op 26-11-2019 06:42 AM
Beste community,
Er is een vervelend probleem aan de hand.
Een jaar geleden heb ik een los toestel op belsimpel.nl gekocht. Het gaat om een Samsung Galaxy S7. Voor deze telefoon heb ik een sim-only abonnement van Tele2 gebruikt.
Om de telefoon simlock vrij te maken is mij verteld dat ik met een Nederlandse simkaart 5 minuten of langer binnen Europa moet bellen. Dit heb ik gedaan en het heeft niet gewerkt.
Nu ben ik aan het rondreizen door Azië en Australië voor 2 jaar lang.
Momenteel ben ik in Maleisië en hier heb ik een simkaart van de provider 'Hotlink' gekocht. Op het moment dat ik de simkaart in de telefoon plaats wordt mij gevraagd om een unlock-code/regio-code. De telefoon is dus niet simlock vrij.
Ik heb contact opgenomen met belsimpel. Daar wordt gezegd dat ze mij hier niet mee kunnen helpen en verwijzen mij door naar Samsung.
Hoe maak ik de telefoon simlock vrij in het buitenland?
Hoe kom ik aan de unlock-code?
Kan iemand mij hier alstublieft bij helpen?
Met vriendelijke groet,
Jesse
op 27-11-2019 09:43 AM
Hi @JJes,
De regiolock zou inderdaad opgegeven moeten zijn nadat je 5 a 10 minuten hebt gebeld met een Nederlandse SIM.
Als het niet heeft geholpen, dan zal ik een unlock code voor je aan moeten vragen.
Kun je jouw contactgegevens via een privébericht sturen? Ook heb ik het IMEI- en serienummer nodig + de aankoopdatum en een (kopie/screenshot van) aankoopbon.
Dan dien ik de aanvraag voor je in.
op 27-11-2019 09:01 PM
Ik heb een probleem met mijn Galaxy S6.... Heb de batterij laten vervangen en nu is min telefoon ineens gesimlocked...? Ga morgen terug naar de winkel waar ze de batterij hebben vervangen, in de hoop dat zij me kunnen helpen, maar vroeg me af of iemand hier misschien weet hoe ik dit op kan lossen?
op 28-11-2019 12:37 PM
op 28-11-2019 12:42 PM
Bij youmobile Nijmegen
op 28-11-2019 12:47 PM
op 28-11-2019 12:55 PM
op 28-11-2019 01:05 PM