Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Tip: Wandelen wordt leuk met de wereldwijde uitdagingen in Samsung Health!

(Onderwerp aangemaakt op: 02-06-2017 12:08 AM)
2252 Weergaven
KevinW
Samsung Members Star ★★
Opties

De Japanse dokter Yoshiro Hatano raadde aan om minimaal 10.000 stappen per dag af te leggen. Het onderzoeksteam waar hij leiding aan gaf concludeerde dat mensen gemiddeld 3.500 tot 5.000 stappen per dag aflegden, en dat als ze dit verhoogden naar 10.000 stappen, de onderzoeksgroep positieve effecten op de gezondheid ervoer. Inmiddels is het 10.000 stappen-advies ook overgenomen in het westen.

 

Hij wilde zijn nieuwe product verkopen, de eerste stappenteller; Manpo-Kei, te vertalen naar tienduizend stappen-meter. Dit deed hij nadat zijn onderzoek geaccepteerd werd, maar marketing en research liepen hier dus wel erg door elkaar. Toch is het gezond en aan te raden om meer stappen af te leggen.

 

Hartstikke leuk natuurlijk, maar meer stappen afleggen is makkelijker gezegd dan gedaan. We lopen vaak minder dan we zelf denken en met bijvoorbeeld een kantoorbaan is het nog niet zo makkelijk om extra stappen te zetten. Een goede motivatie en een bepaalde fun-factor zijn daarom erg belangrijk!

 

Samsung Health heeft daarom in de maand juni de Wereldwijde Uitdagingen geïntroduceerd. Je loopt dan met alle andere Samsung Healthgebruikers die zich hiervoor hebben opgegeven (op het moment van schrijven op dag 1 al ruim 200.000!) een bepaald 'parcours' en je krijgt beloningen voor het halen van de uitdagingen.

 

Hoe werkt het?

Er zijn twee rondes. In de eerste ronde is het de bedoeling dat je alle sterren op het parcours binnen een bepaalde tijd verzamelt en om het weergegeven stappendoel voor die maand te halen. Haal ook je ingestelde gezondheidsdoelen, je krijgt hiervoor bonuspunten! Aan het einde van de ronde kan er een coole badge op je liggen wachten.

 

In de tweede ronde moet je proberen je records te verbreken. Verhoog het aantal stappen en als het je lukt om in de top 30% of zelfs top 10% te komen, krijg je extra punten als beloning.

 

De uitdaging begint op de eerste dag van de maand en eindigt op de laatste dag van de maand. Je kunt je op elk moment van de maand inschrijven om mee te doen, en je kunt je ook altijd weer afmelden. Als je je afmeldt, worden je gegevens in de uitdaging gewist. Je stappen worden geteld vanaf het moment van inschrijving. Je kunt tot een dag na sluiting (dus op de eerste van de volgende maand) nog stappen uploaden naar de uitdaging. Hierna is je score definitief.

 

 

Deze maand heet de uitdaging: Broccoli!
SamHealth.jpg 

Heel veel gezond plezier! Wil jij ook je levensstijl veranderen met meer stappen? Wat vind je van deze wereldwijde challenges? Let us know! :smileyvery-happy:


kevin-sig
13 Antwoorden
Rohit
Samsung Members Star ★★
Opties
Nice, hoeveel stappen heb jij al Kevin?? :face-with-stuck-out-tongue-and-winking-eye:
Stars-Moderator-signature-800x200-2
0 Likes
KevinW
Samsung Members Star ★★
Opties

Toch nog 10.500 op dag 1 :smileyvery-happy: Met nog 60 uur voor de 20k-ster, dat moet wel lukken 😎


kevin-sig
BruceH
Community Manager
Opties

Een uitgelezen kans om even te pronken met jullie recordaantal stappen! Ik trap hierbij af: 

 

record.png

 

Nu jullie weer. 😜

rsz-846676
Rohit
Samsung Members Star ★★
Opties
Ik gebruik die stappen teller niet :face-with-stuck-out-tongue-and-winking-eye:
Stars-Moderator-signature-800x200-2
0 Likes
KevinW
Samsung Members Star ★★
Opties

Of ik het pronken zou willen noemen is een tweede, maar...

Screenshot_20170606-134237.jpg

😇


kevin-sig
Lot
Big Cheese
Opties

Goed hoor! Ik red dat alleen maar op vakantie...


---------
Signature-Note10
“I don't think..." -"Then you shouldn't talk", said the Hatter.
0 Likes
hans-1965
First Poster
Opties

Best leuk, alleen raar dat de top 10 wandelaars na 2 dagen al 450000 stappen hebben gelopen.

0 Likes
Maridec
First Poster
Opties

Na dag 1 heeft de leider 164000 stappen....hoe kan Dit?....ik na 100km fietsen omgerekend 16000 stappen

0 Likes
henkjan99
Journeyman
Opties

Weet iemand wat dit betekent? Ik zie het totaal aantal deelnemers en daarnaast een veem kager aantal, in dit geval 51. Dit zijn géén vrienden. Wie zijn het wel?

Screenshot_20210102-193207_Samsung Health.jpg