Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

enorm slecht 4G bereik (Vodafone)

(Onderwerp aangemaakt op: 01-02-2021 04:31 PM)
4851 Weergaven
Puji
Explorer
Opties
Op mijn S21 ultra heb ik echt bagger 4G bereik thuis. 1 balkje. Ik krijg ook constant IMS service berichten omdat bereik zo slecht is. 

Ik merk dat ik op mijn s10plus ook bagger bereik heb na de update naar one ui 3. Voorheen was bereik uitstekend. 
Ik zit op Vodafone. 

Ik las op de s20 forum dat one ui 2.5 bij KPN gebruikers ook voor 4G problemen zorgde. Dit kwam door instellingen bij KPN zelf. @Anonymous User kunnen jullie dit bij Vodafone nagaan? 

Wie heeft nog problemen met mobiel bereik op Vodafone? 

1 Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Oplossing
BruceH
Community Manager
Opties

Hi @Jesse8,

Goed dat je al het een en ander hebt geprobeerd!

Als het toestel up-to-date is, kun je nog een back-up maken van je gegevens en het toestel resetten. Een nieuwe SIM-kaart biedt ook soms uitkomst.

Helpt dat niet, dan raad ik je aan om gebruik te maken van onze Ophaalservice: https://bit.ly/3eNVdye

Kom je er zo uit? 👍

rsz-846676

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

0 Likes
40 Antwoorden
Patrick
Samsung Members Star ★★★
Opties
Als dit probleem na de update is ontstaan kun je 2 dingen doen.
Fabrieksherstel want er kan wat fout gegaan zijn, en bij Vodafone gaan klagen aangezien hun het signaal leveren.
Stars-Moderator-signature-800x200-patrick
0 Likes
Puji
Explorer
Opties
En bij samsung want zij moeten ervoor zorgen dat hun gsm's ondersteund worden bij mobiele netwerken anders heeft het geen zin om smartphones of nieuwe software te lanceren... @Samsung
Mijn s21 ultra heeft uit de doos al barslecht ontvangst.

En bij Vodafone sturen ze mij het bos in omdat ik een zakelijk contract heb en dat maar via mijn werkgever moet regelen.... Lekker handig.
0 Likes
Bartoffermans
Journeyman
Opties
ik stap binnenkort over op Vodafone, ik hoop dat ik niet deze problemen ga ervaren...
0 Likes
Patrick
Samsung Members Star ★★★
Opties
Hoeveel bereik je hebt heeft met de ontvangst te maken dus met Vodafone en niet met Samsung. Als hun geen goed signaal geven zou je een andere provider kunnen proberen.
Stars-Moderator-signature-800x200-patrick
0 Likes
Puji
Explorer
Opties
Als je met hetzelfde toestel van 1 software versie op de andere plots slecht bereik hebt ligt het aan het feit dat de software niet goed afgesteld is op het netwerk en andersom. En als een ander toestel met dezelfde software hetzelfde probleem heeft.. 'probeer een andere provider' is veel te kort door de bocht.

Zoals ik al zei s20 gebruikers hebben met one ui 2.5 en 3 eenzelfde probleem gehad met KPN. Oorzaak lag precies aan wat ik hierboven beschrijf. @Samsung graag snel werk van maken.
0 Likes
MartijnK
MegaStar
Opties

Hi, @Puij.

Welkom op de Samsung Community! 

Is de software verder helemaal up-2-date van jouw Galaxy S20 Ultra? Heb je de netwerkinstellingen ook al eens gereset? Ga hiervoor naar Instellingen > Algemeen beheer > Resetten > Netwerk Instellingen resetten.

Ook kun je via Instellingen > Verbindingen > Mobiele Netwerken de Netwerkmodus wijzigen.

Wij hebben overigens verder geen meldingen gehad dat het bereik minder is na de update, zelf heb ik ook een S20 Ultra met KPN en zowel 4G als 5G heeft volop bereik.

Wanneer je met je provider alle stappen hebt doorlopen kun je ook via de Members-app een foutrapport indienen. 

Groeten,

Martijn

members-moderator-signature-unpk-aug23-800x200
0 Likes
Maike11
First Poster
Opties
ik ben dus bij T-mobile en sinds kort een s21 ultra. Helaas heb ook ik op plekken slecht ontvangst waar ik eerder met mijn 4g huawei geen problemen had. en ook als ik van 5g naar 4g wissel wordt de ontvangst niet beter. Echt niet te geloven en onwijs irritant!
0 Likes
BruceH
Community Manager
Opties

Hi @Maike11,

Heb je de netwerkinstellingen al eens gereset? En gaat het om een wat oudere SIM-kaart? Dan loont het vaak om kosteloos een nieuwe aan te vragen via je provider 👍

Ga naar Instellingen > Algemeen beheer > Resetten en kies daar voor de optie Netwerkinstellingen resetten. Let op! Na het resetten moet je opnieuw verbinden met het netwerk, dus zorg dat je het wachtwoord van je wifiverbinding weet.

rsz-846676
0 Likes