op 21-03-2018 11:26 AM
Sinds kort heb ik problemen met mijn wifi / internetverbinding.
Wanneer ik buiten bereik kom van mijn wifi en deze overschakeld naar 4g en daarna weer terug kom binnen het bereik krijg ik wel weer wifi verbinding met mijn Router maar geen internet, ik moet dan altijd mijn mobiel weer opnieuw opstarten en daarna heb ik weer internet.
Op mijn werk waar ik ook een wifi verbinding heb gaat het perfect.
Ik heb het toestel pas een maand of twee en heeft de eerste weken goed gewerkt maar ik heb het idee dat het probleem is ontstaan na de laatste Samsung update van begin maart.
Ik heb al gebeld met Ziggo en deze geven aan dat het probleem in de Samsung zit en niet bij hun.
Ik hoop dat iemand mij kan helpen.
Opgelost! Ga naar oplossing.
op 22-03-2018 08:06 AM
Probleem opgelost.
Ik ben erachter gekomen dat ik twee IP reeksen heb op mijn Samsung.
Het bleek dat mijn Horizonbox nog een wifi signaal uitzond en deze zat het modem dwars.
Oplossing wifi op horizonbox uitgezet en het probleem was opgelost.
Bedankt voor het meedenken.
op 21-03-2018 11:29 AM
op 21-03-2018 11:43 AM
Ik heb alles al geprobeerd.
Ik heb inderdaad geprobeerd om netwerk vergeten uit te voeren, ik heb mijn telefoon een harde reset gegeven ook heb ik hem alle netwerk verbindingen vergeten uit laten voeren en uiteraard het modem gereset en Ziggo heeft een diepe reset gedaan.
Ik ben nog vergeten te melden dat alle overige mobiele apparaten Ipone en Ipad en laptop werken prima.
op 21-03-2018 11:44 AM
op 21-03-2018 11:44 AM
De router van Ziggo die ik heb is automatisch geschikt voor 2,4 en 5 Ghz
op 21-03-2018 11:45 AM
Dat zou ik moeten informeren bij Ziggo of ik ze kan splitsen.
21-03-2018 11:47 AM - bewerkt 21-03-2018 11:48 AM
Heb je nu dus 2 netwerken waaruit je kan kiezen en verbinding mee kan maken? Het feit dat het alleen bij jou thuis voordoet zegt eigenlijk al dat het dus ook daar ergens fout gaat.. Ik vermoed dus ergens op de router, de combinatie met jou S8 vind die niet zo fijn blijkbaar.. Welke softwareversie heb je er nu opstaan?
Heb je een los modem of een mediabox XL? (Horizon)
op 21-03-2018 11:57 AM
Ik kan niet kieze welk netwerk ik gebruik, als er een toestel komt met alleen 2,4 schakeld hij automatisch over.
Laatste update is van begin maart en de telefoon geeft aan dat hij up to date is.
Ik heb op dit moment een los modem Compal Ziggo Connect Box (CH7465LG-ZG) maar ik heb ook een horizonbox staan.
Ik wil denk ik vragen aan Ziggo om het modem eruit te halen en over te gaan op wifi via de Horizonbox.
Ik denk zelf dat het een probleem is bij de uitgifte van het IP adres.
Vanavond ga ik Ziggo vragen of ze een andere reeks kunnen instellen of mijn telefoon een vast IP adres toekennen.
op 21-03-2018 12:04 PM
op 21-03-2018 12:19 PM
Ik kan in ieder geval proberen om een vast IP adres te maken.