Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

Apps verplaatsen zich zelf terug naar intern geheugen

(Onderwerp aangemaakt op: 09-04-2017 09:55 AM)
21904 Weergaven
OD1989
First Poster
Opties

Hoi allemaal,

 

Ik loop tegen het volgende probleem aan. Apps die ik van mijn interne geheugen naar mijn SD kaart heb verplaatst, verhuizen (zichzelf) uiteindelijk weer terug naar het intern geheugen. Hierdoor ben ik bijna wekelijks bezig om mijn apps weer te verplaatsen naar mijn SD kaart. 

Heeft iemand hier ervaring mee en is het makkelijk op te lossen?

Spring naar oplossing
36 Antwoorden
Pieter19531
Journeyman
Opties
BruceH
 
BruceH Moderator 
Moderator
 

Hier is jammer genoeg nog geen oplossing voor.

 

En daar doen ze het dan mee af. 

 

Het interesseert ze volgens mij niet want de mensen kopen de telefoons toch wel. 

 

Er is eerder geroepen dat er mogelijkerwijs een oplossing zou komen met de nieuwere android versies maar dat is tot op heden, zelfs bij android 9, niet het geval. 

Nick
MegaStar
Opties

Dit is al heel lang het geval. De reden die toen gegeven was, had ermee te maken dat SD kaarten van gebruikers bijna altijd minder snel zijn dan het interne opslag. Dit kan ervoor zorgen dat, wanneer apps op een SD kaart worden geplaatst, enr vertragingen plaatsvinden in de telefoon. 


---------
Signature-Note10
"Changes call for innovation, and innovation leads to progress"
0 Likes
Pieter19531
Journeyman
Opties

Als het al heel lang het geval is wordt het onderhand toch wel tijd dat er iets aan wordt gedaan. Heel veel gebruikers ondervinden hier problemen door. 

zzsam
Explorer
Opties

Kreeg vandaag een melding dat er bijna geen vrije ruimte op mijn interneschijf aanwezig is.

Wat bleek, 22 apps die ik op de externeschijf heb geplaatst waren weer teruggezet op mijn interneschijf. 

 

Wanneer stopt deze onzin nou eens?

 

Het is toch van de zotte dat ik steeds mijn apps moet terug zetten na iedere update 🤬

 

Screenshot_20190915-234100.jpg

0 Likes
BruceH
Community Manager
Opties

Jammer genoeg is er nog geen optie om dit te voorkomen, bij een update worden inderdaad de apps teruggezet naar de opslag van het toestel.

 

Wellicht dat je beter jouw foto's en video's op de SD-kaart kunt zetten en de apps op je toestel laten staan?

rsz-846676
0 Likes
zzsam
Explorer
Opties

Even voor de duidelijkheid, deze topic is gestart in april 2017, dat is bijna twee en een halfjaar geleden. 

Al die jaren krijgen we steeds het zelfde antwoord....... "Jammer genoeg is er nog geen optie om dit te voorkomen"

 

Hoe moeilijk kan het zijn?

 

[Quote Samsung] "Om ruimte te besparen op uw interneschijf kunt u bestanden en apps verplaatsen naar de SD kaart"

 

Dus wat heeft het voor een zin een SD kaart te gebruiken als deze apps bij iedere update worden terug geplaatst op de interneschijf?

 

Nogmaals, als jullie zo bijdehand zijn deze apps te verplaatsen naar de interneschijf voor een update, wees dan ook zo bijdehand ze na de update weer terug te zetten op de SD kaart.

 

Sinds 2017, echt te bizar voor woorden!

 

John

zzsam
Explorer
Opties

Beste BruceH,

 

Ik heb gedaan wat je voorstelde. Zie screenshot. 

Al mijn apps staan lokaal, in totaal 5 Gig. De overige 15 Gig is door het systeem ingebruik.

Zoals je ziet is er nog steeds geen ruimte, wat nu?

 

Groet,

John

Screenshot_20190929-202741_Device maintenance.jpg

 

0 Likes
Tim
GrandMaster
Opties

@zzsam Misschien is het dan een idee om "vers" te beginnen, door een back-up en reset te doen. Het lijkt erop dat er een softwarefout in je toestel zit, waardoor de opslag verkeerd wordt gezien.

Moderator-signatures-v1-NL You must take your place in the Circle of Life." ~ The Lion King
0 Likes
Jabberwock
Navigator
Opties

Even voor de duidelijkheid aan iedereen die afgeeft op Samsung die het maar even moet fiksen. . Dit is standaard gedrag van Android! 

Zie hier een bericht van een Google medewerker op het Google support forum

https://support.google.com/googleplay/forum/AAAA8CVOtD8gf1s9L2oDNA/?hl=en-GB 

zzsam
Explorer
Opties

Het is ondertussen 2020, is er al enig zicht op dit probleem?

0 Likes