Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

Welke smart scales werken samen met S Health?

(Onderwerp aangemaakt op: 24-03-2017 06:39 AM)
24867 Weergaven
AlbertRADIO
Student
Opties

Ik heb de Samsung Galaxy S7 edge. Ben de laatste tijd meer gaan sporten en wil graag mijn gewicht gaan bijhouden. Het is online erg onduidelijk welke smart scale weegschalen goed samenwerken met S-Health. Hebben jullie voor mij advies welke smart scale ik het beste kan nemen? Ik vind het vooral belangrijk dat hij automatisch kan synchroniseren met S-Health. Ik heb namelijk geen zin om elke dag de gegevens te gaan invoeren... 

1 Oplossing


Geaccepteerde oplossingen
Oplossing
KevinW
Samsung Members Star ★★
Opties

Hey Albert,

 

Wat een goed initiatief!👍

 

In S Health kun je, als je rechtsboven op de drie puntjes en dan Accessoires drukt, zien welke weegschalen worden ondersteund. De meesten​ hiervan zijn niet altijd even makkelijk in Nederland te kopen.

 

Die van Samsung zelf bijvoorbeeld is niet langer te koop. Dan heb ik nog ervaring met één ander merk in dat lijstje, namelijk Omron. Dat is een heel goed merk, maar zit wel aan de prijzige kant. Ik geloof dat de weegschaal die op het lijstje staat zo'n €150 kostte. Over de andere weegschalen kan ik niet echt een oordeel geven.

 

In elk geval heel veel succes en plezier met sporten! 🏃


kevin-sig

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

17 Antwoorden
Oplossing
KevinW
Samsung Members Star ★★
Opties

Hey Albert,

 

Wat een goed initiatief!👍

 

In S Health kun je, als je rechtsboven op de drie puntjes en dan Accessoires drukt, zien welke weegschalen worden ondersteund. De meesten​ hiervan zijn niet altijd even makkelijk in Nederland te kopen.

 

Die van Samsung zelf bijvoorbeeld is niet langer te koop. Dan heb ik nog ervaring met één ander merk in dat lijstje, namelijk Omron. Dat is een heel goed merk, maar zit wel aan de prijzige kant. Ik geloof dat de weegschaal die op het lijstje staat zo'n €150 kostte. Over de andere weegschalen kan ik niet echt een oordeel geven.

 

In elk geval heel veel succes en plezier met sporten! 🏃


kevin-sig
AlbertRADIO
Student
Opties

Dank voor je oplossing. Ik had dit ook al gezien... wel heel jammer dat er niet meer werken voor S-health... is toch een veel gebruikte app, als ik zie hoeveel samsung apparaten er in omloop zijn. Kan Samsung het niet makkelijker maken voor ontwikkelaars om de smart scale te koppelen? Zie dat er voor Apple ihealth namelijk wel veel smart scale beschikbaar zijn. Echt slecht van Samsung, zeker omdat ze zelf geen smart scale meer verkopen

0 Likes
BelindaVH
First Poster
Opties

Hallo,

 

Ik wil graag even reageren. Ook ik heb moeite met het vinden van een smart scale die compatible is met Samsung Health i.c.m. de Samsung Gear smartwatch.

 

In de lijst met weegschalen die compatible zouden moeten zijn, staan ook de Xiaomi Mi Smart Scale 2  (slimme weegschaal met 10 lichaamsmetingen waaronder BMI). Bij navraag bij Samsung support geven deze echter aan dat deze helemaal niet compatibel is met Samsung Health. Het Bluetooth protocol zou niet compatibel zijn.

 

Rijst bij mij de vraag waarom deze dan wel in de lijst staat?

 

Een reactie zou erg welkom zijn. Alvast bedankt.

BelindaVH

Handpuppe
First Poster
Opties

Ik ben hier ook benieuwd naar!

0 Likes
Henk27
Apprentice
Opties

Graag zou ik willen welke personenweegschaal gelinkt kan worden met de app Samsung Health. Graag niet alleen het merk maar ook eventuele type. 

Bijvoorbaat dank

Henk van den Berg

0 Likes
BruceH
Community Manager
Opties

Hi @Henk27,

 

Dat kun je in de S-Health app terugvinden onder accessoires, ik heb even wat screenshots gemaakt:

 

scale2.jpgscale1.jpg

 

rsz-846676
0 Likes
Henk27
Apprentice
Opties

Dankjewel. Daar had ik al gekeken bij accessaris maar bij staan er alleen smartwatches vermeld. Ik heb mijn gear fit 2 pro al gekoppeld. Zag geen weegschalen staan. Ik ga nu de Omron Viva (HBF 222T) kopen want die zag ik in uw screenshot staan. 

Bedankt. 

0 Likes
BruceH
Community Manager
Opties

Okay! Laat je weten hoe die bevalt?

rsz-846676
0 Likes
Henk27
Apprentice
Opties

Doe ik. Kan wel even duren

0 Likes