Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Na software update s8 geen badge op app

(Onderwerp aangemaakt op: 21-03-2018 11:07 AM)
5217 Weergaven
Hetty3
First Poster
Opties

Na de automatische software update van dit weekend verschijnen er geen badges meer. Ik heb ze handmatig aangezet, maar hij geeft alleen een badge bij de klok als het alarm gaat. Email, Whatsapp etc. niet. Hoe krijg ik die badges weer aan?

0 Likes
11 Antwoorden
Rohit
Samsung Members Star ★★
Opties
Veeg je ze weg vanaf het vergrendelscherm of als je van boven naar beneden swiped in het notificatiescherm? Dan verdwijnen ze namelijk ook bij de app..

misschien heb je hier iets aan: https://www.techadvisor.co.uk/how-to/google-android/how-use-notification-dots-in-android-oreo-366314...
Stars-Moderator-signature-800x200-2
0 Likes
Hetty3
First Poster
Opties
Rohit, ik bedoel de "tellers" die bij de icoontjes verschijnen, geen push berichten. Die verdwijnen als ik de nieuwe berichten heb gelezen.
0 Likes
Rohit
Samsung Members Star ★★
Opties
Hetty, je begrijpt me denk ik verkeerd. Als je een bericht krijgt dan krijg je daar een melding van op je scherm, als je die wegveegt dan verdwijnt ook de badge (teller). Dit is helaas een "functie" van de nieuwe software (Oreo)
0 Likes
Hetty3
First Poster
Opties
Ok verkeerd begrepen, maar die meldingen krijg ik dus ook niet.
0 Likes
Rohit
Samsung Members Star ★★
Opties
Ik weet niet precies of deze stappen kloppen maar kan je dit even proberen:

Instellingen > Meldingen > Geavanceerd > 3 bolletjes rechts > App-voorkeuren resetten > Resetten.

Daarna het toestel even opnieuw opstarten.
0 Likes
MahdiC
First Poster
Opties

Beste, 

Je antwoord klopt niet. Dit is een functie in de Samsung software van S8 en S9 Oreo versie. Op mijn Huawei mate 10 Pro ook met Oreo werkt de teller van de badges wel. Dit is vrij irritant waardoor ik terug de Huawei ben gaan gebruiken. @SamsungBelgie ik hoop dat jullie snel een oplossing zoeken hiervoor want Google puilt van de klachten hierover. 

0 Likes
Rohit
Samsung Members Star ★★
Opties
Huawei maakt gebruik van een andere "skin", EMUI.
0 Likes
Arievh
Journeyman
Opties
Ik had hetzelfde.

https://eu.community.samsung.com/t5/Mobiele-Producten/Berichtenteller-bages-werkt-niet-S8/m-p/472814...

Terugzetten naar fabrieksinstellingen was de oplossing.
0 Likes
they86
First Poster
Opties

Hallo Rohit,

Je schrijft "Als je een bericht krijgt dan krijg je daar een melding van op je scherm, als je die wegveegt dan verdwijnt ook de badge (teller). Dit is helaas een "functie" van de nieuwe software (Oreo) "

Zijn er zover jij weet workarounds voor deze zeer vervelende feature?

Ik heb al wat rondgekeken op internet en liggen knoeien met Nova Launcher en Apex Launcher, maar de badges blijven helaas afhankelijk van de notificaties en vice versa. Ik zou graag terug gaan naar de logische, handige en nuttige situatie van vroeger: "meldingen" om je iets te "melden", en "tellers" die tellen (hoeveel ongelezen berichten je hebt).

Ik heb op mijn S7 de update naar Android 8.0 zo lang mogelijk uitgesteld, daarom dat ik nu pas met dit probleem word geconfronteerd.

Ik heb ook contact opgenomen met Samsung Support, maar die konden geen zinvol antwoord formuleren. :s

Alvast hartelijk dank voor je feedback.

0 Likes