Close

What are you looking for?

cancel
Showing results for 
Search instead for 
Did you mean: 

What is happening to Samsung Upgrade + ?

(Topic created on: 29-04-2022 05:57 PM)
94 Views
Oxygenic
Samsung Members Star ★
Options
I've been in the Upgrade + programme since my Note 10 plus, upgraded after a year to Note 20 Ultra and got a S20 5G for my wife as well. So far we're both happy with the programme and it's time to upgrade my wife's S20 5G any day now, and mine a month later.

Checked the Samsung store and saw this notice;

"Vi ser löpande över våra Upgrade+ och Trade-in erbjudanden och har beslutat att tillfälligt pausa dessa på Samsung hemsida. Vi har i dagsläget inget fastställt datum för när vi öppnar upp för liknande erbjudanden igen." 

And yes indeed, Samsung Upgrade + is removed as a purchase option, just now Klarna and direct pay as options. 

This makes me really worried, has Samsung decided to silently kill the programme by not adding new customers? 

Will this mean that they will try to get rid of us existing customers too by not offering all the latest but just one device? 

This apparently was the case for the last updated Upgrade + website I could find offering only S215G och S21 Ultra... No mention of Note, Z Flip or Z Fold devices whatsoever... 😞 😞😓😩

Anyone with more info on this?

image


124 REPLIES 124
fiskarn
Student
Options
Kan inte skicka meddelande med bild
0 Likes
Toknicke
Pioneer
Options
Hej
Vad menar du?
Här i forumet?
0 Likes
fiskarn
Student
Options
Nä till mina vänner har funkat hur bra som helst innan .men igår bara snurra det o svar går ej att skicka .vad ska jag göra
Toknicke
Pioneer
Options
Tyvärr har jag ingen aning.
Har du provat att starta om telefonen.?
0 Likes
BenjaminMo
Student
Options

I Wonder when the problem will be solved! I'm sick and tired of getting the same answer from support. "The problem has not been resolved". I have been paying all my bills for 12 months, but can yet upgrade to the newest modell... Wtf is going on? I got an e-mail a few days ago wher they said the problem was now solvd, but still nothing. Now i can't choose the colour that i want. This needs to be fixed and adressed, and samsung should apologise to all of us that have this problem... (Sorry for my bad english)

0 Likes
yabosid
Pioneer
Options
Inget skickat så man fick telefonen i samband med lansering. Uselt av Samsung. Supporten kan ju inte svara på något heller. Säger bara att den skickas senare "idag" .. det har dom sagt i tre dagar nu.
0 Likes
Zenita
Journeyman
Options

Jag var så glad när upgrade portalen äntligen funkade och både S22 modellerna samt Fold 3 fanns att välja på OCH det gick att gå vidare med uppgraderingen.

Sagt och gjort, beställde en S22 Ultra den 19:e, var i kontakt med supporten häromdagen för att höra om leveranstid eftersom jag inte hört något efter beställningsdagen och får då till svar att jag ska ha den i min hand innan veckans slut. Nöjer mig med det och tackar för hjälpen.

Får sedan ett mail och SMS från DHL om en leverans från Samsung idag, men enligt ordern är det bara budsen och när jag sedan försöker leta min order så finns den inte..?

Slutligen kommer då ett mail från Samsung om att telefonen är försenad på grund av hög efterfrågan och ska skickas den 11 mars istället..!

Jag förstår om efterfrågan är hög och allt det där, men något irriterande att inte hitta sin order, få budsen skickade långt efter beställningsdatumet, men utan telefon och få ett besked från supporten som sedan visar sig inte stämma.

Suck.

yabosid
Pioneer
Options
Vill dela med mig av min erfarenhet av Upgrade+.

Gick med 2021 när jag köpte S21U och det var framförallt att Care ingick som var ett starkt argument för mig.

Köpte min telefon på lanseringsdagen och den skickades och levererades på releasedagen tillsammans med pre-orderbonus. Care-avtalet damp ner i mailkorgen omgående och krediten hos Sevenday kom igång korrekt.

So far so good.

Snabbspola tills det var dags att uppgradera.

