Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

enorm slecht 4G bereik (Vodafone)

(Onderwerp aangemaakt op: 01-02-2021 04:31 PM)
4882 Weergaven
Puji
Explorer
Opties
Op mijn S21 ultra heb ik echt bagger 4G bereik thuis. 1 balkje. Ik krijg ook constant IMS service berichten omdat bereik zo slecht is. 

Ik merk dat ik op mijn s10plus ook bagger bereik heb na de update naar one ui 3. Voorheen was bereik uitstekend. 
Ik zit op Vodafone. 

Ik las op de s20 forum dat one ui 2.5 bij KPN gebruikers ook voor 4G problemen zorgde. Dit kwam door instellingen bij KPN zelf. @Anonymous User kunnen jullie dit bij Vodafone nagaan? 

Wie heeft nog problemen met mobiel bereik op Vodafone? 
Spring naar oplossing
40 Antwoorden
BruceH
Community Manager
Opties

@Puji, Had je het toestel ook al eens ter reparatie aangeboden? Mocht je hem nog niet zo lang hebben, dan kan de verkoper hem eventueel voor je omruilen.

rsz-846676
0 Likes
Nunzio
First Poster
Opties
BruceH, met alle respect maar ik zie je steeds dezelfde oplossingen aandragen.
Ik zit nog met de folie op mijn scherm dan moet ik het toestel nu al ter reparatie geven...
Overigens als ik de hoeveelheid klachten zie die over dezelfde minpunten gaan dan zal het wel aan het toestel liggen en zal het het beste zijn wat ze er momenteel uit kunnen halen.
0 Likes
BruceH
Community Manager
Opties

Met alle respect, maar ik zie niemand een duidelijke terugkoppeling geven op mijn vragen.

Daarnaast zijn er maar een X aantal dingen die je kunt proberen, dus logisch dat er dezelfde antwoorden komen op dezelfde vragen. Er zijn maar een aantal gevallen bekend en zo te lezen alleen met Vodafone. Het is aan onze ontwikkelaars en monteurs om voor een oplossing te zorgen.

• Nieuwe SIM-kaart testen
  • Toestel up-to-date?
  • Toestel hard-reset
  • Foutrapport sturen via de Samsung Members app
  • Reparatie/omruiling (Via verkoper of Ophaalservice)

Meer opties heb ik niet voor jullie helaas.

rsz-846676
0 Likes
Nunzio
First Poster
Opties
Hoi, ik weet wel waarom je geen terugkoppeling krijgt, dat is omdat er geen vertrouwen is in de aangedragen oplossing.
Ik heb mijn toestel net, trouwens iedereen heeft hem net, wat heeft een reset dan voor zin?
En natuurlijk als je zo'n toestel net hebt dan ga je ermee aan de slag en doe je die updates ook meteen dus dat is dan al gedaan.
Blijft alleen de Simkaart over.. Nou.. Zal het daaraan liggen?
Overigens heb ik Tmobile net als mijn hele gezin en als zij beter ontvangst hebben met goedkope types andere merken telefoons dan steekt dat wel.
Ik moet al uitleggen waarom ik een telefoon heb gekocht van bijna 1500 dus dan word je gewoon niet vrolijk van dit soort dingen..
0 Likes
BruceH
Community Manager
Opties

Dan kun je dit met de verkoper bespreken, meer opties heb ik ook niet voor je.

rsz-846676
0 Likes
Puji
Explorer
Opties
Ik heb iets gevonden dat het probleem blijkbaar verhelpt. Heb nu terug vol bereik. Je moet je SIM kaart opnieuw registreren op het netwerk. Benieuwd of dit blijft duren. Instructies voor Vodafone maar in principe van toepassing op alles. Ga naar je network settings en schakel manueel netwerk operator kiezen uit. Selecteer een andere dan jouw operator, bv KPN als je Vodafone hebt. Registeren zal niet lukken. Selecteer nu manueel opnieuw Vodafone. Registreren zal lukken en je bereik schiet omhoog. Zet daarna automatisch network operator kiezen terug aan. Succes!
https://www.vodafone.nl/support/internet-en-dekking/ik-kan-niet-bellen-of-internetten.shtml
BruceH
Community Manager
Opties

@Puji, Thanks voor het doorgeven! Werkt het bij jou nog steeds naar behoren? 👍

rsz-846676
0 Likes
Puji
Explorer
Opties
Nog steeds 100% bereik en geen enkel bericht meer dat ik 'emergency services' niet kan bereiken omdat ik op wifi bellen zit. Dus gaat goed!
Puji
Explorer
Opties
Probleem is sinds vandaag terug. Heb hetzelfde trucje geprobeerd maar zonder resultaat
0 Likes
knoppers
Apprentice
Opties
Ook ik heb met de s21 ultra slechte ontvangst. Ik heb er een KPN en Vodafone simkaart in zitten. Beide meestal maar 1 streepje ontvangst. Doe ik een simkaartje in mijn oude s9 plus dan heb ik 4 streepjes ontvangst
0 Likes