Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

Apps verplaatsen zich zelf terug naar intern geheugen

(Onderwerp aangemaakt op: 09-04-2017 09:55 AM)
21873 Weergaven
OD1989
First Poster
Opties

Hoi allemaal,

 

Ik loop tegen het volgende probleem aan. Apps die ik van mijn interne geheugen naar mijn SD kaart heb verplaatst, verhuizen (zichzelf) uiteindelijk weer terug naar het intern geheugen. Hierdoor ben ik bijna wekelijks bezig om mijn apps weer te verplaatsen naar mijn SD kaart. 

Heeft iemand hier ervaring mee en is het makkelijk op te lossen?

1 Oplossing


Geaccepteerde oplossingen
Oplossing
KevinW
Samsung Members Star ★★
Opties

Hoi OD,

 

Dit is bekend gedrag in Android Lollipop. Nadat apps geüpdatet zijn, worden ze automatisch terug op het interne geheugen geplaatst. Inderdaad heel irritant!

 

Mogelijk krijgt je telefoon nog een update naar een nieuwe Androidversie waar dit niet gebeurt. Dat is afhankelijk van de leeftijd van je telefoon.

 

Je kunt dit op sommige telefoons zelf ook met een PC en een ontwikkelprogramma voor Android (adb) omzeilen door je telefoon te vertellen dat hij apps standaard op de SD kaart moet installeren, maar dit kan van invloed zijn op de werking van bepaalde apps en als je bijvoorbeeld niet met de command line om kunt gaan raad ik het eigenlijk af.


kevin-sig

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

0 Likes
36 Antwoorden
Oplossing
KevinW
Samsung Members Star ★★
Opties

Hoi OD,

 

Dit is bekend gedrag in Android Lollipop. Nadat apps geüpdatet zijn, worden ze automatisch terug op het interne geheugen geplaatst. Inderdaad heel irritant!

 

Mogelijk krijgt je telefoon nog een update naar een nieuwe Androidversie waar dit niet gebeurt. Dat is afhankelijk van de leeftijd van je telefoon.

 

Je kunt dit op sommige telefoons zelf ook met een PC en een ontwikkelprogramma voor Android (adb) omzeilen door je telefoon te vertellen dat hij apps standaard op de SD kaart moet installeren, maar dit kan van invloed zijn op de werking van bepaalde apps en als je bijvoorbeeld niet met de command line om kunt gaan raad ik het eigenlijk af.


kevin-sig
0 Likes
Joyce3
Explorer
Opties

Hoi,

 

Ik kamp met ditzelfde probleem en erger me er groen en geel aan. Ik heb een A5 2016. Gaat dit toestel nog een update krijgen naar een softwareversie waar die niet gebeurt?

 

Gr. Joyce

0 Likes
KevinW
Samsung Members Star ★★
Opties
Hoi Joyce,

Dat kan ik me goed voorstellen. Goed nieuws: de update naar Android 7 waarmee dit probleem wordt opgelost wordt op dit moment uitgerold voor de Galaxy A5 2016. De uitrol heeft Nederland al bereikt, dus binnenkort zou je van het probleem verlost moeten zijn! :smiling-face:

kevin-sig
0 Likes
Joyce3
Explorer
Opties
Halleluja! Dan is het wellicht de update die ik nu aan het downloaden ben. Thanks voor dit snelle antwoord!
0 Likes
Joyce3
Explorer
Opties

Hoi Kevin,

 

Helaas pindakaas. Deze update heeft het probleem niet verholpen. Na update worden de apps wéér vanzelf terug verplaatst naar het toestelgeheugen. Ik ben dus eeer wekelijks de apps handmatig terug aan het zetten.

Nu ben ik erover aan het denken om de A5 2017 aan te schaffen maar is dit ook bij dit toestel aan de hand?

 

Gr. Joyce

0 Likes
BruceH
Community Manager
Opties

Hi @Joyce3,

 

ik heb hetzelfde op mijn S7 Edge. Ik denk eerder dat de software zo gebouwd is, dan een fout van je toestel.

rsz-846676
0 Likes
Joyce3
Explorer
Opties

Ja, ik had alleen gehoopt dat bij nieuwe versies dit anders zou zijn.

Gruwelijk irritant dus enige twijfel of het volgende toestel ook wel Samsung moet gaan worden.

0 Likes
Aukje
First Poster
Opties

Hetzelfde probleem is ook aanwezig bij de A5 2017, erg irritant dat je het continu weer op de SD kaart moet zetten 

0 Likes
Janny26373
First Poster
Opties

Wat is de oplossing als ik mag vragen want bij in nwr versie blijft het probleem aanwezig!!!

0 Likes