgelost, heb er enkel last van bij HDR via Netflix dus niet als ik HDR blurays afspeel op mijn k8500 Samsung UHD speler of HDR mediabestanden afspeel op tv.
Modus:Film
Achtergrondverlichting:22
Helderheid:0
Contrast :34
Scherpte:5
Kleur:30
Tint:0
Beeldinstellingen:Alle Bronnen
Clean Digital View:Uit
Auto Motion:Naar Eigen Wens Instellen
Lokaal Dimmen:Standaard (op standaard zetten!! want de optie hoog en laag hebben veel negatieve invloed op het subtitle probleem).
Contrastverbetering:Uit
HDR+-:Modus Uit
Kleurtint:Warm1
Witbalans:2 Tint En 20 Tint Niet Aangepast
Gamma:0
Kleurruimte-Instelling:Auto
op 15-04-2019 05:15 PM
Tuurlijk, film1 picon dimt hier nog steeds mee bij donkere scenes
op 23-05-2019 03:31 PM
op 23-05-2019 05:43 PM