Upgrade+ hade varit nerstängt under en tid och kickade igång när S22 lanserades. Några dagar efter så kunde även vi trogna kunder förboka. Här började skiten.

Upgrade-portalen krashade mitt i köpet. Min bokning riktades mot en dummy-epost men lyckades få en bekräftelse via supporten. I takt med att release närmade sig och folk började få sina telefoner så var det helt tyst från Samsung om min telefon. Jag kunde inte ens spåra min order. Trots upprepade samtal så fick jag ingen ny info. Tills några veckor efter release då jag fick min telefon samt returpaket för gamla. Skickade snabbt tillbaka min gamla lur och väntade tappert på mitt care-avtal för nya.

Efter en jävla månad och nästan dagliga mail och samtal så kom mitt care-avtal. Men vad som är ännu värre är att mitt returpaket fastnat påväg till Foxway Recomerce pga Samsungs returetikett var felaktig.

Återigen blir det dagliga samtal till Samsungs support som nu mest verkar vara på norska eller engelska av någon anledning.

Givetvis så funkar betalningen av telefonen jag inte längre har ypperligt och även här är Samsung slöa som attan på att fixa problemet.

Som det är nu så har jag varit i kontakt med:
Postnord - kan inte göra något eftersom Samsung är "kunden", bollen ligger hos Samsung att reklamera och efter en vecka har jag fått ett mail från shop.dk som tydligen sköter reklamationen mot postnord.
Foxway Recomerce - har inte fått något paket och kan inte göra något.
Sevenday Bank - kan inte göra något ang min gamla kredit utan bollen ligger hos Samsung.
Samsung Support, Samsung Shop Support, Samsung Upgrade+ Support, Brightstar - som alla säger att "vi jobbar på det" på norska och engelska.

TL;DR
Undvik Upgrade+ som pesten. Det funkar inte. Och jag är nu skyldig Samsung 11000 för en telefon jag inte längre har och har ingen möjlighet att lösa.
0 Likes
Zenita
Journeyman
Options

Jag hakar på denna då. Jag har varit med i Upgrade programmet sedan slutet av 2019 och hade inga problem att uppgradera efter de första 12 månaderna. Fick däremot maila, chatta och tjata för att få krediten nollad i samband med att jag skickade tillbaka den gamla telefonen. Kommer inte ihåg om jag hade tur och bara fick betala en månad utan telefonen i min ägo eller om det blev någon till. Sagt och gjort, så blev den gamla krediten nollad och jag var nöjd.

Sen kommer vi till det här årets uppgradering och då blev det genast en annan historia. Nu har jag läst om många människor som haft problem i månader och så illa har det inte varit för mig. Jag fick bråka och krångla i kanske tre månader. Först fanns inte de senaste flaggskeppen att välja, sen fanns dessa, men du kunde inte genomföra någon uppgradering.

Jag blev kompenserad med presentkort, men skulle även få mina fakturor frusna tills dess att upgrade fungerade igen, men någon frusning gjordes aldrig. Kontaktade då Samsung angående detta och ursäkten följdes av att jag skulle bli återbetalad för de fakturor som jag betalat efter de obligatoriska 12 månaderna. Har inte blivit återbetalad än och har kontaktat de ännu en gång gällande detta, men hittills inte fått något svar. Den gamla krediten är inte heller nollad, men har inte fått någon mer faktura på den i alla fall. 

Jag var så nära att lägga ner upgrade i samband med allt krångel inför årets uppgradering, men så när det äntligen fungerade så ville jag ändå ge det en chans till. Det kändes som att jag fått bra respons här i communityt samt när Samsung sent omsider återkopplat till mig och jag har ju alltid varit nöjd med deras produkter. Dock efter att ha läst om dina erfarenheter yabosid, så börjar jag tveka igen. Det här var nog sista gången jag uppgraderade.

Det är för övrigt helt åt fanders att en så stor aktör som Samsung beter sig på de här sätten, mot sina kunder.

0 Likes
yabosid
Pioneer
Options
Det har löst sig för mig nu. Jag kommer fortsätta köra på Samsung men inte visa via Upgrade+. Det är inte värt stressen.