Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

Batterij snel leeg na laatste update

(Onderwerp aangemaakt op: 09-02-2021 07:36 PM)
11480 Weergaven
Dieneke
Apprentice
Opties

Na de laatste update naar Android 11 loopt mijn batterij heel snel leeg. Ik kan zo geen "vreemde" verbruiken vinden. Maar ik moet nu twee keer per dag mn Samsung Galaxy s10 opladen en dat was voor deze update zeker niet het geval. 

Meerdere mensen hier last van, of tips?

Alvast bedankt

1 Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Oplossing
Patrick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Deze opmerkingen slaan natuurlijk nergens op.

Als na een nieuwe Android update er batterij problemen zijn dan kun je het beste even een fabrieksherstel doen. Dit lost de problemen op.

Stars-Moderator-signature-800x200-patrick

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

37 Antwoorden
AshVesh
Journeyman
Opties
ieder jaar hetzelfde als er een nieuwe telefoon uitkomt. het is me opgevallen voordat de nieuwe telefoon uitkomt, komt Samsung met een update en vervolgens gaat je batterij sneller leeg.
Dieneke
Apprentice
Opties
dus alleen om de nieuwste telefoons te verkopen? 😒
Oplossing
Patrick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Deze opmerkingen slaan natuurlijk nergens op.

Als na een nieuwe Android update er batterij problemen zijn dan kun je het beste even een fabrieksherstel doen. Dit lost de problemen op.

Muppetje80
Journeyman
Opties

Ik heb dit probleem ook, ik moet mijn telefoon ook 2x per dag minimaal opladen sinds Android 11 + One UI 3.0. En een factory reset als optie? Nee sorry, dat vind ik niet acceptabel. Er moet toch een oorzaak zijn? 

Ik werk zelf in de ICT, wij geven ook niet bij ieder probleem op de PC alleen maar de optie "installeer Windows maar opnieuw". 

Patrick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Een PC en een Android toestel zijn 2 hele verschillende dingen.. 

Bij een grote Android update kan het helaas wel eens voorkomen dat er wat mis gaat tijdens de update en dat er daarna problemen zijn. Een fabrieksherstel is de enige optie om die problemen te corrigeren.  Jij vind dat misschien niet acceptabel maar dat is wel de enige manier om het op te lossen.

Muppetje80
Journeyman
Opties

Maar dan is het bij heel Nederland toch mis gegaan? Het internet is ontploft over dit onderwerp, iedereen heeft issues. Sterker nog, de uitrol van 11 is stilgelegd eerder dit jaar omdat ze overspoeld werden met klachten. Lijkt mij een issue dat Samsung moet verhelpen.

Patrick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Neehoor bij het overgrote deel is het goed gegaan.  Het is spijtig om te horen dat het bij jou niet goed is gegaan.  Je kunt 2 dingen doen nu of het advies volgen of overal gaan posten hoe oneens je het bent met het advies🤷‍

Misschien ook even bij Google zelf gaan posten dat er meer opties moeten komen behalve fabrieksherstel. 

Muppetje80
Journeyman
Opties

Weet je wat het is, ik heb geen moeite om een oplossing toe te passen, alleen ervaring leert dat een factory reset eigenlijk nooit helpt, en dan vind ik het mega irritant dat ik een week bezig ben om alles weer te herstellen en nog geen oplossing heb. 

Dank voor je antwoord, ik ga wel op zoek naar een andere plek om een oplossing te vinden.

Patrick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Je zegt een ICT'er te zijn, ik ga er dan vanuit dat je wel een beetje verstand hebt van alles.  Alle data op een SD kaart bijv.. Fabrieksherstel is in 2min gedaan + 20min om de boel in te richten. 

Als het een week duurt dan doe je ergens iets verkeerd