op 09-04-2017 09:55 AM - laatst bewerkt op 21-03-2019 01:11 PM door RobertS
- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Dempen
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
- Ongepaste inhoud melden
Hoi allemaal,
Ik loop tegen het volgende probleem aan. Apps die ik van mijn interne geheugen naar mijn SD kaart heb verplaatst, verhuizen (zichzelf) uiteindelijk weer terug naar het intern geheugen. Hierdoor ben ik bijna wekelijks bezig om mijn apps weer te verplaatsen naar mijn SD kaart.
Heeft iemand hier ervaring mee en is het makkelijk op te lossen?
Opgelost! Ga naar oplossing.
- Tags:
- Try aap manger lll 3
1 Oplossing
Geaccepteerde oplossingen
op 09-04-2017 10:31 AM
- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Dempen
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
Hoi OD,
Dit is bekend gedrag in Android Lollipop. Nadat apps geüpdatet zijn, worden ze automatisch terug op het interne geheugen geplaatst. Inderdaad heel irritant!
Mogelijk krijgt je telefoon nog een update naar een nieuwe Androidversie waar dit niet gebeurt. Dat is afhankelijk van de leeftijd van je telefoon.
Je kunt dit op sommige telefoons zelf ook met een PC en een ontwikkelprogramma voor Android (adb) omzeilen door je telefoon te vertellen dat hij apps standaard op de SD kaart moet installeren, maar dit kan van invloed zijn op de werking van bepaalde apps en als je bijvoorbeeld niet met de command line om kunt gaan raad ik het eigenlijk af.
- « Vorige
- Volgende »
op 09-04-2017 10:31 AM
- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Dempen
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
Hoi OD,
Dit is bekend gedrag in Android Lollipop. Nadat apps geüpdatet zijn, worden ze automatisch terug op het interne geheugen geplaatst. Inderdaad heel irritant!
Mogelijk krijgt je telefoon nog een update naar een nieuwe Androidversie waar dit niet gebeurt. Dat is afhankelijk van de leeftijd van je telefoon.
Je kunt dit op sommige telefoons zelf ook met een PC en een ontwikkelprogramma voor Android (adb) omzeilen door je telefoon te vertellen dat hij apps standaard op de SD kaart moet installeren, maar dit kan van invloed zijn op de werking van bepaalde apps en als je bijvoorbeeld niet met de command line om kunt gaan raad ik het eigenlijk af.
op 18-07-2017 02:31 PM
- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Dempen
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
Hoi,
Ik kamp met ditzelfde probleem en erger me er groen en geel aan. Ik heb een A5 2016. Gaat dit toestel nog een update krijgen naar een softwareversie waar die niet gebeurt?
Gr. Joyce
op 18-07-2017 02:38 PM
- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Dempen
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
op 18-07-2017 02:39 PM
- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Dempen
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
op 21-09-2017 10:52 AM
- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Dempen
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
Hoi Kevin,
Helaas pindakaas. Deze update heeft het probleem niet verholpen. Na update worden de apps wéér vanzelf terug verplaatst naar het toestelgeheugen. Ik ben dus eeer wekelijks de apps handmatig terug aan het zetten.
Nu ben ik erover aan het denken om de A5 2017 aan te schaffen maar is dit ook bij dit toestel aan de hand?
Gr. Joyce
op 27-09-2017 11:58 AM
- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Dempen
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
Hi @Joyce3,
ik heb hetzelfde op mijn S7 Edge. Ik denk eerder dat de software zo gebouwd is, dan een fout van je toestel.
op 27-09-2017 12:05 PM
- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Dempen
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
Ja, ik had alleen gehoopt dat bij nieuwe versies dit anders zou zijn.
Gruwelijk irritant dus enige twijfel of het volgende toestel ook wel Samsung moet gaan worden.
op 25-09-2018 01:04 AM
- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Dempen
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
Hetzelfde probleem is ook aanwezig bij de A5 2017, erg irritant dat je het continu weer op de SD kaart moet zetten
op 24-04-2019 01:46 PM
- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Dempen
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
Wat is de oplossing als ik mag vragen want bij in nwr versie blijft het probleem aanwezig!!!

- « Vorige
- Volgende »