Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

Galaxy A71 bel problemen - zeer vervelend

(Onderwerp aangemaakt op: 28-12-2024 10:09 AM)
822 Weergaven
Anna_kes50
Apprentice
Opties
Zoals eerder gepost door anderen:
Ik heb problemen met bellen.

Als ik bel of gebeld wordt, hoort men me soms niet. Als ik daarna de telefoon opnieuw start en opnieuw bel kan men me wel horen.

Bij een soort gelijk probleem heb ik het volgende geplaatst.

Is het probleem verholpen ? Ik heb eenzelfde probleem en het lijkt veel voor te komen bij Samsung galaxy diverse telefoons ( bij mij ook a71). 

Ik las ergens locatie aanzetten - dat lijkt me onzin.
(Locatie wil ik niet altijd aan zetten).
Het gebeurt vnl met wifi aan en 4g uit. 
Wel verander ik regelmatig van wifi naar 4g en omgekeerd (thuis, auto, elders).

Er zijn talloze instellingen in de telefoon oa apps die wifi aan/uit zetten (smart things, Android auto, google play-services en wifi autom. Aan/uit -- onder inst/wifi/advanced/historie).

Mogelijk is dit begonnen met nieuwe optie bellen over wifi ( staat uit).
Het makkelijkste is een restart vd telefoon maar het is bizar dat de belangrijkste functie BELLEN gewoon niet werkt of betrouwbaar is. 

Andere ideeën? 
Ik denk erover een andere telefoon te kopen helaas
..
0 Likes

1 Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Oplossing
Ajay-A
Community Manager
Opties

Wat je misschien dan kan doen Anna_kes50 is om langs te gaan bij 1 van onze Service Center. Mijn collega kan dan jouw A71 persoonlijk bekijken en controleren of het hem wel lukt om in de Recovery menu te komen en ook te controleren of er een onderdeel moet worden verwisseld. Zie de onderstaande link voor de locaties en om een afspraak te maken. Stuur me gerust weer een bericht met of het is gelukt.

https://bit.ly/2CKz9mr

Met groet,

Ajay

Community Manager

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

0 Likes
27 Antwoorden
Sterre1963
Explorer
Opties
Sinds een tijdje gebeurt het regelmatig dat ik gebeld wordt of zelf iemand bel, maar dat die persoon mij niet hoort maar ik hem of haar wel. Het ligt niet aan de microfoon. Als ik dan de telefoon opnieuw opstart lukt het bellen wel weer. Super vervelend. Wie weet waar dit aan ligt en hoe het verholpen kan worden?
Ajay-A
Community Manager
Opties

Hallo @Sterre1963,

Bedankt voor jouw bericht. Is jouw toestel helemaal up-to-date en gebeurt dit ook na het herstarten van jouw toestel?

Met groet,

Ajay 

Community Manager
0 Likes
Sterre1963
Explorer
Opties
Hoi Ajay,

Het gebeurt niet altijd als ik bel of gebeld word, maar wel zeer regelmatig. Ik installeer altijd keurig de updates.
Al ik bel of gebeld word en de ander verstaat mij niet, maar andersom wel, dan start ik mijn mobiel opnieuw op en dan is het probleem verholpen. Maar dat is natuurlijk niet de bedoeling.
Hoop dat jij misschien iets meer weet. Dank voor je reactie in elk geval.

Met vriendelijke groet,
Josephien
0 Likes
Ajay-A
Community Manager
Opties

Bedankt voor jouw reactie Sterre1963,

Heb je ook geprobeerd de Simkaart in een ander toestel te doen, of een andere Simkaart in jouw A71 te doen om te controleren of het niet aan jouw Simkaart/netwerk ligt?

Met groet,

Ajay

Community Manager
Sterre1963
Explorer
Opties
Sorry voor mijn late reactie. Ik heb helaas geen ander toestel om mijn simkaart voor langere tijd in te doen. Ik ga binnenkort even naar de KPN winkel voor advies en hulp. Begrijp dat ik daar een gratis nieuwe simkaart kan krijgen. Omdat het niet bij elk telefoongesprek misgaat is een nieuwe jaar denk ik de enige manier om het goed uit te kunnen testen.
Dank voor het meedenken Ajay.
0 Likes
Ajay-A
Community Manager
Opties

Bedankt voor jouw reactie Sterre1963,

Laat het weten en ik wens je alvast een fijn weekend!

Met groet,

Ajay

Community Manager
Sterre1963
Explorer
Opties
Doe ik. En fijn weekend ook alvast voor jou.
Anna_kes50
Apprentice
Opties
Is het probleem verholpen ?
Ik heb eenzelfde probleem en het lijkt veel voor te komen bij Samsung galaxy diverse telefoons ( bij mij ook a71).
Ik las ergens locatie aanzetten - dat lijkt me onzin.
Het gebeurt vnl met wifi aan en 4g uit. Wel verander ik regelmatig van wifi naar 4g en omgekeerd.
Er zijn talloze instellingen in de telefoon oa apps die wifi aan/uit zetten (smart things, Android auto, google play-services en wifi autom. Aan/uit). Mogelijk begonnen met optie bellen over wifi.

Het makkelijkste is een restart vd telefoon maar het is bizar dat de belangrijkste functie gewoon niet werkt.

Andere ideeën?
0 Likes
Sterre1963
Explorer
Opties
Nee, niet verholpen helaas. Soms gaat het een tijdje goed en dan is het probleem er ineens weer. Ik start mijn telefoon nu bijna dagelijks opnieuw op, dat lijkt iets te helpen. Gebeurt zowel bij gewoon bellen als bij bellen via WhatsApp.
Inmiddels weten bekenden dat het probleem zich voor kan doen als ze me bellen en dat ik na herstarten terugbel. Maar soms gebeurt het ook als ik door een instantie of zo gebeld wordt en dan is het knap vervelend.
Ik ga binnenkort een keer naar een kpn winkel. Wellicht weten zij meer. Zo ja, dan plaats ik hier een bericht.
0 Likes