Close

What are you looking for?

cancel
Showing results for 
Search instead for 
Did you mean: 

What is happening to Samsung Upgrade + ?

(Topic created on: 28-07-2021 12:58 PM)
3822 Views
Oxygenic
Samsung Members Star ★
Options
I've been in the Upgrade + programme since my Note 10 plus, upgraded after a year to Note 20 Ultra and got a S20 5G for my wife as well. So far we're both happy with the programme and it's time to upgrade my wife's S20 5G any day now, and mine a month later.

Checked the Samsung store and saw this notice;

"Vi ser löpande över våra Upgrade+ och Trade-in erbjudanden och har beslutat att tillfälligt pausa dessa på Samsung hemsida. Vi har i dagsläget inget fastställt datum för när vi öppnar upp för liknande erbjudanden igen." 

And yes indeed, Samsung Upgrade + is removed as a purchase option, just now Klarna and direct pay as options. 

This makes me really worried, has Samsung decided to silently kill the programme by not adding new customers? 

Will this mean that they will try to get rid of us existing customers too by not offering all the latest but just one device? 

This apparently was the case for the last updated Upgrade + website I could find offering only S215G och S21 Ultra... No mention of Note, Z Flip or Z Fold devices whatsoever... 😞 😞😓😩

Anyone with more info on this?

image


124 REPLIES 124
yabosid
Pioneer
Options
Efter veckor av påtryckningar så fick jag idag äntligen min kredit för gamla telefonen struken.

Jag har dagligen via telefon och/eller webchatt varit i kontakt med olika delar av Samsung Support, Samsung Shop Support, Samsung Upgrade Support samt via mail Samsung Care Support. Jag har även skickat direktmeddelanden till community managern på Samsung Members (mycket hjälpsam kille).

All denna kommunikation för att först få mitt Care+ avtal (tog en månad efter köp att få avtalet) och sen hantera att returen till Samsung av min gamla telefon fastnat nånstans, antingen pga felaktig ettikett från Samsung eller nån Blocket-entreprenör på Postnord som norpat paketet. Och därtil krediten på Sevenday.

Så nu är skiten över för min del. Kommer jag fortsätta med Upgrade+? I helvete heller.

Tips är att ha alla jävla grejer redo. Ordernr både för nya och gamla telefonen. IMEI-nummer ditto, fraktfirmornas kollinr. Ja precis allt. Och gå in brett och dra i alla trådar samtidigt. Trötta ut dom för Samsungs support verkar fungera så som Titanic var designad - med massor av vattetäta skott. Så var som ett isberg. Sänk dom!
Zenita
Journeyman
Options
Förstår dig helt och fullt. Skönt att det löste sig!
0 Likes
MarcustT
Community Manager
Options

Hej @Zenita 

Trist att det fortfarande inte löst sig 😞 

Jag skickar PM till dig. 

/Marcus

0 Likes
robinlundstrom
Journeyman
Options

Vad har hänt med Samsung Upgrade Plus? Är det borttaget och ersatt med Samsung Flex?

0 Likes
Emmi S
Community Manager
Options

Hej @robinlundstrom 

Nu har vi en uppdatering gällande Upgrade+, den kommer att avvecklas och ersättas av Samsung Flex:

"Om du är en befintlig Upgrade+ kund och din uppgraderingsperiod har påbörjats kan du göra två val: (1) avsluta din prenumeration och skicka tillbaka telefonen genom att kontakta Samsungs kundtjänst (se kontaktuppgifter här: Help&Contact Us | Samsung Sverige) eller (2) fortsätta din avtalsperiod till dess att avtalsperioden tar slut för att därefter (2.1) skicka tillbaka din telefon eller (2.2) köpa ut telefonen.

Behöver du hjälp med att avgöra huruvida din uppgraderingsperiod har påbörjats eller information om dina möjligheter i det fall ditt uppgraderingsprogram inte påbörjats, hänvisar vi dig till Samsungs kundtjänst. Redan accepterade villkor fortsätter gälla tills du säger upp avtalet eller prenumerationen löper ut.

Du kan när som helst välja att påbörja en ny prenumeration genom att besöka Samsung.com och välja din nya enhet, där Samsung Flex är möjligt som betalningsmetod. Nya villkor kommer gälla."

Denna info kommer gå ut inom kort med 😊

/Emmi
0 Likes