op 21-04-2020 11:39 AM
Hey
Ik heb een maand geleden de normale Galaxy S20 gekocht. Ik heb nooit een lange Screen On Time gehad. Altijd rond de 3 uur. Op internet lees ik dat dit veel langer hoort te zijn. Ik heb een systeemapp gevonden genaamd SettingsBixby. Deze verbruikt rond de 20% per keer vanaf een volle batterij. De systeemapp zelf komt niet bij het batterijverbruik, maar als ik er naar zoek staat er bij batterij effectief 20% sinds laatst volledig opgeladen.
Heeft nog iemand dit probleem? Weet iemand hoe dit op te lossen valt?
Alvast bedankt
Opgelost! Ga naar oplossing.
op 08-09-2020 12:03 AM
op 08-09-2020 08:42 AM
Is dit vanaf dag 1 geweest of na de meeat recente update? In dat geval even een foutrapport aanmaken en hierbij een logbestand bijvoegen versturen in de Members app.
op 08-09-2020 08:54 AM
op 08-09-2020 09:16 AM
Nu is het zo dat de technologie sneller moet en gaat en dat dit meer vergt van een batterij, echter is het weel erg opvallend dat dit, vermoedelijk ook bij jou, door de recente One Ui 2.5 update is gekomen. Ik advieseer je op je Samsung Member app te openen. Ga maar omdersteuning en dan foutrapport aanmaken. Kies voor systeemlog bijvoegen en omschrijf het probleem . Alleen door het kenbaar maken daar kunnen de softwareontwikkelaars er eventueel wat mee. 🤞
op 08-09-2020 09:48 AM
op 08-09-2020 01:22 PM
Wellicht kun je deze nog inruilen voor een ander toestel?
op 08-09-2020 01:34 PM
Reset het toestel eens, kijk dan voor een week hoe het gaat met het batterijverbruik. Gaat hij dan nog snel leeg, dan kun je een afspraak maken voor een Hulp op afstand sessie: https://bit.ly/2OhhbuU
Dan loopt een collega van mij op afstand de instellingen met je na, om te kijken waar het mis gaat. Het kan ook aan je apps of instellingen liggen, dit kun je uitsluiten door het toestel in de Veilige Modus op te starten:
Als hij dan niet snel leeg gaat, ligt het in ieder geval niet aan de hardware.
op 09-01-2021 08:48 AM
Inderdaad héél erg jammer! Ik ondervind net hetzelfde. Ben in december een paar keer de zonsondergang gaan fotograferen, en mij lijkt het dat door de kou de batterij nóg veel sneller leegloopt. van 36 procent plots naar nul, zelfs eens van 51 na een paar foto's plots toestel volledig uit. Hoe frustrerend om net op het mooiste moment helemaal geen toestel meer te hebben. Ik heb echt héél erg ontgoocheld in de S20 edge. Een toestel dat ik bijna 1000 euro betaal moet toch wel presteren, ook in de buitenlucht. Ik heb het speciaal gekocht omwille van de goede camera (hoewel die ook tegenvalt: de kleuren worden steevast teveel opgelicht....en zo voel ik mij zelf ook met dit toestel. mijn S9 plus was veel beter.
op 09-01-2021 02:40 PM
op 11-01-2021 09:54 AM
Hi @DirkProximus,
Lijkt erop dat de batterij dan zwak is. Als het toestel uitvalt terwijl je nog voldoende batterij hebt, is meestal de batterij zwak geworden of zit er iets niet helemaal goed in het toestel. Ik raad je daarom aan om hem via de Ophaalservice ter reparatie aan te bieden: https://bit.ly/2jwV3SJ