Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Samsung S9 en J5, werkt niet buiten europa, netwerk geblokkeerd, voer PUK van sim-netwerk in

(Onderwerp aangemaakt op: 02-10-2018 09:16 PM)
1446 Weergaven
dutchnomad
Journeyman
Opties

Hier ook het probleem met regiolock van Samsung. Ik heb een 0nlangs een S9 Duos (dubbele sim) gekocht en heb nog een Samsung Galaxy J5 Duos. Beiden gekocht zonder telefoon abonnement en bewust simlockvrij. ook lange tijd in Nederland gebruikt om zeker aan die minuten regel te voldoen. Ik gebruik dual sim zodat je makkelijk in buitenland lokale simcard erin kan doen en dan internet hebt op mobiel. Maar dat ging dus niet door. Beide werken niet op Braziliaanse en Thaise Simkaarten. Wat is nu de oplossing? Weken wachten op een unlockcode? Waar kan ik email heen sturen. Ik zit nog wel 6 maanden in het buitenland voor ik weer even in Nederland ben.

Kan ik dus geen whatsapp meer ontvangen als ik geen wifi heb, UBER kan ik niet gebruiken en bel al uren kwijt aan het installeren, zoeken wat de problemen zijn en kan ik zometeen in mijn korte broek met 2 telefoons gaan lopen. Want ik heb nog een oude Samsung J3 Duos die wel werkt. Maar daar zit natuurlijk een slechte camera op, nauwelijks geheugen vrij, niet te vergelijken met S9. Wat een hoop irritatie en frustratie. En het kost een hoop tijd (dus geld) en extra kosten.

Foto van iemand anders, heb dezelfe melding als ik Thais of Braziliaans simkaart erin zet.

IMG_20170915_160557.jpg

Ongelofelijk wat een gedoe. Al 2 uur kwijt om andere telefoon in te richten en te zoeken waar het probleem is ontstaan (bij Samsung dus).

0 Likes
4 Antwoorden
KevinW
Samsung Members Star ★
Opties

Hoi Dutchnomad,

Dat is zeker een gedoe! Dit gaat om de regiolock, die zou moeten zijn opgeheven na een uitgaande oproep van minimaal 5 minuten met een Nederlandse simkaart. Je kunt een unlock-code aanvragen bij de klantenservice, bijvoorbeeld via Messenger.

kevin-sig
0 Likes
dutchnomad
Journeyman
Opties

Hi Kevin,

Al bericht gestuurd via messenger, nog geen reactie. Ik ben ook flink pissig. Koop ik een nieuwe S9 in plaats van een Iphone (laatste iphone net afgezworen), krijg je dit. Een hoop geld en frustratie armer door een ondeugdelijk Samsung regiolock systeem. Ik zal over mijn Samsung Laptop maar niets zeggen, die worden niet voor niets niet meer in Nederland verkocht. 

Ik heb weleens quarto sim Samsung gekocht in Brazilie (4 sim kaarten).  Dat werkte ook gewoon overal.

0 Likes
dutchnomad
Journeyman
Opties

Pas op met Samsung telefoons in buitenland!!

Ik heb een probleem. Ik heb een Samsung S9 DUOS simlockvrij gekocht in Nederland.
De Samsung producten hebben een regiolock, zodat ze niet grijs geexporteerd worden.
Deze lock zou moeten verdwijnen als je 10 minuten in Nederland hebt gebeld.
Maar dat werkt dus niet in de meeste gevallen!!!!!

Ik wilde een lokale simkaart uit Brazilie/Thailand/Mexico erin stoppen voor internet, maar dat kan niet.
Dan krijg je dus de melding dat je telefoon (regio) locked is.

Je kan dus geen lokale simkaarten gebruiken, ook al heb je de telefoon in NL gebruikt! Dat betekend flinke extra kosten als je buiten Europa een simkaart voor lokaal internet wil gebruiken (kan niet). Dus geen UBER, geen whatsapp als je ergens geen wifi hebt.

De oplossing, contact maken met servicecenter van Samsung via facebook.
Dan hebben ze alle gegevens nodig van het toestel en een aankoopbon die ik gelukkig digitaal had.
Daarna kan het 2 tot 4 weken duren voor je de unlock code krijgt. Daar wacht ik nu dus op.

Ik heb echter ook een galaxy S5 dual sim die ik 1 - 1,5 jaar geleden bij mediamarkt simlockvrij heb gekocht.
Ook die gegevens doorgegeven, maar ze kunnen/willen niet helpen.
Ik heb namelijk een aankoopbon nodig. En die ligt natuurlijk ergens in een doos in Nederland waar ik de komende maanden niet ben.
Nu weet ik dus ook waarom het destijds niet werkte toen ik er een Thaise simkaart in wilde stoppen.
Ik dacht dat het aan de simkaart lag en heb die weggegooid (20 euro foetsie).
Maar het was dus gewoon de fout van Samsung met hun simlockvrij toestellen die een regiolock hebben.
Ik moet nu dus nog een nieuwe telefoon kopen omdat Samsung verwijst naar procedures en een aankoopbon wil.

Kortom; Samsung is een %$#@$^& merk. Ze weten dat hun een probleem hebben veroorzaakt, maar bllijven hangen in procedures in plaats van service te verlenen en het op te lossen. Ik moet dus nog een extra telefoon kopen in het buitenland als ik al mijn telefoonnummers wil kunnen blijven gebruiken.

Bedankt Samsung!

0 Likes
Joannes
First Poster
Opties

Net een lang maar zeer prettig gesprek gehad met een service medewerker van Samsung.

De informatie om de regioblokkering op te heffen is/lijkt onvolledig. Mij werd het advies gegeven om ook minstens 5 minuten met mijn NL SIM kaart via slot twee (dus SD-kaart eruit) te bellen, slot 1 leeg dus. Had al eerder via slot 1 gebeld.

Hierna mijn NL SIM weer in slot 1 en mijn buitenlandse kaart in slot 2. Telefoon weer opstarten, pincode ingeven voor mijn SIM kaart en daarna de melding "opnieuw opstarten voor SIM-kaart 2"

Dit gedaan en nu werkt de S9+ met mijn buitenlandse (niet-EU) kaart.

Succes!

0 Likes