Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Batterij snel leeg Galaxy S20

(Onderwerp aangemaakt op: 21-04-2020 11:39 AM)
13332 Weergaven
J02
Explorer
Opties

Hey

Ik heb een maand geleden de normale Galaxy S20 gekocht. Ik heb nooit een lange Screen On Time gehad. Altijd rond de 3 uur. Op internet lees ik dat dit veel langer hoort te zijn. Ik heb een systeemapp gevonden genaamd SettingsBixby. Deze verbruikt rond de 20% per keer vanaf een volle batterij. De systeemapp zelf komt niet bij het batterijverbruik, maar als ik er naar zoek staat er bij batterij effectief 20% sinds laatst volledig opgeladen. 

Heeft nog iemand dit probleem? Weet iemand hoe dit op te lossen valt? 

Alvast bedankt

1 Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Oplossing
BruceH
Community Manager
Opties

Reset het toestel eens, kijk dan voor een week hoe het gaat met het batterijverbruik. Gaat hij dan nog snel leeg, dan kun je een afspraak maken voor een Hulp op afstand sessie: https://bit.ly/2OhhbuU

Dan loopt een collega van mij op afstand de instellingen met je na, om te kijken waar het mis gaat. Het kan ook aan je apps of instellingen liggen, dit kun je uitsluiten door het toestel in de Veilige Modus op te starten: 

https://bit.ly/2JQrwvP

Als hij dan niet snel leeg gaat, ligt het in ieder geval niet aan de hardware.

rsz-846676

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

21 Antwoorden
Berg80
Helping Hand
Opties
Hey Jens check deze post:

https://eu.community.samsung.com/t5/Galaxy-S20-S20-S20-Ultra/Galaxy-S20U-Battarijduur-verbeteren/m-p...

Hopelijk kun je hier iets mee.

Groet Bergje
J02
Explorer
Opties
Hey Bergje
Ik ga eens een kijkje nemen.
Alvast bedankt.
bij1
First Poster
Opties

@J02  schreef:

Hey

Ik heb een maand geleden de normale Galaxy S20 gekocht. Ik heb nooit een lange Screen On Time gehad. Altijd rond de 3 uur. Op internet lees ik dat dit veel langer hoort te zijn. Ik heb een systeemapp gevonden genaamd SettingsBixby. Deze verbruikt rond de 20% per keer vanaf een volle batterij. De systeemapp zelf komt niet bij het batterijverbruik, maar als ik er naar zoek staat er bij batterij effectief 20% sinds laatst volledig opgeladen. 

Heeft nog iemand dit probleem? Weet iemand hoe dit op te lossen valt? 

Alvast bedankt

0 Likes
wendybk
Apprentice
Opties

Vorige maand de S20 gekocht en verbaasd gemerkt dat het toestel bij normaal gebruik, foto's maken en een aantal apps gebruiken nog geen 8 uur per dag meegaat. Ik heb nu zo goed als alles uitgezet, maar de s20 loopt gewoon leeg terwijl ik er naar kijk! als ik op ultieme spaarstand, met bv nog 3,5 uur batterij tijd te gaan , 3 foto's maak is de batterij leeg! Heel frustrerend, weinig waar voor je geld als je niets kan gebruiken waarvoor die bedoeld is. En het toestel wordt gloeiend heet als ik bv van energiestand verwissel. Als dit  de door de laatste updates komt, zoals ik ergens las, hoop ik dat er snel weer een andere update komt die deze bugs allemaal oplost. Erg jammer.

J02
Explorer
Opties

Hoeveel Screen On Time haal je met een volle batterij?

0 Likes
wendybk
Apprentice
Opties

sorry, wat is Screen on Time? Ik vermoed schermtijd?

0 Likes
J02
Explorer
Opties

Als je naar instellingen, apparaatonderhoud, batterij gaat dan vind je onder de grafiek Tijd scherm aan. Dit is hoelang je scherm heeft aangestaan op de dag zelf.

BruceH
Community Manager
Opties

Deel ook even een screenshot van het batterijverbruik bij Instellingen -> Apparaatonderhoud -> Batterij -> Batterijverbruik.

rsz-846676
Berg80
Helping Hand
Opties

En nog belangrijker, als dit ontstaan is na de recente update, stuur dan een foutrapport en loggegevens door in de Samsung Members app. Dan wordt het wellicht spoedig opgelost.