Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

Galaxy S8 SIM locked buiten Europa

(Onderwerp aangemaakt op: 21-11-2018 03:11 PM)
455 Weergaven
mgc8
Apprentice
Opties

Hallo,

Een paar weken geleden kocht ik een Galaxy S8 als een verjaardagscadeau voor mijn vader die in een ander land woont. Ik zorgde ervoor dat ik een Nederlandse SIM erin legde en het meer dan 5 minuten gebruikt -- zoals gespecificeerd in de instructies voor de "unlock". Ik heb al ongeveer 20 minuten zowel uitgaande als inkomende gesprekken binnen Vodafone NL gedaan, evenals datagebruik. Toen stuurde ik de telefoon naar mijn vader. Het werkte goed, maar toen hij zijn SIM instelde, vroeg het om een ​​"Network PIN". Hij dacht dat het zijn SIM PIN was, en heeft het een paar keer ingevoerd, maar dat werkte niet. Dan is het volledig geblokeerd en nu vraagt ​​het om een ​​"Network PUK" -code, anders werkt het helemaal niet. Het lokale Samsung-kantoor kunde niet helpen. Kunt u alstublieft adviseren hoe we dit snel kunnen oplossen?

Dank u,

Met vriendelijke groet,

Mihnea

51 Antwoorden
EddyKopy
Apprentice
Opties

Wat dacht je, dat ik dat niet al gedaan heb?

ik gebruik de telfoon al een jaar in Nederlad!

Graag een antwoord waar ik wat aan heb.

0 Likes
Nick
MegaStar
Opties

De code is ook alleen nummers. Wat voor de nummers staat is een aanduiding voor welke code het is, deze hoef je niet in te vullen.


---------
Signature-Note10
"Changes call for innovation, and innovation leads to progress"
0 Likes
MrsAnnemarie
Apprentice
Opties

Hallo, afgelopen februari heb ik mij simlockvriie toestel bij jullie ter reparatie aangeboden. Zojuist kom ik tot ontdekking dat genoemd toestel niet simlockvrij is terug gekomen. Ik zou heel graag een unlock code willen ontvangen, ik ga nl aankomende donderdag naar Africa en zou graag mijn Safaricom sim willen gebruiken. Telefoon was dus simlockvrij en is niet simlockvrij geretourneerd. Vr.grt

0 Likes
BruceH
Community Manager
Opties

Hi @MrsAnnemarie,

 

Ik kan een unlock code voor je aanvragen, echter gaat hier wel enige tijd overheen.

 

Kun je via een privébericht jouw contactgegevens sturen, met daarbij het IMEI- en serienummer van het toestel. Ook heb ik een (kopie) van de aankoopbon nodig.

 

(Mocht je een dual-sim hebben, graag beide IMEI nummers sturen) 

rsz-846676
0 Likes
MrsAnnemarie
Apprentice
Opties
Excuses vooor late reactie alles komt zo jou kant op!
0 Likes
dutchnomad
Journeyman
Opties

Mensen, vraag gewoon vast een unlockcode aan, ook al heb je je toestel in Nederland gebruikt. Ik kwam er pas na 1,5 jaar achter dat een toestel dus niet regio unlocked was. En uiteraard geen bonnetje bij me terwijl ik in buitenland zit... heb niets aan die telefoon. Ik ga hem laten hacken, anders kan ik hem toch weggooien. En voor een andere moet ik weken op codes wachten, wat mij dus extra kosten geeft.

 

Om het probleem te omzeilen; vraag meteen als je een Samsung een unlockcode aan, ook al heb je die nodig. Want het is gewoon gebleken dat die regio unlockcode veel problemen geeft, ook al heb je je toestal al een jaar in NL gebruikt... beetje lullig om er pas op vakantie achter te komen want Samsung verzand dan gewoon in procedures.

 

 

0 Likes
MrsAnnemarie
Apprentice
Opties

Niet helemaal mee eens Dutchnomad, mijn telefoon deed het prefect tijdens mijn reizen in Kenia en andere vakantieoorden met lokale sims, pas na het vervangen van een nieuw moederbord gaf hij kuren aan, en tja, als mijn telefoon het al goed deed, sta je er niet bij still na vervanging. Toch vandaag stoute schoenen aangetrokken, Vodafone heeft alles in 1 wereld deals, en met NL Vodafone sims 20 min naar thuis front gebeld, daarna Keniaanse sim weer in toestel, en probleem opgelost. Dus de adviezen helpen wel 😜

0 Likes
Psecco
First Poster
Opties

 I also have the same problem. Can I send my details to see If you can help to fix it?

0 Likes
BruceH
Community Manager
Opties

 

@Psecco, Where did you buy the phone? In case you've purchased it in the Netherlands, you can try using an Dutch SIM, and calling for 5 - 10 minutes. Afterwards the lock should be gone

rsz-846676
0 Likes
Psecco
First Poster
Opties

Well in my case is actually the opposite. I bought it and used ir for some time in South America and now I am living in the Netherlands where the phone doesn't work with the Dutch SIM I bought due to this SIM network block. Do you think that after making a call with my home country SIM for several minutes then it would work? That would be a bit costly because of roaming but I can try it if that is the solution.

SIM network PIN blocked.png

0 Likes